Αυτή η πρωτοβουλία στοχεύει να επαναχρησιμοποιήσει τα ιζήματα που εξάγονται από τη Eurovía del Guadalquivir, μια οδό θαλάσσιας πρόσβασης, ώστε να ευθυγραμμιστούν με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας.
Το λιμάνι χρησιμοποιεί τώρα μη μολυσμένα ιζήματα για να ενισχύσει τη βιοποικιλότητα, να αποκαταστήσει τις ακτές και να υποστηρίξει τη γεωργία και τη βιομηχανία.
Ο Rafael Carmona, Πρόεδρος της Λιμενικής Αρχής της Σεβίλλης, σημείωσε ότι για αρκετά χρόνια το λιμάνι προσπάθησε να αξιοποιήσει τα ιζήματα βυθοκόρησης ως πόρο και όχι ως απόβλητο. Τώρα, είπε, τα χρησιμοποιούμε για τη δημιουργία νέων οικοσυστημάτων αλλά και για την βελτίωση των ήδη υπαρχόντων οικοσυστημάτων, καθώς επίσης και για την ενίσχυση της γεωργίας και της κεραμικής βιομηχανίας.
Αυτό το επίτευγμα έρχεται καθώς τα ευρωπαϊκά λιμάνια αντιμετωπίζουν αυξανόμενες προκλήσεις όσον αφορά την απαλλαγή από τον άνθρακα.
Η Περιβαλλοντική Έκθεση 2024 της ESPO υπογραμμίζει την προσαρμογή του κλίματος ως ζωτικής σημασίας, με το 73% των λιμανιών να βελτιώνουν την ανθεκτικότητα των υποδομών και το 86% να ενσωματώνουν τις κλιματικές εκτιμήσεις σε νέα έργα.
Οι λιμενικές επενδύσεις ύψους έως και 80 δισεκατομμυρίων ευρώ προβλέπεται να επιτύχουν τους στόχους για την κλιματική ουδετερότητα έως το 2034.
Πηγή: Reporter.gr