Στέγαση λιμενικής αρχής Αλεξανδρούπολης…Γιατί όχι στο κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδος ;

Στον προγραμματισμό των έργων για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που είχε γίνει το 2002, στα κονδύλια του Γ’ ΚΠΣ υπήρχε και το υποέργο «Κτιριακές εγκαταστάσεις». Η προβλεπόμενη δαπάνη ανήρχετο στα 4.402.054 ευρώ με ημερομηνία έναρξης των έργων τον Ιανουάριο του 2004 και πέρας αυτών τον Αύγουστο 2005. Στο υποέργο αυτό δεν υπήρχε σαφής αναφορά για κτίριο που θα στέγαζε και το Λιμεναρχείο Αλεξανδρούπολης αλλά αυτό εξυπακούετο και αυτό ήταν για χρόνια το αναμενόμενο κι ποθούμενο.

Είκοσι (20) χρόνια μετά, διαπιστώνουμε ότι δεν έγινε καμία μα καμία κτιριακή υποδομή.

   Όπως δε εξελίσσονται τα πράγματα, μετά τα «μνημόνια», τη χρονοβόρα διαδικασία αξιοποίησής του από το ΤΑΙΠΕΔ και τη χορήγηση καθεστώτος προτεραιότητας (ανεμπόδιστης πρόσβασης και χρήση του) στην Κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών, δεν διαφαίνεται κάτι ενθαρρυντικό τουλάχιστον στον τομέα «κτίρια».

Ακόμα και στην περίπτωση που τελικά το λιμάνι, περιέλθει μέσω ΤΑΙΠΕΔ  σε έναν από τους ήδη υποψηφίους επενδυτές, το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα τον απασχολήσει η στέγαση του Λιμεναρχείου.

   Το παλιό κτίριο του Λιμεναρχείου ό,τι μπορούσε να προσφέρει τόσα χρόνια το προσέφερε. Σήμερα, και ακατάλληλο είναι και επικίνδυνο. Η όψη του, στην κεντρικότερη πλατεία της πόλης, την πλατεία του Φάρου και απέναντι από το Ηρώο της, είναι προσβλητική.

Το ενοικιαζόμενο σε άλλο σημείο κτίριο, το οποίο καλύπτει στοιχειωδώς και μόνο μέρος των αναγκών του, δεν βλέπει θάλασσα.

   Υπόψη ότι τη δεκαετία του’90 το προσωπικό του δεν ξεπερνούσε τα σαράντα (40) άτομα, σήμερα φτάνει τα εκατό (100) κι αν υλοποιηθούν τα προβλεπόμενα (πχ Πλωτός Σταθμός LNG, διακίνηση σιτηρών Ουκρανίας, σύνδεση με Εγνατία κλπ) θα απαιτηθεί να αυξηθεί κι άλλο.

Με το ΠΔ 290/1996, η Λιμενική Αρχή Αλεξανδρούπολης,  μετατάχτηκε από Λιμεναρχείο σε Κεντρικό Λιμεναρχείο.

    Πρόσφατα, άνοιξε συζήτηση, στην Αλεξανδρούπολη, για τη μελλοντική χρήση του κτιρίου που στέγαζε μέχρι πρότινος το Υποκατάστημα της Τράπεζας της Ελλάδος, καθώς με απόφαση της ΤτΕ έκλεισε οριστικά.

Πρόκειται για ένα κτίριο κατασκευής του 2000, τριώροφο κυβόσχημο, με υπόγειο, με κλασικές αναφορές στη μορφολογία των όψεών του, συνολικού εμβαδού 1.000 τετραγωνικών μέτρων, που βρίσκεται σε ένα εμφατικό σημείο της πόλης, στην παραλιακή λεωφόρο Βασ. Αλεξάνδρου, με θέα στη θάλασσα.

Για την αξιοποίηση του κτιρίου σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες έχουν ενδιαφερθεί, ιδιωτικά σχήματα, η Περιφέρεια, ο Δήμος και ο Στρατός.

Όπως ανέφερε δε σε εισήγησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Γιάννης Ζαμπούκης σκοπεύει στην αγορά του για να μετατραπεί σε «Μέγαρο Πολιτισμού» καθώς πρόκειται για ένα κτήριο υψηλής αρχιτεκτονικής και αισθητικής και θα μπορούσε να φιλοξενήσει μόνιμες εκθέσεις (φωτογραφίας, γλυπτικής) ή και την ιστορία της Τράπεζας Ελλάδος…Οριστικές αποφάσεις αναμένονται το Σεπτέμβριο.

    Αν στα αλήθεια μιλάμε σήμερα, για την ανάπτυξη του λιμανιού μας, ενός διεθνούς λιμένα με τεράστια γεωπολιτική και γεωστρατηγική αξία, είναι επιτακτική η ανάγκη στέγασης, όλων των υπηρεσιών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Αλεξανδρούπολης, σε ένα σύγχρονο κτίριο και σε μέρος που να βλέπει θάλασσα.

   Γιατί όχι στο κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδος ;

 

 

Αλεξανδρούπολη   Αύγουστος 2022

 

ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ  ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Υποναύαρχος ΛΣ (ε.α)

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

72,5 ετών στη σύνταξη οι σημερινοί έφηβοι

Ένας νέος που γεννήθηκε στην Ελλάδα μέσα στην κρίση και θα ενταχθεί στην αγορά εργασίας κάπου κοντά στο 2030 θα πρέπει να εργαστεί τουλάχιστον 38,5 χρόνια για να μπορέσει να συνταξιοδοτηθεί περίπου το 2070. Αν και η αύξηση του προσδόκιμου ζωής θεωρείται «βιολογικό προνόμιο» και

Άγιοι Ανάργυροι: Ολοκληρώνεται η ΕΔΕ για τους αστυνομικούς – Ουδείς αναλαμβάνει την ευθύνη, κανείς δεν… είδε

Σε ένα τραγικό πινγκ- πονγκ ευθυνών φέρεται να εξελίσσεται η υπόθεση της Κυριακής, που έχασε τη ζωή της έξω από το αστυνομικό τμήμα των Αγίων Αναργύρων, με τους αρμόδιους αξιωματούχους των Αρχών λίγο πριν την ολοκλήρωση της ΕΔΕ να δηλώνουν άγνοια για

Σκύρος: Έτοιμη για την “πράσινη” ακτοπλοΐα – Πρόταση για ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα

Έτοιμο να πρωτοστατήσει στην πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, παρουσιάζοντας συγκεκριμένη πρόταση μελέτη μέσω του Πολυτεχνείου, για τη ναυπήγηση ενός νεότευκτου πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα, δηλώνει το νησί της Σκύρου. Ήδη ο χρόνος μετράει αντίστροφα έως το 2030 με βάση

Αιφνίδιος θάνατος βαθμοφόρου: Διευκρινίσεις ΥΥ/ΛΣ-ΕΛΑΚΤ

Προς διευκρίνιση των αναγκαίων λεπτομερειών για την ορθή ενημέρωση όλων και κατά το μέρος που αφορά την εμπλοκή της Υπηρεσίας Υγειονομικού (Υ.Υ.) Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ στην υπόθεση του αιφνίδιου θανάτου του συναδέλφου μας που υπηρετούσε στο Π.Α.Θ. 80, εκτός υπηρεσίας, σας γνωρίζουμε

Μετάβαση στο περιεχόμενο