ΣτΕ: Ακυρώνει το masterplan και τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠ

Η ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε ότι οι πράξεις αυτές ήταν μη νόμιμες, διότι δεν είχε προηγηθεί στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα

Με την απόφαση 547/2022 της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας (εκδοθείσα επί αιτήσεως ακυρώσεως υπ΄ αριθμ. καταθ. 955/2020) ακυρώθηκαν πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, με τις οποίες είχαν εγκριθεί, στο πλαίσιο έγκρισης του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) της εταιρείας “Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (Ο.Λ.Π.) Α.Ε.”, οι υποχρεωτικές επενδύσεις – βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης, που συνήφθη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΠ ΑΕ και κυρώθηκε με το ν. 4404/2016 – και οι πρόσθετες επενδύσεις της ΟΛΠ ΑΕ στο Λιμένα του Πειραιά.

Ειδικότερα, το Δικαστήριο έκρινε ότι οι πράξεις αυτές ήταν μη νόμιμες, διότι δεν είχε προηγηθεί, κατά παράβαση της οδηγίας 2001/42/ΕΚ και της κοινής υπουργικής απόφασης ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ/οικ. 107017/28.8.2006  (Β΄ 1225), στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά, που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτηρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων.

Μειοψήφησαν επτά μέλη του Δικαστηρίου, κατά τη γνώμη των οποίων δεν απαιτείτο να πραγματοποιηθεί στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση πριν από την έγκριση των επενδύσεων που περιλαμβάνονται στο Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο της ΟΛΠ ΑΕ.

2/ Με την απόφαση 548/2022 της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας (εκδοθείσα επί αιτήσεως ακυρώσεως υπ΄ αριθμ. καταθ. 1056/2020), η δίκη καταργήθηκε, κατά το μέρος που προσβάλλονταν πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ακυρωθείσες με την απόφαση 547/2022 της Ολομελείας (εκδοθείσα επί της αιτήσεως ακυρώσεως υπ΄ αριθμ. καταθ. 955/2020), και ακυρώθηκε η πράξη του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά.

3/  Με την απόφαση 549/2022 της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας (εκδοθείσα επί αιτήσεως ακυρώσεως υπ΄ αριθμ. καταθ. 1334/2020), η δίκη καταργήθηκε, με την αιτιολογία ότι προσβάλλονταν πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων οι οποίες ακυρώθηκαν με την απόφαση 547/2022 της Ολομελείας.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βίντεο με τη στιγμή της επίθεσης των Χούτι σε ελληνόκτητο πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα

Το φως της δημοσιότητας είδε το βίντεο από τη στιγμή της επίθεσης των Χούτι στο ελληνόκτητο πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα. Το πλοίο είναι το Transworld Navigator, και την επίθεση ανακοίνωσε χθες Κυριακή ο Γιαχία Σαρία, εκπρόσωπος των ανταρτών Χούθι της Υεμένης. Υπενθυμίζεται πως στην

Πειραιάς: Γνώρισε 23χρονη στο Facebook, της επιτέθηκε με φίλους του και αποπειράθηκε να τη βιάσει

Εφιαλτικές στιγμές έζησε πριν μερικές μέρες μία γυναίκα στον Πειραιά όταν δέχθηκε επίθεση από τρεις άνδρες με έναν εξ αυτών να την χτυπά και να αποπειράται να την βιάσει. Το συγκλονιστικό είναι ότι η γυναίκα είχε γνωρίσει τον εν λόγω άνδρα μέσω Facebook και διατηρούσαν

Ύδρα: Νέο βίντεο από τη φωτιά – Τι πραγματικά συνέβη στον όρμο Μπίστι το βράδυ της Παρασκευής

Νέες λεπτομέρειες και ντοκούμεντα για το τι συνέβη το βράδυ της Παρασκευής στον όρμο Μπίστι της Ύδρας φέρνει στη δημοσιότητα το protothema.gr. Δείτε το βίντεο και τις φωτογραφίες λίγη ώρα μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς   Τα στοιχεία καταρρίπτουν τους ισχυρισμούς των μελών του πληρώματος του

Ανατροπή στις συντάξεις με βόμβα στα πλασματικά έτη – Τι καταργείται και ποιοι επηρεάζονται – Όλες οι αλλαγές

Αλλαγές στις αναγνωρίσεις πλασματικών ετών για τα συντάξιμα χρόνια προωθεί το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, με όριο εξαγορών τα 5 έτη για όλους τους ασφαλισμένους, ακόμη και από όσους δεν έχουν τη δυνατότητα εξαγορών με το σημερινό σύστημα Το

Μετάβαση στο περιεχόμενο