Σήμερα στα θαλάσσια σύνορα δίνονται οι μάχες του ΛΣ!

    Με ενδιαφέρον διαβάσαμε την ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΠΟΛ «Στο “κενό” τα λιμάνια της Μαγνησίας – Ανεπάρκεια σε οργανικές θέσεις λιμενικών».

    Αξιοπερίεργο είναι το γεγονός της –κατά την γνώμη μας– μονόπλευρης προσέγγισης των πραγμάτων από πλευράς ΠΟΛ. Γιατί άραγε τόσο ενδιαφέρον μόνο για τα λιμάνια της Μαγνησίας;

  Ο πρόεδρος της ΠΟΛ, μιας οργάνωσης με Πανελλήνια εμβέλεια για τις τάξεις του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ δεν πρέπει να εκπροσωπεί όλους τους συναδέλφους, που υπηρετούν σε όλα τα Λ/Χ της χώρας;

    Βασικό Ερώτημα: Είναι ίδιο το ποσοστό κάλυψης με προσωπικό επί της σημερινής Οργανικής Δύναμης (χωρίς τις νέες 1.500 θέσεις) των Λιμενικών Αρχών του Αιγαίου με αυτήν των Λιμενικών Αρχών  της Μαγνησίας αλλά και πολλών άλλων Λ/Χ της Ηπειρωτικής χώρας;

     Γιατί τέτοια εμμονή για την εξυπηρέτηση στενών συμφερόντων (συνδικαλιστικών, κομματικών κ.λ.π.) σε βάρος της λειτουργίας του Σώματος και την εκπλήρωση της εθνικής αποστολής του στις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν σήμερα στο Ανατολικό Αιγαίο;

     Ίσως από κάποιους δεν είναι επαρκώς αντιληπτό, το γεγονός ότι το Σώμα εκεί στα ανατολικά σύνορα εκπληρώνει μια υψίστης σημασίας εθνική αποστολή και παράλληλα ισχυροποιεί την θέση της χώρας μας στους κόλπους της Ε.Ε.

      Μόλις χθες, ό ίδιος ο πρωθυπουργός της χώρας αναφέρθηκε για μία ακόμη φορά στην καθημερινή σπουδαία δουλειά που γίνεται  από το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ στα θαλάσσια σύνορα…

      Στα σύνορα δίνονται οι καθημερινές μάχες με τα σκάφη της Τουρκικής Ακτοφυλακής… και όχι στον Παγασητικό…

       Μάχες πραγματικές και με ρίσκο για τις ζωές των στελεχών μας λόγω της Τουρκικής προκλητικότητας…

       Μόνο χθες και προχθές είχαμε προσπάθειες εμβολισμού σκαφών μας με καταφανή πρόθεση αν όχι την  βύθισή τους, τουλάχιστον την πρόκληση σοβαρών ζημιών, ιδίως στα νεοαποκτηθέντα  σκάφη μας…

       Στην εκφορά του δημόσιου λόγου, αυτά τα θέματα πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη από όλους, έτσι ώστε και οι όποιες προτάσεις να στηρίζονται σε πραγματικά στοιχεία και να λειτουργούν εποικοδομητικά στην συνολική διαχείριση  των ζητημάτων του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

       Είναι καταφανές, ότι στην προσεχή δεκαετία χρειάζεται αναδιάταξη των δυνάμεων του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. με προσανατολισμό κυρίως στο νησιωτικό σύμπλεγμα της χώρας.

      Είναι αναγκαίο να ληφθούν άμεσες πρωτοβουλίες για να βελτιωθούν οι υποδομές σε αυτές τις Λιμενικές  Αρχές και όχι να προβάλλονται οι φαιδρές δικαιολογίες και μάλιστα από ανωτάτους, ότι δεν  χωράνε… τόσοι πολλοί στα νησιά…

Οι συνεχείς αποσπάσεις προσωπικού από την ηπειρωτική χώρα χωράνε;

Και ποιος ευθύνεται για την συνεχή και επί σειρά ετών ΑΚΑΤΑΣΧΕΤΗ αιμορραγία στον προϋπολογισμό με τις αναρίθμητες καθημερινές αποσπάσεις;

Εκπληρώνεται μήπως μία έκτακτη ανάγκη ή επί χρόνια καλύπτονται πάγιες και διαρκείς ανάγκες που ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ την αύξηση της πραγματικής δύναμης στα νησιά μας;

      Και μην πει κανείς ότι πληρώνει ο FRONTEX, γιατί κάλλιστα αυτές οι δαπάνες θα μπορούσαν να διατεθούν για άλλες εξίσου σημαντικές ανάγκες προς όφελος του προσωπικού.

     Και οι δαπάνες για ενοικιάσεις χώρων στέγασης στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου για την παραμονή του προσωπικού είναι επιλέξιμες για την χρηματοδότησή των από το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας της Ε.Ε. Γιατί δεν αξιοποιείται αυτή η δυνατότητα;

     Γιατί δεν αποτελεί συνδικαλιστικό αίτημα από τις Ενώσεις του Προσωπικού του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ;

     Γιατί η ΠΟΛ αλλά και οι άλλες συνδικαλιστικές Ενώσεις του προσωπικού δεν “έσκισαν τα ιμάτιά τους” με την φερόμενη ως πρόταση συσταθείσας Επιτροπής, της κατανομής στην Διεύθυνση Προμηθειών του Υπουργείου μόνο (Ε) μόνο τριών (03) πρόσθετων θέσεων προκειμένου ολοκληρωθεί αφενός το τεράστιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα 2014-2020 (χρηματοδοτικά λήγει τον Ιούνιο 2022) αλλά και αυτού που έχει εξαγγελθεί για την περίοδο 2021-2027 ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ; Πως θα υλοποιηθούν αυτά τα προγράμματα χωρίς προσωπικό αλλά και μέσα;

      Πως θα αναπτυχθεί και θα ενισχυθεί το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, αν δεν αξιοποιηθούν στο έπακρο τα Ευρωπαϊκά Ταμεία και οι χρηματοδοτικές δυνατότητες που του προφέρονται για την αγορά επιχειρησιακών μέσων και την δημιουργία σύγχρονων υποδομών; Για την εισαγωγή της τεχνολογίας και της πληροφορικής στην δράση του;

     Έχει την ίδια βαρύτητα η προτεινόμενη αύξηση κατά 18 άτομα των υπηρεσιών του Κ.Λ. Βόλου με την αύξηση κατά 3 μόνο άτομα της οργανικής δύναμης της ΔΙΠΡΟΜ;

    Είναι ίδιας βαρύτητας και ευθύνης η διενέργεια του Γολγοθά της διαδικασίας ενός διαγωνισμού δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για την προμήθεια μέσων του Σώματος, με αυτήν του ελέγχου λειτουργίας των ωραιότατων κατά τα άλλα καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος εντός ζώνης λιμένα ή του ελέγχου των ερασιτεχνικών αλιευτικών σκαφών;

      Μήπως τελικά θα πρέπει και γενικότερα να ξεφύγουμε από την λογική του να βλέπουμε μόνο το δέντρο και να χάνουμε το δάσος;

      Γιατί το Λιμενικό δεν είναι μόνο οι Λιμενικές αρχές μιας περιοχής, ούτε το αντικείμενο αρμοδιότητας του εξαντλείται σε αυτό που ασκείται από μια Λιμενική Αρχή και τις υφιστάμενες υπηρεσίες της.

     Εκτός εάν μας ενδιαφέρει μόνο το δέντρο και δεν μας ενδιαφέρει το σύνολο του Σώματος. Τότε όμως στην περίπτωση αυτή, καλό θα είναι να το λέμε ανοικτά κατά τον δημόσιο διάλογο.

      Να μην κρυβόμαστε, ούτε  πρόθυμα ως θεατές να καρπωνόμαστε επιτεύγματα άλλων.

      Από όλους θα πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι στη νέα δεκαετία χρειάζεται εκσυγχρονισμός και νέο δόγμα ασφάλειας για την λειτουργεία τόσο του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ όσο και των άλλων Οργανισμών, που έχουν ως αρμοδιότητα την ασφάλεια και την επιβουλή του νόμου. Ας παραδειγματιστούμε από τις Ε.Δ.

      Χρειάζεται εκμετάλλευση της τεχνολογίας για άμεση εποπτεία του θαλάσσιου πεδίου αστυνόμευσης και όχι ο πολλαπλασιασμός των ανθρωπο-σκοπών για την φύλαξη κτηρίων με την δημιουργία μικρών αναποτελεσματικών υπηρεσιών (Λ/Τ, Λ.Σ. και Λ.Φ).

     Απαιτείται η μέγιστη αξιοποίηση του προσωπικού και δημιουργία ομάδων άμεσης αποτελεσματικής δράσης με σύγχρονα επιχειρησιακά μέσα.

     Θα πρέπει να μπουν ΟΡΙΣΤΙΚΑ στο χρονοντούλαπο της ιστορίας οι λογικές της πελατειακής εξυπηρέτησης για την ικανοποίηση εφήμερων κομματικών και συνδικαλιστικών συμφερόντων.

    Δεν ωφελείται  το Σώμα και κυρίως δεν εξυπηρετούνται τα πραγματικά συμφέροντα του προσωπικού.

   Δεν είμαστε στην δεκαετία του ’80, ούτε βέβαια σήμερα με τον συνδικαλισμό της  βαθμοθηρίας ή την στάση αποχής-παραίτησης των αξιωματικών εκ ΣΝΔ, θα λύσουμε τα πραγματικά οικονομικά και εργασιακά προβλήματα του προσωπικού.

Αντίθετα κουκουλώνουμε τα προβλήματα…

Καλλιεργούμε τον διχασμό μεταξύ των στελεχών, διευρύνουμε τις αδικίες, οδηγούμαστε στην εσωστρέφεια και κατατρώγουμε τις σάρκες του ίδιου του Οργανισμού μας, του Λιμενικού Σώματος.

   Το Λιμενικό Σώμα για να συνεχίσει την ένδοξη ιστορία του και την προσφορά του στην ελληνική κοινωνία χρειάζεται την συνεχή στήριξη της πολιτείας αλλά κυρίως χρειάζεται την στήριξη των ίδιων των στελεχών του.

     Κανείς δεν έχει το δικαίωμα (ένστολος, συνδικαλιστής, πολιτικός),  να χειρίζεται με ευκαιριακό τρόπο τα θέματα λειτουργίας και οργάνωσης  του Σώματος χωρίς να νοιάζεται για την τύχη του σήμερα αλλά και μακροπρόθεσμα στο  μέλλον.

   Γι’ αυτό χρειάζεται η συνεργασία όλων και με σεβασμό στους ρόλους και τις υποχρεώσεις όλων (αξιωματικών, Υπαξιωματικών και Λιμενοφυλάκων) για την επίτευξη του καλύτερου αποτελέσματος.

  Ο καθένας να διατυπώνει γνώμη για αυτά που γνωρίζει και όχι γι΄ αυτά που δεν γνωρίζει.

  Να διατυπώνει ο καθένας γνώμη με σεβασμό στην  θεσμική δομή και λειτουργία ενός Σώματος, όπως είναι το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

   Να διατυπώνεται γνώμη μακριά από την λογική της  πλειοψηφίας, που βέβαια δεν συνάδει ούτε και με την φιλοσοφία ενός  στρατιωτικά οργανωμένου Σώματος, όπως είναι το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

  Τότε μόνο, ίσως υπάρχει ελπίδα για την δημιουργία πραγματικά ευνοϊκών συνθηκών για την ενίσχυση στο μέλλον του ρόλου του Σώματος στην ελληνική κοινωνία.

 

ΥΓ:  Στην θέση της ΠΟΛ εννοείται και κάθε άλλη Ένωση προσωπικού του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ μιας και οι προσέγγιση στα θέματα του προσωπικού ελάχιστα διαφέρουν.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

FT: Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στην ανάπτυξη αλλά είναι η φτωχότερη χώρα της Ευρωζώνης

Να παρουσιάσει την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας σε ένα ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο επιχειρεί η στήλη Alphaville των Financial Times, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα είναι μια από τις χώρες της Ευρωζώνης με τις καλύτερες επιδόσεις, όμως είναι και η

ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ “ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ” και συγκρότηση σε σώμα νέου ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Κατόπιν των αρχαιρεσιών της 17/04/2024 του “ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ”, συνεδρίασαν χθες 25/04/2024 τα νεοκλεγέντα μέλη του Δ.Σ. και αποφασίστηκε η συγκρότηση σε σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου, ως ακολούθως: ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Αρχιπλοίαρχος Λ.Σ. (ε.α.) ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ Ιωάννης ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: Πλωτάρχης Λ.Σ. (ε.α.)

Επίσκεψη αρχηγού ΓΕΝ στη Γαλλία για την πρόοδο ναυπήγησης των νέων φρεγατών

Τριήμερη επίσκεψη στο Παρίσι πραγματοποίησε ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Δημήτριος-Ελευθέριος Κατάρας. Ο αρχηγός ΓΕΝ επισκέφθηκε το ναυπηγείο στη Λοριάν, όπου ενημερώθηκε για την εξέλιξη των εργασιών και την πρόοδο υλοποίησης του προγράμματος ναυπήγησης των νέων Φρεγατών FDI του Πολεμικού Ναυτικού.

Τελετή Παράδοσης – Παραλαβής Καθηκόντων Διοικητή της 120 ΠΕΑ

Την Πέμπτη 25 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε, στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (120ΠΕΑ), στην Αεροπορική Βάση Καλαμάτας, παρουσία του Διοικητή της Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαίδευσης, Υποπτέραρχου (Ι) Αλέξανδρου Κομητούδη, η τελετή παράδοσης – παραλαβής καθηκόντων Διοικητή της 120ΠΕΑ, από τον Ταξίαρχο (Ι)

Μετάβαση στο περιεχόμενο