Τεράστια πτώση καταγράφτηκε στην κινητικότητα των λιμανιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά την διάρκεια του έτους του 2020 σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, κυρίως λόγω των αυστηρών περιορισμών που επιβλήθηκαν για τον περιορισμό της πανδημίας της νόσου Covid-19 στην Ευρωπαϊκή ήπειρο.
Σε όλη την Ευρώπη και κυρίως στα 20 μεγαλύτερα λιμάνια της ΕΕ, η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία κατέγραψε τεράστια πτώση κινητικότητας με τα ελληνικά λιμάνια του Περάματος και της Σαλαμίνας στα Παλούκια να καταγράφουν 5,7 εκατ. επιβάτες το καθένα ενώ μεγάλη πτώση σημειώθηκε και σε άλλα λιμάνια της Ευρώπης όπως του Ελσίνκι στη Φιλανδία, του Ταλίν της Εστονίας, του Χέλσινγκμποργκ της Σουηδίας και του Χέλσινγκορ στη Δανία είχαν τα οποία είχαν μείωση άνω του 50%, και του Καλαί στη Γαλλία άνω του 61%.
Ωστόσο το λιμάνι της Μεσσήνης της Ιταλίας παρέμεινε το λιμάνι με την μεγαλύτερη επιβατική κίνηση στην Ευρωπαική Ένωση με 7,7 εκατ. επιβάτες ενώ δεύτερο ήταν το Ρέτζο ντι Καλάμπρια στην Καλαβρία της Ιταλίας με 7,5 εκατ. επιβάτες. Την μικρότερη μείωση επιβατικού κοινού κατέγραψε το λιμάνι Πιομπίνο της Ιταλίας με μείωση μόλις 8,3%.
Κατά τη διάρκεια του 2020 στη συνολική τους εικόνα τα λιμάνια της ΕΕ εξυπηρέτησαν 231 εκατομμύρια επιβάτες, δηλαδή περίπου το μισό επιβατικό κοινό σε σχέση με το 2019 όταν ο αριθμός των επιβατών ήταν στα 419 εκατομμύρια επιβάτες σύμφωνα με την Eurostat.