Στ. Γκίκας για τιμές ακτοπλοϊκών: Το πρόβλημα δεν είναι τόσο στα συμβατικά πλοία, όσο στα ταχύπλοα – Τι είπε για υπερτουρισμό

 Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας μίλησε στην εκπομπή Update του ΕΡΤNews και στον Θ. Σιαφάκα, σχετικά με το κόστος των διακοπών που προβληματίζει του Έλληνες, αλλά και στο φαινόμενο του υπερτουρισμού, που υπάρχει και στη χώρα μας.

Αναλυτικά όσα δήλωσε:

«Υπάρχει σε μερικά μέρη ένας υπερτουρισμός, για παράδειγμα στη Σαντορίνη γνωρίζετε ότι υπάρχει ένα θέμα με την κρουαζιέρα. Κάθε μέρα εκεί μπορεί να κατεβαίνουν και 10 και 12 και παραπάνω, χιλιάδες επισκέπτες. Γι’ αυτό αναγκάστηκαν εκεί οι τοπικές αρχές να πάρουν την απόφαση για ένα πλαφόν, οκτώ χιλιάδων επιβατών τουριστών από κρουαζιέρα.Από εκεί και πέρα όμως, η Ελλάδα μπορεί να βελτιώσει τις υποδομές της. Μπορεί να δημιουργήσει εναλλακτικούς τουριστικούς προορισμούς για να δεχθούν κύμα τουριστών. Οπότε θέλουμε τον τουρισμό, αλλά πρέπει όμως να κάνουμε βήματα και εμείς και να βελτιώσουμε υποδομές», εξήγησε αρχικά ο κ. Γκίκας.

Τόνισε πως μερικά μέρη, όπως η Σαντορίνη, αντιμετωπίζουν ένα ζήτημα υπερτουρισμού, το οποίο όμως μπορεί να αντιμετωπιστεί.

«Για παράδειγμα, στην εκλογική μου περιφέρεια, στην Κέρκυρα, κάθε μέρα σχεδόν έχουμε δύο και τρία και τέσσερα κρουαζιερόπλοια. Οι χιλιάδες χιλιάδων αυτοί επισκέπτες έχουν ένα αποτύπωμα περιβαλλοντικό, το οποίο είναι αξιοσημείωτο στην πόλη. Οπότε χρειάζεται να δούμε πώς και οι δημοτικές αρχές θα μπορούν να έχουν κάποιο έσοδο, ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν μια τέτοια κατάσταση», είπε ο ίδιος.

Σχολιάζοντας εάν θα μπορούσε να μπει ένα εισιτήριο στην πόλη για παράδειγμα της Κέρκυρας, όπως έγινε με την περίπτωση της Βενετίας, ο κ. Γκίκας ανέφερε πως: «Είναι παραμετρικό, πολυπαραγοντικό αυτό το θέμα. Θέλει πάρα πολύ προσοχή για να βρούμε ένα κατάλληλο τέλος ή τρόπο. Υπάρχει και μια πρόταση την οποία έχω καταθέσει στην κυβέρνηση ως βουλευτής Κερκύρας, ότι περιφερειακές ενότητες που έχουν μνημεία Ουνέσκο, να έχουν ένα τέλος πολιτισμού, ένα μικρό τέλος τάξης του μισού ευρώ, ένα ευρώ ανά επισκέπτη, ώστε αυτά τα χρήματα ακριβώς να πηγαίνουν στις δημοτικές και τοπικές αρχές και για τη συντήρηση των μνημείων, αλλά και όχι μόνο».

Ο κ. Γκίκας αναφέρθηκε και στο ζήτημα των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, που αποτελεί ένα μεγάλο κόστος, για τον πολίτη που θα αποφασίσει τις διακοπές του. Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας, ένας στους δύο Έλληνες φέτος δεν θα πάει διακοπές.

«Από την πρώτη στιγμή της φετινής περιόδου της τουριστικής, έχει απασχολήσει πολύ το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Έχουν γίνει επανειλημμένες συσκέψεις υπό τον Υπουργό μας, τον κ. Χρήστο Στυλιανίδη.

Το πρόβλημα δεν είναι τόσο στα συμβατικά πλοία όσο στα ταχύπλοα. Μάλιστα μπορώ να σας πω ότι από συγκριτικές μελέτες που έχουν γίνει υπάρχει ίσως και ένα ποσοστό της τάξεως 2 – 3%», δήλωσε.

Τα συμβατικά είναι πιο φτηνά από πέρσι, εξήγησε και πρόσθεσε μεταξύ άλλων πως το υπουργείο προχώρησε σε ένα παρατηρητήριο τιμών.

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέος υπουργός Ναυτιλίας στη Βρετανία

Ο Μάικ Κέιν (φωτογραφία) διορίστηκε υπουργός Ναυτιλίας από τη νέα κυβέρνηση των Εργατικών της Βρετανίας μετά τη νίκη τους στις γενικές εκλογές την περασμένη εβδομάδα. Ο Κέιν έχει εκπροσωπήσει την κυρίως εργατική τάξη στην εκλογική περιφέρεια των Wythenshawe και Sale

Στην πατρίδα του Οδυσσέα, δεν τον θέλουν… (*)

ΑΣ ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ ότι είστε ένας άνθρωπος των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, που ασχολείται με την εμπορική ναυτιλία, η οποία είναι τοις πάσι γνωστό- αποτελεί σήμερα τη μεγαλύτερη δύναμη στον χώρο των θαλάσσιων μεταφορών. Γνωστό είναι επίσης ότι διά της ναυτιλίας, με

Νέες προδιαγραφές ρυμούλκησης για την ασφαλή διαχείριση υπηρεσιών στα λιμάνια

Με στόχο η διαχείριση των ναυτικών συμβάντων στο Αιγαίο αλλά και η ρυμούλκηση μεγάλων πλοίων στα λιμάνια να αποκτήσουν τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια, το υπουργείο Ναυτιλίας έδωσε νέα “πίστωση” χρόνου στα ρυμουλκά πλοία να συμμορφωθούν πλήρως με τις νέες προδιαγραφές του προεδρικού

Τα μαθήματα από τη δράση των φρεγατών κατά των UAV στην Ερυθρά

Χρήσιμα συμπεράσματα για την αντιμετώπιση μη επανδρωμένων απειλών εξάγουν οι Έλληνες αξιωματικοί από τη συμμετοχή του Πολεμικού Ναυτικού στην ευρωπαϊκή επιχείρηση «Aspides» στην Ερυθρά Θάλασσα. Μέχρι σήμερα τα ελληνικά πλοία έχουν καταρρίψει τρία UAV των Χούθι, ένα εκ των οποίων με τη

Μετάβαση στο περιεχόμενο