Στον όμιλο Γκριμάλντι το λιμάνι Ηρακλείου – Yπογράφεται σήμερα 18/12 η σύμβαση παραχώρησης

Σήμερα το πρωί, Δευτέρα, πέφτουν οι υπογραφές της σύμβασης αγοραπωλησίας του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου μεταξύ του ναπολιτάνικου ομίλου Γκριμάλντι και του ΤΑΙΠΕΔ. Θα ακολουθήσει η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή ενώ η μεταβίβαση των μετοχών  υπολογίζεται ότι θα γίνει στα τέλη Ιανουαρίου 2024 στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Η κοινοπραξία των εταιρειών Grimaldi Euromed S.p.A. και Μινωικές Γραμμές επικράτησε στον διεθνή διαγωνισμό με τίμημα 80 εκατομμύρια ευρώ. Η συνολική επένδυση αναμένεται να προσεγγίσει τα 100 εκατομμύρια.

Τα επενδυτικά σχέδια του Εμάνουελ Γκριμάλντι αφορούν την πράσινη μετάβαση του λιμανιού  μέσω ηλεκτροδότησης από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας  και εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροδότησης των ελλιμενισμένων πλοίων –cold ironing, εκσυγχρονισμό των υποδομών και του μηχανολογικού εξοπλισμού.

Το φθινόπωρο είχαμε συναντήσει τον Ιταλό πλοιοκτήτη στην Αθήνα. Αρχικώς  τον ρωτήσαμε αν ισχύει η πληροφορία ότι στο Ηράκλειο θέλει να αναπτύξει car terminal για να εισάγει ο όμιλος ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα.

«Είναι ένα από τα σχέδια μας» μου απάντησε:  «Το σχέδιο με τα αυτοκίνητα  το μελετάμε γιατί το λιμάνι του Ηρακλείου έχει στρατηγική θέση. Βρίσκεται κοντά στη διώρυγα του Σουέζ. Αυτό θα βοηθήσει στην εισαγωγή αυτοκινήτων από την Άπω Ανατολή».

Στη συνέχεια αποκάλυψε:

«Όμως ο αληθινός μας στόχος είναι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Γιατί το Ηράκλειο έχει να δείξει τον Μινωικό πολιτισμό, ένα υπέροχο Μουσείο και το παλάτι της Κνωσού. Πρόκειται για μία κληρονομιά προς την ανθρωπότητα  και πιστεύω ότι πολλοί  άνθρωποι πρέπει να ενδιαφερθούν να μάθουν για τον Μινωικό πολιτισμό  που αναπτύχθηκε πρώτος από όλους τους άλλους πολιτισμούς. Ίσως είναι και ο τόπος από όπου άρχισε να δημιουργείται, να  αναπτύσσεται η Ευρώπη».

Στο ερώτημα εάν ο όμιλος έχει την τεχνογνωσία να δραστηριοποιηθεί στην βιομηχανία κρουαζιέρας, απάντησε:

«Παλαιότερα, ο όμιλος δραστηριοποιείτο στην κρουαζιέρα για  πολλά χρόνια. Ο πατέρας μου ήταν από τους πρώτους που μετέτρεψε πλοία Liner σε κρουαζιερόπλοια. Δραστηριοποιείτο στη  Βενεζουέλα, στην Καραϊβική και σε άλλα μέρη, παγκοσμίως. Όμως έχω και πολύ καλούς φίλους που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα. Από τον Costa Cruise που ανήκει στον όμιλο της Carnival, ξέρω  ιδιοκτήτη της ίδιας της Carnival, έχω σχέσεις με την Royal Caribbean , MSC με την Norwegian με την P&O με όλες δηλαδή τις μεγάλες εταιρείες  κρουαζιέρας.

Για το λιμάνι του Ηρακλείου πρέπει να πω ότι δεν υπάρχει terminal για την κρουαζιέρα. Έχουν φτιάξει ένα σταθμό  στην περίοδο της πανδημίας. Δεν επαρκεί  για να αναπτύξουμε την κρουαζιέρα. Θα επενδύσουμε και σε αυτό».

Λίγο πριν ολοκληρώσουμε τη συνομιλία μας αναφέρθηκε και στην ακτοπλοΐα:

«Έχουμε εμπειρία από την δραστηριοποίησή μας στην ακτοπλοΐα όπου μεταφέρουμε σχεδόν ένα εκατομμύριο επιβάτες από το Ηράκλειο κάθε χρόνο και την Σαντορίνη. Άρα υπάρχει ενδιαφέρον για να αναπτύξουμε περαιτέρω την δραστηριότητά μας στην ακτοπλοΐα με βάση και το Ηράκλειο της Κρήτης».

Την 1η Δεκεμβρίου ο Εμάνουελ Γκριμάλντι τιμήθηκε με το βραβείο ως Διεθνής Προσωπικότητα της Χρονιάς στα Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2023. Τότε δήλωσε την θέλησή του για την περαιτέρω ανάπτυξη των θαλάσσιων μεταφορών και των logistics στην  Ελλάδα, μια χώρα στην οποία αισθάνομαι πραγματικά σαν στο σπίτι μου:

«Θέλω να πιστεύω ότι το βραβείο αυτό αποτελεί επίσης αναγνώριση της δια βίου δέσμευσής μου, ακόμη πιο έντονη την τελευταία δεκαετία, για την περαιτέρω ανάπτυξη των θαλάσσιων μεταφορών και των logistics στην  Ελλάδα, μια χώρα στην οποία αισθάνομαι πραγματικά σαν στο σπίτι μου».

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Πηγή 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο