Ρύθμιση χρεών σε δήμους και περιφέρειες σε έως 60 δόσεις, τι πρέπει να ξέρετε

Η ρύθμιση αφορά κάθε είδους οφειλές φυσικών και νομικών προσώπων προς τους δήμους και τα νομικά τους πρόσωπα (όπως τις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης), καθώς και προς τις περιφέρειες.

Ανοίγει ο δρόμος για τη ρύθμιση χρεών προς τους ΟΤΑ σε έως 60 δόσεις και με ευνοϊκές ρυθμίσεις για ευάλωτους πολίτες, μετά την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών και τη δημοσίευση του νόμου στο ΦΕΚ.

Η ρύθμιση αφορά κάθε είδους οφειλές φυσικών και νομικών προσώπων προς τους δήμους και τα νομικά τους πρόσωπα (όπως τις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης – ΔΕΥΑ), καθώς και προς τις περιφέρειες.

Η ρύθμιση της ρύθμισης είναι ευνόητα και για τις δύο πλευρές , καθώς αφενός οι πολίτες που θα αξιοποιήσουν θα έχουν φορολογική ενημερότητα, αφετέρου οι ΟΤΑ θα βελτιώσουν τα οικονομικά τους, καθώς θα μπουν στην ταμεία τους ένα μέρος από τα 3,6 δισ. ευρώ που έχει φτάσει το ύψος των οφειλών προς τους Δήμους και τις ΔΕΥΑ.

Ο διακανονισμός αφορά τη χρέη που βεβαιώθηκε έως τις 31 Οκτωβρίου 2024, ενώ η αίτηση του οφειλέτη για την υπαγωγή στη ρύθμιση υποβάλλεται στην αρμόδια υπηρεσία του δήμου, της περιφέρειας ή του νομικού προσώπου έως τις 31 Ιανουαρίου 2025.

Για όσους εκδώσουν βεβαιότητα ευάλωτου οφειλέτη (ετήσιο ατομικό εισόδημα έως 9.600 ευρώ, ισχύουν και άλλα περιουσιακά και λοιπά κριτήρια), τα χρέη καταβάλλονται με απαλλαγή από προσαυξήσεις, τόκους και πρόσθετα ως εξής:

α) αν εξοφληθούν εφάπαξ, με απαλλαγή κατά 95%,

β) αν εξοφληθούν σε δύο έως έξι δόσεις, με απαλλαγή κατά 85%,

γ) αν εξοφληθούν σε επτά έως δώδεκα δόσεις, με απαλλαγή κατά 80%,

δ) αν εξοφληθούν σε 13 έως 60 δόσεις, με απαλλαγή κατά 75%.

Δυνατότητα εξόφλησης σε έως 60 δόσεις και οι επιχειρήσεις, καθώς και τα φυσικά πρόσωπα που δεν ανήκουν στην κατηγορία του ευάλωτου οφειλέτη, με τη διαφορά ότι στην προκειμένη περίπτωση δεν ισχύουν οι απαλλαγές.

Για όλες τις περιπτώσεις οι δόσεις είναι μηνιαίες και ισόποσες (εκτός της τελευταίας) και δεν μπορούν να είναι μικρότερες των 50 ευρώ. 

Η ρύθμιση μπορεί, επίσης, να υπαχθούν και να ληφθούν υπόψη κατά την υποβολή της αίτησης:

α) τελούν σε αναστολή, διοικητική ή εκ του νόμου,

β) έχουν υπαχθεί σε προηγούμενη ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής, η οποία είναι σε ισχύ, με απώλεια των ευεργετημάτων της προηγούμενης ρύθμισης και χωρίς η υπαγωγή τους να συνεπάγεται επιστροφή καταβληθέντων ποσών,

γ) δεν έχουν βεβαιωθεί, επειδή εκκρεμεί για αυτές τις δικαστικές αμφισβητήσεις σε οποιονδήποτε βαθμό, εφόσον, στην τελευταία περίπτωση, ο οφειλέτης παραιτηθεί από τα ασκηθέντα ένδικα βοηθήματα ή μέσα.

Η πληρωμή, είτε του εφάπαξ ποσού είτε της πρώτης δόσης, μέσα σε τρεις εργάσιμες ημέρες από την ημέρα γνώσης του οφειλέτη περί υπαγωγής του στη ρύθμιση, διαφορετικά η ρύθμιση καταργείται αυτοδικαίως. Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του αντίστοιχου μήνα, χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη ειδοποίηση του οφειλέτη.

Εάν καθυστερήσει η καταβολή δόσης, ο οφειλέτης επιβαρύνεται με μηνιαία προσαύξηση 5% επί του ποσού της δόσης, από την επομένη της ημέρας που οφείλει αυτή να καταβληθεί.

Κατά τη διάρκεια της ρύθμισης, εφόσον ο οφειλέτης έχει καταβάλει το 5% της ρυθμιζόμενης οφειλής του, για οφειλή μέχρι 5.000 ευρώ, ή το 10% της ρυθμιστικής οφειλής του, για οφειλή πάνω από 5.000 δίνεται εντολή της δέσμευσης αυτής προς την αρμοδιότητά του. και σε εντολή για επαναδέσμευση σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής έστω και μία από τις δόσεις. Με τις προϋποθέσεις, αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η διαδικασία της αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών ή ακινήτων του οφειλέτη, ο οποίος όμως εάν χάσει το ευεργέτημα της ρύθμισης, τα μέτρα που έχουν ανασταλεί συνεχίζονται.

Σε περίπτωση μη καταβολής δύο συνεχόμενων δόσεων ή συνολικά τριών δόσεων, η ρύθμιση διακόπτεται και βεβαιώνεται από νέους τα οφειλόμενα, μαζί με τα πρόσθετα και τις προσαυξήσεις που έχουν διαγραφεί.

Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), ζητά η ρύθμιση οφειλετών προς τους ΟΤΑ, να είναι με αλλαγή των προσαυξήσεων σε ποσοστό 100% για όλους, χωρίς εισοδηματικά κριτήρια, όπως ισχύει σε προηγούμενες ρυθμίσεις.

Η Ένωση Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης προτείνει να δοθεί θεσμικά η δυνατότητα σε όλες τις ΔΕΥΑ να ανατεθεί στο ΔΟΥ την είσπραξη των βεβαιωμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών και ταυτόχρονα, ο χρόνος παραγραφής να γίνει από πενταετία σε εικοσαετία.

Με τον νέο νόμο θεσπίζεται, επίσης, η δυνατότητα προσφυγής στον εξωδικαστικό συμβιβασμό για οφειλές σε δήμους και τα νομικά τους πρόσωπα που υπερβαίνουν τις 10.000 ευρώ.

Στην περίπτωση, το χρέος ως σύνολο απαιτήσεων (αρχικού οφειλόμενου ποσού, τυχόν προστίμων και προσαυξήσεων), βεβαιώνεται στην οικεία ΔΟΥ, η οποία πλέον διαχειρίζεται ως χρέος του Δημοσίου, ενεργώντας όλες τις πράξεις που ορίζονται στις ρυθμίσεις του σχετικού ν. 4738/2020.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ΥφΥΝΑΝΠ κ. Στ. Γκίκας στη Σαγκάη

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, μετά από πρόσκληση των διοργανωτών, επισκέφθηκε την Σαγκάη (Κίνα) όπου συμμετείχε ως κεντρικός ομιλητής (“keynote speaker”), αρχικά στην τελετή έναρξης της “Ναυτιλιακής Εβδομάδας της Σαγκάης” (“Pudong Shipping Week 2024”), με θέμα “Navigating

Συνεδριάζει η Επιτροπή Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας ΙΜΟ

Από τις 2-6 Δεκεμβρίου 2024 πραγματοποιούνται στην έδρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στο Λονδίνο οι εργασίες της 109ης συνόδου της Επιτροπής Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (MSC 109). Στη σύνοδο θα προεδρεύσει η κα. Mayte Medina από τις ΗΠΑ, με την υποστήριξη

Μύκονος – Λιμενικό Ταμείο: Προσφορά πομποδεκτών στο Λιμεναρχείο

Οι πομποδέκτες είναι απόλυτα συμβατοί με τα μέτρα ασφαλείας του κώδικα ISPS που αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύνολο μέτρων για την ενίσχυση της ασφάλειας των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων. Ειδικότερα, ο International Ship and Port Facility (ISPS) εισάγει ένα σύνολο προληπτικών μέτρων

Κίνητρα επιστροφής στο ελληνικό νηολόγιο

Στις κινήσεις που κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να εγγραφούν πλοία στο ελληνικό νηολόγιο και να σηκώσουν την ελληνική σημαία, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στο OT Forum «Ένα νέο παραγωγικό πρότυπο – Ελλάδα 2030» που διοργάνωσε ο «Οικονομικός

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο