Στην τελική ευθεία η διάσωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας

Ακόμη ένα βήμα προς τη σωτηρία των Ναυπηγείων Ελευσίνας έγινε το βράδυ της Δευτέρας με την κατάθεση του νομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης για την εξυγίανση της πολύπαθης επιχείρησης. Και αυτό διότι με το νομοσχέδιο εξουσιοδοτείται ο υπουργός Ανάπτυξης να εκπροσωπήσει το ελληνικό Δημόσιο, συμπεριλαμβανομένου και του Πολεμικού Ναυτικού, ως πιστωτής των Ναυπηγείων Ελευσίνας και να προχωρήσει έτσι η συμφωνία εξυγίανσης που προβλέπει την ανάληψη του ελέγχου της επιχείρησης από την ONEX. Η συζήτηση του νομοσχεδίου ξεκινάει σήμερα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, αλλά η ψήφισή του από την Ολομέλεια αναμένεται στις αρχές Σεπτεμβρίου. Με την ψήφιση του νομοσχεδίου αναμένεται να υπογραφεί στη συνέχεια η συμφωνία εξυγίανσης και να κατατεθεί προς επικύρωση από το πτωχευτικό δικαστήριο.

Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου, τα οποία αποτελούν ταυτόχρονα ενδεικτικά σημεία της συμφωνίας εξυγίανσης, είναι τα ακόλουθα:

Δημιουργούνται δύο εταιρείες, η ΟΝΕΧ Elefsis Shipyards and Industries A.E. και η ΟΝΕΧ Elefsis Naval and Maritime A.E., στις οποίες θα μεταβιβασθεί το ενεργητικό και μέρος του παθητικού των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Το μεταβιβαζόμενο παθητικό, όπως έχει γίνει γνωστό από τις προηγούμενες ημέρες, ανέρχεται σε 211.899.550,24 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και απαιτήσεων του Πολεμικού Ναυτικού ύψους 142,33 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το σύνολο των οφειλών των Ναυπηγείων Ελευσίνας ανέρχεται σε 432.686.301,67 ευρώ. Το ποσό που παραμένει στην παλιά εταιρεία προφανώς και δεν θα αποπληρωθεί πλήρως, αλλά μόνο μέρος αυτού μετά τη ρευστοποίηση των περιουσιακών στοιχείων των Ναυπηγείων Ελευσίνας που δεν θα μεταβιβασθούν.

Οι οφειλές προς το ελληνικό Δημόσιο, συμπεριλαμβανομένων και των οφειλών προς τον ΕΦΚΑ, θα αποπληρωθούν σε 264 ισόποσες μηνιαίες δόσεις, δηλαδή σε 22 χρόνια, με την πρώτη δόση, ωστόσο, να καταβάλλεται τρία χρόνια μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασης των περιουσιακών στοιχείων στις νέες εταιρείες. Αυτό που αναλαμβάνει να πληρώσει η ONEX είναι η βασική οφειλή, καθώς διαγράφονται πλήρως τόκοι και προσαυξήσεις.

Εξουσιοδοτείται ο υπουργός Ανάπτυξης να εκπροσωπήσει το ελληνικό Δημόσιο ως πιστωτής των Ναυπηγείων ώστε να ολοκληρωθεί η μεταβίβασή τους στην ONEX.

Οι οφειλές προς το Πολεμικό Ναυτικό, με το ακριβές ποσό να διαμορφώνεται μετά την παράδοση των έργων που είχαν αναλάβει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και μεταφέρονται πλέον στην ΟΝΕΧ, θα αποπληρωθούν σε χρονικό διάστημα 30 ετών, με παρακράτηση ροών ως εξής: α) Μέχρι ποσοστού 2% επί της καθαρής αξίας των εγχώριων συμβάσεων έργου που αναλαμβάνει η ΟΝΕΧ Elefsis Naval and Maritime A.E., β) μέχρι ποσοστού 1% επί της καθαρής αξίας του τμήματος των συμβάσεων εξωτερικού που αναλαμβάνει η εταιρεία ή γ) με καταβολή μετρητών.

Τα τραπεζικά δάνεια αποπληρώνονται έντοκα σε 30 συνεχείς εξαμηνιαίες, ισόποσες δόσεις.

Ο νέος ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Ελευσίνας αναλαμβάνει να αποπληρώσει τις οφειλές προς τους εργαζομένους, ύψους 27,04 εκατ. ευρώ, καθώς και αποζημιώσεις για την απόλυσή τους ύψους 13,39 εκατ. ευρώ. Οι αποζημιώσεις απόλυσης θα καταβληθούν σε δόσεις, ενώ το ύψος της αποζημίωσης υπολογίζεται με βάση την διανυθείσα έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2021 προϋπηρεσία. Σύμφωνα με άτυπο ενημερωτικό σημείωμα από την πλευρά του επενδυτή πριν από μία εβδομάδα, το 30% των δεδουλευμένων θα καταβληθούν με την απόφαση του δικαστηρίου και το υπολειπόμενο 70% με την ολοκλήρωση των μεταβιβάσεων και τη μετεγγραφή του Ναυπηγείου στην ΟΝΕΧ. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το νομοσχέδιο οι νέες εταιρείες δεν αποτελούν διάδοχο εργοδότη. Η ΟΝΕΧ, πάντως, υποστηρίζει ότι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας αναμένεται να απασχοληθούν 600 εργαζόμενοι κατά τους πρώτους έξι μήνες λειτουργίας τους υπό το νέο καθεστώς (ήτοι κατόπιν επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης από το αρμόδιο δικαστήριο), ενώ μέχρι και το τέλος του τρίτου έτους λειτουργίας ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων εκτιμάται ότι θα ανέλθει άνω των 2.000 (1.000 στην εμπορική και 1.000 στην αμυντική εταιρεία).

Τέλος, πέρα από την επικύρωση της συμφωνίας από το δικαστήριο, απαιτούνται ακόμη τα εξής για να μπορέσει να γίνει η μεταβίβαση των Ναυπηγείων Ελευσίνας στην ONEX: Αρση των πάσης φύσεως κατασχέσεων κ.λπ. επί περιουσιακών στοιχείων που πρόκειται να μεταβιβαστούν στις νέες εταιρείες, έγκριση της συμφωνίας από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, την εθνική ή την κοινοτική (DG Comp), και λήψη είτε επιστολής είτε απόφασης από τα αρμόδια κοινοτικά όργανα που να διαπιστώνει ότι δεν υφίσταται κρατική ενίσχυση ή, εάν υφίσταται, ότι είναι συμβατή με την κοινοτική νομοθεσία.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόσο ασφαλείς αισθάνονται οι Έλληνες

Κριτική για την αναποτελεσματικότητα της Αστυνομίας σε κρίσιμους τομείς, κρίση εμπιστοσύνης για την ΕΛ.ΑΣ. αλλά και διεξόδους για την κάλυψη των κενών και άμβλυνση της αξιοπιστίας υποδεικνύουν οι πολίτες στην έρευνα της Κάπα Research για τα Σώματα Ασφαλείας, με αφορμή

«Κλειδώνουν» οι παροχές με το νέο Μεσοπρόθεσμο, δεν θα δοθούν άλλες

Πίστη στη δημοσιονομική σταθερότητα και στην υπεύθυνη δημοσιονομική πολιτική θα «εκπέμψει» το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, τόσο με το αρχικό σενάριο για το Πρόγραμμα Σταθερότητας που θα αποσταλεί στις Βρυξέλλες έως το τέλος του Απριλίου, όσο και με το

Ναυτιλία: Πρωτοβουλίες για «πράσινη ακτοπλοΐα»

Σε εξέλιξη βρίσκονται το τελευταίο διάστημα πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας, προκειμένου να προχωρήσουν οι πράσινες επενδύσεις στην ακτοπλοΐα με παράλληλη αξιοποίηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Ήδη το υπουργείο Ναυτιλίας μετά από πρόταση της μονάδας Β της επιτελικής δομής ΕΣΠΑ στις 05/04,

Καταδικάστηκε Ιρακινός που είχε συλληφθεί κατόπιν καταδίωξης

Συνολική ποινή φυλάκισης 7 ετών και 9 μηνών επιβλήθηκε από το Μονομελές Εφετείο επί Κακουργημάτων Δωδεκανήσου σε 44χρονο Ιρακινό που είχε συλληφθεί το περασμένο καλοκαίρι, μετά από καταδίωξη των λιμενικών ανοικτά της Καμείρου Σκάλας να επιχειρεί να επιστρέψει στα τουρκικά

Μετάβαση στο περιεχόμενο