Ραγδαία αύξηση της εγκατάλειψης ναυτικών το 2024

Τη σύσταση ειδικής ομάδας δρομολογεί ο ΙΜΟ για επικαιροποίηση και επανεξέταση όλων των υποθέσεων

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν οι περιπτώσεις εγκατάλειψης ναυτικών τους πρώτους μήνες του 2024, ενώ την ίδια ώρα ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός εξετάζει την πιθανότητα να συστήσει ειδική ομάδα εργασίας για επικαιροποίηση και επανεξέταση των υποθέσεων από τη νομική υπηρεσία.

ΣΥΜΦΩΝΑ με τη ναυτιλιακή επιθεώρηση Lloyd’s List, o SteveTrowsdal, συντονιστής των επιθεωρητών της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF), μιλώντας στη νομική επιτροπή του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που συνεδριάζει αυτή την εβδομάδα στο Λονδίνο, ανέφερε ότι περισσότερες από 100 υποθέσεις εγκατάλειψης ναυτικών έχουν καταγραφεί τους πρώτους τρεισήμισι μήνες του τρέχοντος έτους, όταν για το σύνολο του 2023 ο αριθμός των περιστατικών ήταν συνολικά 132 εγκαταλείψεις.

«Η αύξηση των εγκαταλείψεων τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024 ήρθε μετά από μια ήδη δραματική κλιμάκωση που σημειώθηκε κατά την περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού. Πρόκειται για ένα ανησυχητικό στατιστικό στοιχείο», δήλωσε ο πρόεδρος της νομικής επιτροπής του ΙΜΟ, που συζήτησε την εγκατάλειψη των ναυτικών πριν από την επανασύγκληση της ομάδας εργασίας για την εξέταση του προβλήματος.

Η επιτροπή συζήτησε αν θα υποστηρίξει μια προτεινόμενη κοινή ομάδα εργασίας που θα επανεξετάσει τα στοιχεία για να είναι πιο ακριβή και έγκυρα.

Σύμφωνα με τη Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας του 2006 (MLC), εγκατάλειψη ναυτικού θεωρείται όταν ο πλοιοκτήτης δεν καλύπτει το κόστος του επαναπατρισμού του ή τον έχει αφήσει χωρίς την απαραίτητη συντήρηση και υποστήριξη ή δεν έχει καταβάλει τους συμβατικούς μισθούς.

Ο Παναμάς (23 περιστατικά) και το Παλάου (12 περιστατικά) βρέθηκαν στην κορυφή του καταλόγου των κρατών σημαίας με τον μεγαλύτερο αριθμό εγκαταλειμμένων πλοίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας των Εργαζομένων στις μεταφορές το 2023.

Σύστημα ασφάλειας

Οι τροποποιήσεις που έγιναν το 2014 σε μια διεθνή σύμβαση ναυτικής εργασίας, την οποία έχουν υπογράψει 104 χώρες, απαιτούν από τα κράτη να διαθέτουν συστήματα οικονομικής ασφάλειας για την αποζημίωση των εγκαταλειμμένων ναυτικών.

Τα δύο τρίτα των περιπτώσεων που αναφέρθηκαν πέρσι αφορούσαν κράτη σημαίας που είχαν επικυρώσει τις τροποποιήσεις του 2014, ενώ 60 από τα 132 πλοία δεν είχαν ασφάλιση.

Αντιπρόσωποι από την Ινδία και τις Φιλιππίνες, απ’ όπου προέρχονται οι περισσότεροι από τους εγκαταλειμμένους ναυτικούς, έχουν δηλώσει ότι οποιαδήποτε ειδική ομάδα εργασίας συσταθεί από τον ΙΜΟ θα πρέπει να αντιμετωπίσει την έλλειψη πληροφοριών που μοιράζονται το κράτος σημαίας και το κράτος λιμένα στις περιπτώσεις που προσπαθούν να επιλύσουν.

«Η υποχρέωση επαναπατρισμού είναι πρωτίστως ευθύνη του πλοιοκτήτη, της ναυτιλιακής εταιρείας και του αδειοδοτημένου πρακτορείου επάνδρωσής του», δήλωσε ο εκπρόσωπος των Φιλιππίνων στη νομική υπηρεσία του ΙΜΟ.

Την περασμένη χρονιά

Το 2023 οι οφειλόμενοι μισθοί από τις 129 περιπτώσεις εγκατάλειψης ναυτικών που ανέφερε η ITF ξεπερνούν τα 12,1 εκατομμύρια δολάρια. Οι Ινδοί ναυτικοί ήταν οι πιο εγκαταλειμμένοι, με περισσότερες από 400 περιπτώσεις. Η ITF το 2023 κατάφερε να λάβει πάνω από 10,9 εκατομμύρια δολάρια σε οφειλόμενους μισθούς από 60 πλοία μέχρι στιγμής. Η σημαία του Παναμά δήλωσε ότι πέρσι επαναπάτρισε επιπλέον 485 ναυτικούς και ανέκτησε σχεδόν 13 εκατ. δολάρια σε απλήρωτους μισθούς για ναυτικούς σε εγκαταλειμμένα πλοία, χωρίς να προσδιορίσει κάποια χρονική περίοδο. Από τότε που η βάση δεδομένων άρχισε να παρακολουθεί τις περιπτώσεις το 2004, έχουν καταγραφεί περίπου 849 περιστατικά που αφορούν σχεδόν 12.000 ναυτικούς, ενώ 273 υποθέσεις δεν έχουν επιλυθεί, σύμφωνα με έκθεση του ΙΜΟ και της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας. Ο ΙΜΟ συνεχίζει να επικεντρώνει τις προσπάθειές του συνήθως μέσω των διπλωματικών προσπαθειών του γενικού γραμματέα του IMO.

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι αναφορικά με τα πληρώματα των πολεμικών πλοίων. Τον τελευταίο καιρό, λόγω έλλειψης πληρωμάτων παγκοσμίως, έχει ξεκινήσει η συζήτηση για την μείωση του αριθμού των πληρωμάτων στα

ΥΕΘΑ: Στο Καστελόριζο ο Νίκος Δένδιας – Επισκέφθηκε Επιτηρητικά φυλάκια μαζί με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ [vid, pics]

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, επισκέφθηκε σήμερα, Μεγάλο Σάββατο 4 Μαΐου 2024, Επιτηρητικά Φυλάκια της περιοχής ευθύνης της 95 ΑΔΤΕ, στο νησιωτικό σύμπλεγμα Μεγίστης, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη, τον Διοικητή της ΑΣΔΕΝ Αντιστράτηγο Εμμανουήλ Θεοδώρου και τον Διοικητή της

Ελεύθερος μετά από παρέμβαση του ΥπΕξ ο Έλληνας αστυνομικός στα Ιεροσύλημα

Όπως αναφέρουν διπλωματικές πηγές, υπό κράτηση τέθηκε προσωρινά το Μεγάλο Σάββατο (4/5) Έλληνας αστυνομικός, μέλος της φρουράς του πρόξενου στην Ιερουσαλήμ. Είχε προηγηθεί επεισόδιο που σημειώθηκε κατά την Τελετή Αφής του Αγίου Φωτός στον Ναό της Αναστάσεως. Ο Έλληνας αστυνομικός αφέθηκε ελεύθερος μετά

Οι χρεώσεις για τις αποσκευές «βραχνάς» στα αεροπορικά εισιτήρια

Οι ταξιδιώτες θα πρέπει να είναι εξίσου προσεκτικοί όταν σχεδιάζουν πώς θα μεταφέρουν την αποσκευή τους, όπως και όταν κάνουν κράτηση για την πτήση τους. Τα τέλη αποσκευών αλλάζουν και αυξάνονται σε όλο τον κλάδο. Σήμερα, αν παραδώσετε μία βαλίτσα στις United Airlines, American

Μετάβαση στο περιεχόμενο