Στ. Γκίκας: «Το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή ενεργεί πάντα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και τις διεθνείς συμβάσεις και η προσφορά του αναγνωρίζεται διεθνώς»

Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, απάντησε στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Β1΄ Βορείου Τομέα Αθηνών της Κ.Ο. “ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ” Ευκλείδη Τσακαλώτου, σχετικά με τις καταγγελίες σε βάρος του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής για τακτική επαναπροωθήσεων και για το αν προτίθεται η κυβέρνηση να διερευνήσει αυτές τις καταγγελίες.

Ο κ. Γκίκας δήλωσε εμφατικά πως, «το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. όλα τα χρόνια και κυρίως από την εποχή που ξέσπασε η μεταναστευτική – προσφυγική κρίση, έχει διασώσει πάνω από 250.000 ζωές» και πρόσθεσε πως, «μόλις την Κυριακή 7/7/2024, σε ένα σοβαρότατο περιστατικό Έρευνας και Διάσωσης, 283 άνθρωποι “στοιβαγμένοι σε ένα σαπιοκάραβο” νότια της Γαύδου, διασώθηκαν από το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και μεταφέρθηκαν στη χώρα Σφακίων και στην Αγιά Χανίων».

Επιπλέον, ο κ. Γκίκας υπογράμμισε πως, «το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., δεν διασώζει μόνο ζωές αλλά συλλαμβάνει και διακινητές, πραγματοποιώντας χτύπημα σε όσους εμπορεύονται τον ανθρώπινο πόνο» και πως «μέχρι σήμερα έχουν συλληφθεί πάνω από 3.000 διακινητές».

«Αναφορικά με το τραγικότατο», όπως το χαρακτήρισε ο κ. Υφυπουργός, «περιστατικό της Πύλου», ανέφερε πως, «διενεργείται από το Ναυτοδικείο Πειραιώς προκαταρτική εξέταση, ενώ το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. έχει αποστείλει όλο το υλικό για αξιολόγηση και αναμένονται τα αποτελέσματα αυτής της δικαστικής διαδικασίας.

Επιπροσθέτως, ο Συνήγορος του Πολίτη, ως αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή για θέματα αυθαιρεσίας, πραγματοποιεί την δική του ανεξάρτητη έρευνα, με την βοήθεια του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και αναμένονται επίσης τα αποτελέσματα».

«Όσον αφορά στο δημοσίευμα του Ν.Υ. Τimes που κάνει λόγο για “επαναπροωθήσεις”», ο κ. Γκίκας ανέφερε πως, «διατάχθηκε Ε.Δ.Ε., χωρίς όμως να προκύψει κάτι μεμπτό ώστε να δικαιολογεί την περαιτέρω έρευνα». «Εντούτοις», πρόσθεσε πως, «και το αποτέλεσμα της Ε.Δ.Ε. διαβιβάστηκε στις Ανεξάρτητες Αρχές».

Ο κ. Γκίκας υπογράμμισε επίσης το γεγονός ότι η Ελλάδα εξελέγη για δεύτερη συνεχή χρονιά, πρώτη σε ψήφους στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), αποδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο, ότι χαίρει διεθνούς αναγνώρισης και ότι αντιμετωπίζει το Διεθνές Δίκαιο και τις Συμβάσεις του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας με την δέουσα σοβαρότητα.

Κλείνοντας, ο κ. Υφυπουργός είπε πως, «το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ενεργεί πάντα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και τις διεθνείς συμβάσεις που αφορούν κάθε περιστατικό προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και η προσφορά του αναγνωρίζεται διεθνώς. Αν ωστόσο, υπάρχει κάτι που χρήζει περαιτέρω έρευνας», ο κ. Γκίκας ανέφερε πως, «αυτή διενεργείται και αν προκύψουν ευθύνες αυτές αποδίδονται».

Δείτε το βίντεο εδώ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τραγωδία στην Εύβοια: Άνδρας βρέθηκε νεκρός μέσα σε σκάφος

Σοκ στην Αιδηψό, στην Εύβοια, μετά τον εντοπισμό ηλικιωμένου άνδρα χωρίς τις αισθήσεις του μέσα σε αγκυροβολημένο σκάφος. Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του evima.gr, το περιστατικό σημειώθηκε νωρίς το πρωί, όταν η Λιμενική Αρχή Αιδηψού ενημερώθηκε για την παρουσία του

Το σχέδιο για την ελληνική φρεγάτα

Η συμφωνία για την κατασκευή της στη χώρα μας και τα επόμενα βήματα. Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΑΖΑΝΙΤΗ – ΠΗΓΗ: RealnewsΠρόσω ολοταχώς για την εγχώρια αμυντική βιομηχανία που σχεδιάζει τη ναυπήγηση του πρώτου εθνικού πλοίου κρούσης, με τις φιλοδοξίες να φτάνουν μέχρι την κατασκευή

Τρεις θάνατοι στην ίδια οικογένεια στο Ελληνικό: Έγκλημα ή τραγική συγκυρία – Τι ερευνά το Ανθρωποκτονιών

Εντός της τρέχουσας εβδομάδας αναμένεται να κληθεί για κατάθεση στο Τμήμα Ανθρωποκτονιών η οικιακή βοηθός βουλγαρικής καταγωγής, η οποία προσλήφθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο για την φροντίδα της 95χρονης Κατερίνας Σιδηροπούλου που έφυγε από τη ζωή μαζί με τα δύο παιδιά της

Οι τιμές στα ακτοπλοϊκά το 2025 – Έφτασαν τα αεροπορικά σε 6 χρόνια

Όνειρο θερινής νυκτός έχουν γίνει οι διακοπές στο νησί για πολλούς ταξιδιώτες, καθώς τα τελευταία χρόνια έγιναν σημαντικές αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, τα οποία έχουν φτάσει τις τιμές των αεροπορικών. Τόσο ο πόλεμος στην Ουκρανία όσο και ο κορονοϊός λειτούργησαν ως καταλύτης

Μετάβαση στο περιεχόμενο