Συμφόρηση πλοίων στα ευρωπαϊκά λιμάνια προκαλεί αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα

Τα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Ηνωμένου Βασιλείου τα κύρια hotspots στην Ευρώπη – Στον αντίποδα ο Πειραιάς έχει μειώσει δραματικά τον χρόνο αναμονής των πλοίων στο αγκυροβόλιο – Παγκοσμίως ο μέσος όρος από την παραγγελία μέχρι την παράδοση ενός προϊόντος είναι 99 ημέρες

Η συμφόρηση στα ευρωπαϊκά εμπορικά λιμάνια παραμένει έντονη κυρίως στη βόρεια Ευρώπη και λόγω απεργιών των λιμενεργατών κυρίως στο Βέλγιο και στη Γερμανία.

Τα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Ηνωμένου Βασιλείου παραμένουν τα κύρια hotspots στην Ευρώπη, με τη συμφόρηση των λιμανιών της Μεσογείου να τίθεται σε μεγάλο βαθμό υπό έλεγχο, σύμφωνα με ανάλυση της Linerlytica.

«Στη βόρεια Ευρώπη συνεχίζονται οι καθυστερήσεις σε Ρότερνταμ, Αμβέρσα, Αμβούργο και Bremerhaven, ενώ τα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου παρουσίασαν επιδείνωση μετά από τις πρόσφατες βελτιώσεις», επεσήμανε η Linerlytica:

“Στη Μεσόγειο η συμφόρηση στο λιμάνι του Πειραιά έχει μειωθεί και οι χρόνοι αναμονής των πλοίων έχουν βελτιωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Όμως οι καθυστερήσεις στη δυτική Μεσόγειο έχουν αυξηθεί με μεγαλύτερους χρόνους αναμονής να εξακολουθούν να καταγράφονται στη Μάλτα.”

Ωστόσο, η Flexport ανέφερε ότι η ισχυρή εξαγωγή ροή φορτίων οδηγεί σε αυξημένη συμφόρηση:

«Η συμφόρηση είναι ιδιαίτερα έντονη στο Αμβούργο και επί του παρόντος εννέα πλοία με προορισμό την Άπω Ανατολή και την απέναντι πλευρά του Ατλαντικού βρίσκονται στο αγκυροβόλιο περιμένοντας να εξυπηρετηθούν.»

Τα δεδομένα του Lloyd’s List Intelligence δείχνουν 17 πλοία στο αγκυρόβολιο της γερμανικής νησίδας Χέλγκολαντ-Heligolandf Archipelago ελαφρώς μειωμένος ο αριθμός τους έναντι των 21 που καταγράφηκαν πριν από μια εβδομάδα.

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Altenwerder στο Αμβούργο της δεν υπάρχει ελεύθερος χώρος για τα εμπορευματοκιβώτια αφού έχουν καλύψει το 90% του χώρου.

«Ενώ η Bremerhaven έχει παρόμοια μέση καθυστέρηση, οι ακραίες καθυστερήσεις στο Αμβούργο έχουν χρόνο αναμονής πάνω από δύο εβδομάδες», αναφέρει το Flexport: «Εν τω μεταξύ, το terminal PSA της Αμβέρσας παραμένει επίσης σε μεγάλο βαθμό επιβαρυμένο».
Η κατάσταση στο Ρότερνταμ είναι καλύτερη με μέσο όρο καθυστερήσεων μόλις τρεις ημέρες.

«Μετά την πρώτη απεργία εδώ και δεκαετίες των λιμενεργατών στη Γερμανία η έλλειψη χωρητικότητας στους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθεί να είναι κρίσιμη στα γερμανικά λιμάνια. Η κατάσταση στα ευρωπαϊκά λιμάνια και ιδιαίτερα τα γερμανικά λιμάνια είναι πολύ πιο τεταμένη” αναφέρουν διεθνείς αναλυτές.

Σύμφωνα με την ανάλυση του οίκου Liner lytica η συμφόρηση άρχισε να επιδεινώνεται και πάλι στην Κίνα και ειδικότερα στα λιμάνια, Ningbo, Shanghai Qingdao.

Στη Βόρεια Αμερική υπάρχει μεγάλη πίεση στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ και στο Βανκούβερ.

Παγκοσμίως ο μέσος όρος από την παραγγελία μέχρι την παράδοση ενός προϊόντος είναι 99 ημέρες.

Μηνάς Τσαμόπουλος

Συμφόρηση πλοίων στα ευρωπαϊκά λιμάνια προκαλεί αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τα Bulk Carriers των Ελλήνων»: Η νέα θεματική έκθεση της Isalos.net

Η Isalos.net παρουσιάζει τη θεματική έκθεση «Τα Bulk Carriers των Ελλήνων: Ηγέτες της παγκόσμιας ανάπτυξης». Η εν λόγω έκθεση επιχειρεί να παρουσιάσει στο ευρύ κοινό σημασία του συγκεκριμένου τύπου πλοίου για το παγκόσμιο εμπόριο αλλά και την πρωταγωνιστική πορεία της

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:«Όχι στις επικείμενες αλλαγές στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου»

Με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, 14 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή για την δρομολογούμενη αντικατάσταση των τριών εβδομαδιαίων συνδέσεων της Λήμνου με το λιμάνι της Καβάλας, με δυο

Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας : Διήμερο αγάπης για την ΦΛΟΓΑ

Η ΦΛΟΓΑ, ο Σύλλογος Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια με την βοήθεια του γυμναστηρίου  GRE.A.T. και της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας, για ακόμη μια φορά και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του καρκίνου παιδικής ηλικίας δίνουν ηχηρό

Οι Συμφωνίες που «όπλισαν» τους Τούρκους για να εισβάλλουν το 1974 στην Κύπρο υπογράφτηκαν 15 χρόνια πριν

Δυο Συμφωνίες εκμεταλλεύτηκαν οι Τούρκοι για να δικαιολογήσουν την εισβολή στην Κύπρο το 1974.   Ήταν μια μέρα σαν σήμερα, 11 Φεβρουαρίου του 1959, όταν η Ελλάδα με την Τουρκία υπέγραψαν τη Συμφωνία της Ζυρίχης (στο ξενοδοχείο Ντόλτερ) με την οποία (οκτώ ημέρες μετά θα υπέγραφαν και

Μετάβαση στο περιεχόμενο