Σε κρητική εταιρεία το ΕΓ/ΟΓ “Olympus” πρώην “ELLI T” που τερμάτισε άδοξα τα δρομολόγια στο Ρέθυμνο

Προς το παρόν είναι άγνωστο εάν θα παραμείνει ως επιβατηγό οχηματαγωγό ή θα μετατραπεί σε RoRo για μεταφορά οχημάτων

Μετά από πολύμηνο παροπλισμό στο λιμάνι του Πειραιά, το RoPax OLYMPUS μεθόρμισε τελικά σήμερα το μεσημέρι –με τη βοήθεια ρυμουλκών- στις εγκαταστάσεις του Ομίλου Σπανόπουλου, προκειμένου να υποβληθεί αρχικά σε μηχανολογικές επισκευές και εν συνεχεία σε επιμέρους εργασίες ανάλογα με το ρόλο που θα κληθεί να αναλάβει.

Το πολύπαθο γιαπωνέζικο σκαρί μετά από διάφορους άγονους πλειστηριασμούς, πέρασε τελικά στα χέρια της Κρητικής Creta Gargo Lines στα μέσα Φεβρουαρίου, έναντι τιμήματος 1.755.100 εκατ. ευρώ και πλέον αρχίζει να βλέπει το μέλλον του πιο αισιόδοξα.

Το Olympus μέχρι στιγμής έχει διαγράψει μια ιδιαίτερα ταραχώδη ιστορία στην Ελληνική Ακτοπλοΐα, αν και βρίσκεται περισσότερα από 25 χρόνια στην πατρίδα μας. Στην Ελλάδα το έφερε αρχικά η αξέχαστη Med Link Lines το 1998, η οποία το δρομολόγησε –ως MARIA G.- στην επαναστατική τότε γραμμή Μπρίντιζι-Ηγουμενίτσα-Πάτρα-Τσεσμέ (το καλοκαίρι του 1998. Το 2004 πουλήθηκε στην Endeavor Lines και μετονομάστηκε σε ELLI T. Εν συνεχεία ναυλώθηκε στην ιταλική Maritime Way, η οποία το αξιοποίησε στη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα –Μπρίντιζι και στη συνέχεια το 2006 μεταξύ Πάτρας-Κεφαλονιάς-Ζακύνθου-Ηγουμενίτσας-Μπρίντιζι. Το 2008 μεταφέρθηκε στη γραμμή Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Μπρίντιζι, ενώ τον Φεβρουάριο του 2012 παροπλίστηκε στον Πειραιά, ακολουθώντας την πτώση της Endeavor Lines.

RoPax Olympus Μεθόρμισε στις εγκαταστάσεις του Ομίλου Σπανόπουλου Video Photos 4, Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα

Ένα μήνα αργότερα, τον Μάρτιο του 2012 ναυλώθηκε από τη νεοσύστατη Cretan Lines, με έδρα το Ρέθυμνο, προκειμένου να αναβιώσει την ιστορική γραμμή που έκλεισε με την απορρόφηση της ιστορικής ΡΕΘΥΜΝΙΑΚΗΣ (Cretan Ferries) από την ΑΝΕΚ και την πώληση του θρυλικού πλοίου της ΑΡΚΑΔΙ το Μάιο του 2002. Το πρώτο δρομολόγιο του ELLI T. πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2012 με Πλοίαρχο τον Cpt Γιώργο Αρβανίτη. Ωστόσο, μια σοβαρή μηχανική βλάβη τον Σεπτέμβριο του 2012, σε συνδυασμό με έναν όχι καλά μελετημένο οικονομικό σχεδιασμό το έβγαλαν σύντομα εκτός μάχης και το οδήγησαν σε πολυετή παροπλισμό στα Αμπελάκια Σαλαμίνας. Τον Ιούνιο του 2018, αγοράστηκε σε πλειστηριασμό από τη νεοσύστατη Sea Speed Lines.

Το πλοίο μετονομάστηκε σε OLYMPUS, επισκευάστηκε και τον Αύγουστο του 2019 δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος-Θήρα-Ρέθυμνο. Ωστόσο, ούτε και εδώ στάθηκε τυχερό, καθώς μια σειρά από ατυχή γεγονότα σημάδεψαν και εδώ την πορεία του. Έτσι, η εταιρεία του ζήτησε για τη νέα σεζόν του 2021 το δρομολόγιο Πειραιάς-Μήλος-Θήρα, χωρίς το Ρέθυμνο. Το 2022, ζητήθηκε να δουλέψει στη γραμμή Πειραιάς ή Λαύριο – Θήρα – Ανάφη, χωρίς όμως επιτυχία, ενώ τον Ιούλιο του ιδίου έτους ανέλαβε την άγονη της Κασοκαρπαθίας, χωρίς όμως να καταφέρει ποτέ να την εξυπηρετήσει, καθώς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής το κήρυξε έκπτωτο από τη γραμμή, μετά από τις συνεχείς αναβολές στην έναρξη των δρομολογίων του. Γεγονός, που το άφησε παροπλισμένο στο μεγάλο λιμάνι για περίπου 8 μήνες.

RoPax Olympus Μεθόρμισε στις εγκαταστάσεις του Ομίλου Σπανόπουλου Video Photos 3, Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα

Το Ropax Olympus, είναι το πέμπτο πλοίο της Κρητικής Εταιρείας και αναμένεται να ενδυναμώσει την παρουσία της στην αγορά των θαλασσίων μεταφορών, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τα ήδη υπάρχοντα πλοία του στόλου της. Αν φυσικά η εταιρεία το χρησιμοποιήσει ως RORO, καθώς υπάρχει και η σκέψη να το δούμε ξανά σε ρόλο ΕΓ/ΟΓ. Σε κάθε περίπτωση ο χρόνος θα δείξει.

To OLYMPUS, ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 1976 (Kochi Jyuko Heavy Industries). Έχει χωρητικότητα 12.338gt (3.732dwt), μήκος 141,7 μέτρα, πλάτος 23,5 μέτρα και βύθισμα 5,95 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.100 επιβάτες και 420 Ι.Χ.. Διαθέτει 2 κύριες μηχανές 2 x MAN-Kawasaki 14V49/54MU dieselσυνολικής ιπποδύναμης 16.000 b.h.p. και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 19 κόμβων.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ν. Ανδρουλάκης: «Είναι ένα επιτελικό κράτος του θράσους και της συγκάλυψης»

Ο Νίκος Ανδρουλάκης μιλώντας απόψε σε συγκέντρωση στο Κιλκίς κατέκρινε την δήλωση άγνοιας του παραιτηθέντα υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, για την ύπαρξη εγγράφου της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας το οποίο εντόπιζε ευθύνες υπηρεσιακών παραγόντων για την πρόοδο των εργασιών ασφαλείας στους

Κοινή γραμμή πλεύσης Ελλάδας – Τουρκίας κατά τη συνάντηση Δένδια με Τσαβούσογλου

Η Άγκυρα θα στηρίξει την Ελλάδα στην υποψηφιότητά της για να καταστεί μη μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ Μετά τον φονικό σεισμό της 6ης Φεβρουαρίου στην Τουρκία και το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών της 28ης ημέρας του ίδιου

Μέγαρο Μαξίμου: Δείπνο προς τιμήν του Έντι Ράμα παρέθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετά τα εγκαίνια της έκθεσης του Αλβανού πρωθυπουργού στο Ζάππειο

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρέθεσε απόψε στο Μέγαρο Μαξίμου δείπνο στον Πρωθυπουργό της Αλβανίας, Edi Rama, ο οποίος βρίσκεται στην Αθήνα με αφορμή τα εγκαίνια έκθεσης έργων του στο Ζάππειο Μέγαρο. Νωρίτερα, ο Πρωθυπουργός ξεναγήθηκε από τον κ. Rama στους

Mειωμένη η τιμή ρεύματος τον Απρίλιο – Πόσο κοστίζει η κιλοβατώρα ανά εταιρεία

Σημαντικά χαμηλότερα τιμολόγια ρεύματος για τον Απρίλιο ανακοίνωσαν οι περισσότεροι προμηθευτές ρεύματος σε συνέχεια της αποκλιμάκωσης των τιμών στο ελληνικό χρηματιστήριο Ενέργειας και τη διεθνή αγορά. Σε αρκετές περιπτώσεις οι τιμές είναι ήδη χαμηλότερες από το στόχο των 15-16 σεντς

Μετάβαση στο περιεχόμενο