Seawise Giant: Το “θαύμα” της ναυπηγικής

Μετάφραση-απόδοση στα ελληνικά: “ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ”

Το πλοίο “Seawise Giant”, ένα αληθινό θαύμα της ναυπηγικής επιστήμης, έμεινε ονομαστό στην ιστορία της ναυτιλίας για τα στατιστικά επιτεύγματα που κατείχε και το έκαναν να ξεχωρίζει στον κόσμο της θαλασσοπλοΐας.

Με ολικό μήκος 458 μέτρα (1.504 πόδια), καταγράφεται ως το μακρύτερο αυτοκινούμενο πλοίο που ναυπηγήθηκε ποτέ.  Το κολοσσιαίο πλοίο είναι ένα μνημείο της μηχανικής και της ανθρώπινης φιλοδοξίας να κατακτήσει τους ωκεανούς του πλανήτη.

Η πλοήγηση αυτού του πλοίου-μαμούθ δεν ήταν καθόλου αμελητέος άθλος. Ταξιδεύοντας σε πλήρη ταχύτητα, χρειαζόταν θαλάσσια διαδρομή 5,5 ναυτικών μιλίων (περίπου 9 χιλιομέτρων) για να φτάσει σε πλήρη στάση. Η εντυπωσιακή αυτή απόσταση ήταν ενδεικτική της ορμής του πλοίου και του μεγέθους των προκλήσεων που αντιμετώπιζε το πλήρωμά του κατά τη διαχείριση αυτού του χαλύβδινου όγκου.

Εξίσου εντυπωσιακά ήταν και τα κύρια χαρακτηριστικά του “Seawise Giant”.

Μόνο το πηδάλιό του ζύγιζε 230 τόνους, βάρος που ήταν δηλωτικό της δύναμης του συστήματος πλοήγησης του σκάφους.

Η προπέλα που ωθούσε αυτόν το θαλασσινό “λεβιάθαν” είχε το εντυπωσιακό βάρος των 50 τόνων, παραπέμποντας στις δυνάμεις που απαιτούνταν για την περιστροφή της και για την κίνηση του πλωτού κολοσσού ανάμεσα στα κύματα.

Ακόμα και η άγκυρά του, απαραίτητο εξάρτημα για την ασφαλή αγκυροβολία του πλοίου στους λιμένες του πλανήτη, δεν ήταν διόλου ευκαταφρόνητη, αφού είχε το εντυπωσιακό βάρος 36 ολόκληρων τόνων.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αντίδοτο» για τα Rafale εξακολουθεί να ψάχνει η Τουρκία: Ανοιχτό το ενδιαφέρον για Typhoon Eurofighter

*Του Κώστα Σαρικά Παρά την απόκτηση 40 καινούργιων μαχητικών F-16 Viper και την αναβάθμιση ακόμη 79 στην ίδια διαμόρφωση φαίνεται ότι τα Rafale της Πολεμικής μας Αεροπορίας εξακολουθούν να παραμένουν ο μεγάλος «πονοκέφαλος» της Άγκυρας. Πόσο μάλλον όταν η πολιτική και στρατιωτική

Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ»: «Δεν είναι αρκετά τα πλοία», προειδοποιεί ο Υποναύαρχος Γρυπάρης

Μετά την απόσυρση της γερμανικής φρεγάτας Hessen, η ευρωπαϊκή επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» (EUNAVFOR ASPIDES) στην Ερυθρά Θάλασσα θα δυσκολευτεί να φέρει εις πέρας τις αποστολές της. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Spiegel», ο Έλληνας διοικητής της επιχείρησης, υποναύαρχος Βασίλειος Γρυπάρης ,

Η πολιτική οικονομία της δημογραφικής παρακμής

I. Δύο προσεγγίσεις για την σχέση δημογραφίας και ανάπτυξης Στην οικονομική φιλολογία η μελέτη των σχέσεων μεταξύ δημογραφίας και ανάπτυξης είναι περιορισμένη. Οι υφιστάμενες εργασίες δεν είναι πολλές και, πέραν από την κλασσική θεωρία του «δημογραφικού μερίσματος» (demographic dividend) έχουν

Τουρισμός: Οι δημοφιλείς πόλεις της Ευρώπης με τους περισσότερους πορτοφολάδες

Καθώς πλησιάζουμε όλο και πιο κοντά στο να κανονίσουμε τις καλοκαιρινές μας διακοπές, είναι δυστυχώς σημαντικό να θυμόμαστε ότι δεν είναι όλοι όσοι συναντάμε στα ταξίδια μας καλοπροαίρετοι. Μια νέα μελέτη της βρετανικής εταιρείας ταξιδιωτικής ασφάλισης QuoteZone ανέδειξε ότι πολλοί δημοφιλείς ευρωπαϊκοί προορισμοί αποτελούν…

Μετάβαση στο περιεχόμενο