Σημαντώνης στη Βουλή: «Γιατί πρέπει να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο για τη Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων»

«Να εναρμονιστεί με τα νέα δεδομένα- Η ΝΜΑ εξασφαλίζει την απρόσκοπτη μεταφορά εμπορευμάτων και καυσίμων στα νησιά και δημιουργεί πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ελληνική οικονομία»

Το γεγονός ότι η Ναυτιλία παραδοσιακά πρωτοστατεί σε παγκόσμιο επίπεδο και προάγει την ανάγκη της προστασίας του περιβάλλοντος μέσα από εναρμονισμένες πράσινες πρωτοβουλίες, με ειδική αναφορά στη σημασία της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων για την Ευρώπη και την Ελλάδα έκανε ο Χαράλαμπος Σημαντώνης, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Μικρών Αποστάσεων ο οποίος συμμετείχε στη συνεδρίαση της Υποεπιτροπής Υδάτινων Πόρων της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος του Κοινοβουλίου της οποίας προέδρευσε η πρόεδρος της επιτροπής Δρ. Διονυσία Αυγερινοπούλου.

Ο Χαράλαμπος Σημαντώνης σημείωσε μεταξύ άλλων:

«Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αναδείξει τη shortsea ναυτιλία ως κλάδο υψηλής σημασίας, αφού αφενός εξασφαλίζει την μεταφορά εμπορευμάτων εντός και εκτός Ένωσης, αφετέρου αποτελεί μια αξιόπιστη επιλογή για την αντικατάσταση των οδικών μεταφορών και την επίτευξη των στόχων για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των μεταφορών κατά 60% το 2030, καθώς και τη μετατόπιση του 30% των οδικών μεταφορών άνω των 300 χλμ σε άλλους τρόπους μεταφοράς” και συνέχισε αναφερόμενος στην ελληνική πραγματικότητα:

«Η σημασία της ΝΜΑ στην ελληνική οικονομία εκτείνεται σε διάφορες διαστάσεις. Κυρίως, εξασφαλίζει την απρόσκοπτη μεταφορά εμπορευμάτων και καυσίμων στα νησιά, διασφαλίζοντας την οικονομική ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή ενώ επιπλέον, η δραστηριοποίηση και διαχείριση πλοίων ΝΜΑ από ναυτιλιακές εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα, δημιουργεί πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ελληνική οικονομία και ιδιαίτερα για το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο αποτελεί το home port των πλοίων αυτών.»

Ο Πρόεδρος της ΕΕΝΜΑ τόνισε ότι «παρόλα αυτά, οι προοπτικές για τη διατήρηση και ενίσχυση της ΝΜΑ στην ελληνική οικονομία έρχονται αντιμέτωπες με σημαντικές προκλήσεις» και εξήγησε:

1) Η ανάγκη αποανθρακοποίησης των μεταφορών και οι στόχοι της ΕΕ και του ΙΜΟ δημιουργούν νέες συνθήκες στη ναυτιλία, επηρεάζοντας την ανταγωνιστικότητα της και δημιουργώντας συνθήκες που ελλοχεύουν τον κίνδυνο αύξησης ζήτησης των οδικών μεταφορών, με αποτέλεσμα την απομάκρυνση από το στόχο μείωσης των εκπομπών.

2) Το νομοθετικό πλαίσιο της Ελλάδας που ρυθμίζει τη λειτουργία του στόλου κυρίως των εθνικών μεταφορών οφείλει να εκσυγχρονιστεί και να εναρμονιστεί με τα νέα δεδομένα, ώστε να διευκολύνει και να προωθεί την πράσινη μετάβαση, αντιμετωπίζοντας ορθολογιστικά παθογένειες του παρελθόντος και αποτινάσσοντας τις συμπλεγματικές δογματικές πολιτικές περασμένων δεκαετιών.

3) Και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί το περιβάλλον λειτουργίας του κλάδου τις τελευταίες δεκαετίες κατέστησε το shortsea πλοίο μη ανταγωνιστικό με αποτέλεσμα την τεράστια μείωση επενδύσεων, έτσι ώστε σήμερα να μιλάμε για εθνικό στόλο μεταφορών της shortsea ναυτιλίας που αποτελείται από περίπου 110 πλοία εκ των οποίων τα 35 είναι general cargo με μέσο όρο ηλικίας τα 45 έτη, ενώ τα υπόλοιπα είναι πλοία μεταφοράς καυσίμων, με μέσο όρο ηλικίας τα 35 έτη. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι η άμεση ανάγκη εκσυγχρονισμού του shortsea στόλου είναι επιτακτική».

Επεσήμανε όμως ότι η περίοδος της πράσινης μετάβασης μπορεί να αποτελέσει χρυσή ευκαιρία κατασκευής νέων πράσινων πλοίων και αυτό διότι “τα πλοία της shortsea ναυτιλίας διανύουν μικρές ή συγκεκριμένες αποστάσεις, γεγονός που δίνει πλεονέκτημα στην εφαρμογή της πράσινης μετάβασης και των νέων τεχνολογιών. Παραδείγματος χάρη δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της ταχύτητας που αντιμετωπίζει η ακτοπλοΐα που μεταφέρει επιβάτες , επομένως έχουν τη δυνατότητα slow steaming, ενώ η χρήση μπαταριών είναι ευκολότερη, αφού μπορούν να πλέουν με μειωμένη ταχύτητα, διανύοντας μικρότερες αποστάσεις” και συμπλήρωσε:

«Γενικότερα οι συγκεκριμένες μικρές αποστάσεις, εθνικές κατά κύριο λόγο αλλά και ευρωπαϊκές αποτελούν τόσο για τα πλοία όσο και για τις λιμενικές υποδομές που είναι αναγκαίες πρόσφορο έδαφος γρήγορης υλοποίησης της μετάβασης .

Όμως όλες οι νέες τεχνολογίες που απαιτούνται για τη δημιουργία πράσινων πλοίων, αυξάνουν δραματικά το κόστος ναυπήγησης τους , ΑΡΑ η πολιτική προσέγγιση των κρατών με την δημιουργία νέων πόρων και η ύπαρξη διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων είναι προαπαιτούμενο και απόλυτα απαραίτητο για την υλοποίηση».

Στο κλείσιμο της τοποθέτησης του ο Χαράλαμπος Σημαντώνης είπε:

«Υπό αυτό το πρίσμα η Ένωσή μας ανακοίνωσε επισήμως πρόταση για την ένταξη του Εθνικού στόλου μεταφορών που εκπροσωπεί, στο ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ για την πράσινη μετάβαση, όπως αυτή προωθείται για την ακτοπλοΐα βάση του σχεδίου που έχει κατατεθεί από το ΝΕΕ και τη δέσμευση του ΥΝΑΝΠ διευρύνοντας με αυτό τον τρόπο τον στόχο όλων για την απανθρακοποίηση τον εκσυγχρονισμό αλλά και τη βιωσιμότητα».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μερίσματα ΜΤΝ/ΕΚΟΕΜΝ: Αναρτήθηκαν τα ενημερωτικά Αυγούστου 2024

Η κυριότερη παροχή του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού και του Ειδικού Κλάδου Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Ναυτικού (ΜΤΝ/ΕΚΟΕΜΝ) είναι το Μέρισμα, δηλαδή το μηνιαίο χρηματικό ποσό που καταβάλλεται στους μερισματούχους του. Αυτό το μέρισμα πληρώνεται προκαταβολικά σε μηνιαία βάση και, συνήθως, την τελευταία

Επιχείρηση Νίκη – Όταν η ιστορία γράφτηκε από τους λίγους (*)

Στις 15 Ιουλίου του 1974, η στρατιωτική χούντα του Ιωαννίδη αποφασίζει να καταλύσει τη δημοκρατία του ανεξάρτητου μέχρι τότε κυπριακού κράτους και να ανατρέψει τον εκλεγμένο Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Αρχιεπίσκοπο Μακάριο Γ΄. Δυνάμεις της Εθνικής Φρουράς της Κύπρου σε

60 πειρατικές επιθέσεις σε βάρος πληρωμάτων το 2024 – Ανησυχία στη ναυτιλιακή βιομηχανία

Το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο (IMB) του ICC καλεί σε συνεχή επαγρύπνηση για την προστασία των ναυτικών εν μέσω αυξανόμενης βίας, παρά τη συνολική μείωση του αριθμού των περιστατικών που αναφέρονται στην ενδιάμεση ετήσια έκθεση του για το 2024. Πιο συγκεκριμένα, 60 περιστατικά πειρατείας και ένοπλης

Έβρος: Έλληνας συνοριοφύλακας τραυματίστηκε από πυρά αγνώστων από την τουρκική πλευρά

Επεισόδιο με τραυματισμό ενός συνοριοφύλακα στο Σουφλί του Έβρου σημειώθηκε στις 18.20 το απόγευμα του Σαββάτου (20/7). Ειδικότερα, Έλληνες συνοριοφύλακες που περιπολούσαν στην περιοχή -στη θέση Αμπέλια όπου δεν υπάρχει φράχτης- και κατά τη διάρκεια επιχείρησης αποτροπής παράνομης εισόδου μεταναστών

Μετάβαση στο περιεχόμενο