Στα 91,5 εκατ. η χρηματοδότηση των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών το 2019

Το 2019 η χρηματοδότηση των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών αναμένεται να
αγγίξει τα 91,5 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας
και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριο Σαντορινιό.

Μιλώντας σε ημερίδα στη Σύρο, με θέμα: «Ακτοπλοϊκή Διασύνδεση των
νησιών του Νοτίου Αιγαίου», ο κ. Σαντορινιός παρατήρησε ότι τα τελευταία
χρόνια οι συνθήκες στην ακτοπλοΐα και στις συνδέσεις των νησιών έχουν
βελτιωθεί σημαντικά είτε στις Κυκλάδες, είτε στα Δωδεκάνησα.

Αναφερόμενο στο θέμα της χρηματοδότησης των άγονων γραμμών, τόνισε
ότι το 2016 και το 2017 δόθηκαν περί τα 85 εκατ. ευρώ καθ’ έκαστη
χρονιά, ενώ το 2018 συνολικά 89 εκατ. ευρώ.

Πρόσθεσε δε ότι, σήμερα, το 50% των ελεύθερων γραμμών της ακτοπλοΐας
στην Ελλάδα γίνεται στο νότιο Αιγαίο και το 70% της διακίνησης των
οχημάτων και των επιβατών από αυτά που μεταφέρονται σε όλη την Ελλάδα.

Όπως είπε ο κ. Σαντορινιός, σε μια προσπάθεια το υπουργείο Ναυτιλίας
να διευκολύνει πιο προγραμματισμένα τους νησιώτες προχώρησε εφέτος στην
υπογραφή τριετών συμβάσεων με ακτοπλοϊκές εταιρείες για την κάλυψη άγονων γραμμών.

«Με τις τριετείς συμβάσεις έχεις ένα σταθερό δίκτυο, ξέρεις ότι για
τρία χρόνια το ίδιο πλοίο θα κάνει το συγκεκριμένο δρομολόγιο, άρα ως
κάτοικος ενός νησιού μπορεί να αναπτυχθείς, να σχεδιάσει και να
υλοποιήσεις πράγματα καλύτερα» τόνισε.

Ακόμη, πρόσθεσε ότι με αυτόν τον τρόπο το υπουργείο έδωσε τη
δυνατότητα σε ακτοπλόους με τέτοιου είδους συμβάσεις να μπορέσουν να τις
χρησιμοποιήσουν στον τραπεζικό τομέα, προκειμένου να διευκολυνθεί η
χρηματοδότησή τους για βελτίωση η αντικατάσταση των πλοίων τους.

Αναφερόμενος στα προβλήματα της ακτοπλοΐας και του δικτύου, δήλωσε
ότι θα πρέπει υποχρεωτικά να συζητούνται τα θέματα με όλους τους φορείς
και αυτό να περνάει μέσα μίας διαδικασίας από τη Βουλή.

Ανοιχτό το υπουργείο σε προτάσεις ιδιωτών για υποδομές σε κρουαζιέρα

Ο αν. υπουργός Ναυτιλίας στην ομιλία του αναφέρθηκε επίσης στις
υποδομές των νησιών και στη χρηματοδότησή τους, λέγοντας ότι το
υπουργείο είναι ανοιχτό σε προτάσεις φορέων και ιδιωτικών εταιρειών που
θέλουν να φτιάξουν υποδομές και να αξιοποιήσουν λιμάνια για τον κλάδο
της κρουαζιέρας αρκεί να μπορούν να φέρουν και κάποιο εγγυημένο προϊόν.

Τόνισε ότι τα λιμάνια είναι συνδεδεμένα με την ακτοπλοΐα και το
αντίθετο, ενώ αναφερόμενος στο θέμα των λιμενικών υποδομών, φέρνοντας ως
για παράδειγμα την Τήνο και την Κάσο, είπε ότι πρέπει να μπουν
συγκεκριμένα πλοία γιατί δεν χωράνε όλα, ενώ στη Σαντορίνη 19 πλοία που
προσεγγίζουν πιάνουν σε ένα μόνο σημείο.

Όπως είπε αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι παλαιότερα ξοδεύτηκαν λεφτά για υποδομές, αλλά με λάθος τρόπο.

Τόνισε ότι στα τέλη του μήνα αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση για
την αποκατάσταση του λιμανιού της Κω, ύψους 29 εκατ. ευρώ, από το
Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ είπε ότι ήδη έχει υπογραφεί η σύμβαση
για την αποκατάσταση του λιμανιού στον Αθηνιό της Σαντορίνης, ύψους 8,5
εκατ. ευρώ.

Πρόσθεσε επίσης ότι σε λίγες ημέρες μέσω των προγραμμάτων «Φιλόδημος»
1 και 2 θα χρηματοδοτηθούν μελέτες για όλα τα λιμενικά έργα με ένα πολύ
σημαντικό ποσό.

Αναζητούνται τρόποι χρηματοδότησης για νέα φιλικότερα στο περιβάλλονπλοία

«Προσπαθούμε να φέρουμε σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο
τροποποιήσεις για το θέμα των νέων καυσίμων στα πλοία από το 2020 μαζί
με τη Μάλτα και την Κύπρο προκειμένου να μπορέσουμε να μειώσουμε το
κόστος από τη χρήση του που στην ακτοπλοΐα αναμένεται να αγγίξει και το
60% του κόστους» είπε ο κ. Σαντορινιός.

Πρόσθεσε ότι το υπουργείο προσπαθεί να βρει τρόπους χρηματοδότησης κατασκευής νέων πλοίων που θα έχουν άλλη χρήση, πιο φιλική προς το περιβάλλον.

Αναφερόμενος στις αλλαγές του θεσμικού πλαισίου για την ακτοπλοΐα
τόνισε υπάρχουν μία σειρά από προτάσεις από τους φορείς της τοπικής
αυτοδιοίκησης και της ακτοπλοΐας, όπως για παράδειγμα να μην είναι
ποινικά διωκόμενοι οι πλοίαρχοι ή οι ακτοπλόοι, γιατί κάθε φορά που
υπάρχει καθυστέρηση πλοίου για κάποιο λόγο.

Συμπλήρωσε επίσης ότι θεσμοθετείται εν ήδη αναπτυξιακού μέτρου η
δυνατότητα υπογραφής πολυετών συμβάσεων στην περίπτωση που το πλοίο θα
είναι φιλικό προς το περιβάλλον (LNG, ηλεκτρικό πλοίο υβριδικό).

Σε όλα τα νησιά, το 2019, η εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου

Για το μεταφορικό ισοδύναμο ο κ. Σαντορινιός υπογράμμισε ότι ήρθε ως
απαίτηση των νησιωτών και όχι ως επιβολή. Πρόσθεσε ότι το συγκεκριμένο
μέτρο από τις αρχές του 2019 θα πάει σε όλα τα νησιά με πιλοτική
εφαρμογή και στα καύσιμα, ενώ έχουν προβλεφθεί για το συγκεκριμένο έτος
170 εκατ. ευρώ.

Επίσης, αναφέρθηκε στη συνεργασία του υπουργείου Ναυτιλίας με το
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για τη ψηφιοποίηση του ακτοπλοϊκού δικτύου
που θα χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο για βέλτιστες διαδρομές.

metaforespress.gr/

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν η ΕΛ.ΑΣ. συλλαμβάνει την ΕΛ.ΑΣ.

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Η είδηση πως ο αστυνομικός φρουρός του Αστυνομικού Τμήματος Αγίων Αναργύρων, ο οποίος φέρεται να έμεινε απαθής μπροστά στη γυναικοκτονία της 28χρονης Κυριακής Γρίβα, που έλαβε χώρα κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια του, είχε καταδικαστεί σε οκτώ

«My coast»: Η ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες – Τέσσερις αποφάσεις για την εφαρμογή των νέων κανόνων

Τέσσερις υπουργικές αποφάσεις, με τις οποίες εξειδικεύονται όλοι οι νέοι κανόνες για τη δημόσια περιουσία στις παραλίες, διασφαλίζουν την πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσα και κατοχυρώνουν όρους διαφάνειας στην παραχώρηση του αιγιαλού και της παραλίας, με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος,

Υπ. Κλιματικής Κρίσης: Συνεδριάζει η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων

Σε εξέλιξη βρίσκεται συνεδρίαση της Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνου στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων που αναμένεται να πλήξουν περιοχές της χώρας, σύμφωνα με τις μετεωρολογικές προγνώσεις. Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης

Χρονικά όρια εργασίας: Υπερεργασία και Υπερωρία

Ο επιτρεπόμενος χρόνος εργασίας είναι ένα θέμα που καθορίζεται από κανόνες δημοσίου δικαίου και αυτό γιατί πρόκειται για ένα κρίσιμο ζήτημα, αν λάβει κανείς υπόψη και τη διαφορά δυναμικής των δύο πλευρών (εργοδότη και εργαζόμενου) σε μια σύμβαση εργασίας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο