Ρεκόρ στα deals μεταχειρισμένων bulk carriers το 2021

Σε επίπεδα ρεκόρ έφτασαν οι αγοραπωλησίες second hand πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου το 2021, με ώθηση από την εξαιρετική ναυλαγορά στο μεγαλύτερο τμήμα του έτους.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανάλυση της ναυλομεσιτικής Intermodal, ο αριθμός των deals που καταγράφηκαν φέτος μπορεί μόνο να συγκριθεί με αυτόν του 2007, ενώ η αύξηση σε σχέση με πέρυσι αγγίζει το 60%.

Το ενδιαφέρον ανά τρίμηνο

Στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του έτους, τα bulk carriers, τύπου supramax ήταν αυτά που πουλήθηκαν περισσότερο και ακολούθησαν τα handysizes. Πολλά deals για panamaxes και ultramaxes καταγράφηκαν τον Ιανουάριο, ενώ για kamsarmaxes και handymaxes το Φεβρουάριο. Στο προσκήνιο ανήλθαν το Μάρτιο τα μεγάλα πλοία της αγοράς, τύπου capesize.

Το δεύτερο τρίμηνο και συγκεκριμένα ο Απρίλιος ξεκίνησε με πρωταγωνιστές τα capesizes, οι πωλήσεις των οποίων αντιστοιχούσαν στο 20% των συνολικών deals. Το δίμηνο Μαΐου – Ιουνίου, το ενδιαφέρον στράφηκε κυρίως στα handysizes και δευτερευόντως στα supramaxes και τα panamaxes.

Κατά το τρίτο τρίμηνο, πρώτα στις προτιμήσεις των εφοπλιστών ήταν τα bulk carriers, τύπου handysize και ακολούθησαν τα supramaxes. Τα capes κατέλαβαν την τρίτη θέση στη λίστα τον Αύγουστο και το Σεπτέμβριο.

Οι Έλληνες

Μεγάλο αριθμό bulk carriers ενέταξαν στους στόλους τους και οι Έλληνες εφοπλιστές. Συγκεκριμένα, αγόρασαν φέτος 227 μεταχειρισμένα βαπόρια αυτού του τύπου ξοδεύοντας 4 δισ. δολάρια, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση διεθνώς σε αριθμό και αξία των deals.

Στο πεδίο των πωλήσεων, παραχώρησαν 106 second hand bulk carriers, έναντι 1,29 δισ. δολαρίων. Αυτή είναι η δεύτερη καλύτερη επίδοση σε αριθμό πωλήσεων και η τρίτη σε αξία, σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, οι “Greeks” ελέγχουν το το 20,04% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

72,5 ετών στη σύνταξη οι σημερινοί έφηβοι

Ένας νέος που γεννήθηκε στην Ελλάδα μέσα στην κρίση και θα ενταχθεί στην αγορά εργασίας κάπου κοντά στο 2030 θα πρέπει να εργαστεί τουλάχιστον 38,5 χρόνια για να μπορέσει να συνταξιοδοτηθεί περίπου το 2070. Αν και η αύξηση του προσδόκιμου ζωής θεωρείται «βιολογικό προνόμιο» και

Άγιοι Ανάργυροι: Ολοκληρώνεται η ΕΔΕ για τους αστυνομικούς – Ουδείς αναλαμβάνει την ευθύνη, κανείς δεν… είδε

Σε ένα τραγικό πινγκ- πονγκ ευθυνών φέρεται να εξελίσσεται η υπόθεση της Κυριακής, που έχασε τη ζωή της έξω από το αστυνομικό τμήμα των Αγίων Αναργύρων, με τους αρμόδιους αξιωματούχους των Αρχών λίγο πριν την ολοκλήρωση της ΕΔΕ να δηλώνουν άγνοια για

Σκύρος: Έτοιμη για την “πράσινη” ακτοπλοΐα – Πρόταση για ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα

Έτοιμο να πρωτοστατήσει στην πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, παρουσιάζοντας συγκεκριμένη πρόταση μελέτη μέσω του Πολυτεχνείου, για τη ναυπήγηση ενός νεότευκτου πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα, δηλώνει το νησί της Σκύρου. Ήδη ο χρόνος μετράει αντίστροφα έως το 2030 με βάση

Αιφνίδιος θάνατος βαθμοφόρου: Διευκρινίσεις ΥΥ/ΛΣ-ΕΛΑΚΤ

Προς διευκρίνιση των αναγκαίων λεπτομερειών για την ορθή ενημέρωση όλων και κατά το μέρος που αφορά την εμπλοκή της Υπηρεσίας Υγειονομικού (Υ.Υ.) Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ στην υπόθεση του αιφνίδιου θανάτου του συναδέλφου μας που υπηρετούσε στο Π.Α.Θ. 80, εκτός υπηρεσίας, σας γνωρίζουμε

Μετάβαση στο περιεχόμενο