Συνδικάτα καλούν να θεσπιστεί στην ΕΕ διά νόμου όριο θερμοκρασίας για εργασία σε εξωτερικούς χώρους

Στην καρδιά του καλοκαιριού στην Ευρώπη που ήδη σημαδεύτηκε από δύο περιόδους καύσωνα, η Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Συνδικάτων ζητεί σήμερα να υιοθετηθεί νόμος που θα θέτει όριο θερμοκρασίας για την εργασία σε εξωτερικούς χώρους στη Γηραιά Ήπειρο.

«Δύο εργαζόμενοι πέθαναν εξαιτίας του καύσωνα στην Ισπανία την περασμένη εβδομάδα. Στη Γαλλία, χώρα όπου δεν έχει θεσπιστεί όριο θερμοκρασίας για την εργασία, 12 άνθρωποι πέθαναν εξαιτίας δυστυχημάτων που συνδέονταν με τη ζέστη το 2020», τονίζει η Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Συνδικάτων σε ανακοίνωσή της. Ο απολογισμός έγινε πιο βαρύς την Πέμπτη στην Ισπανία, καθώς οι υπηρεσίες πρώτων βοηθειών στην περιφέρεια της Μαδρίτης ανακοίνωσαν τον θάνατο από θερμοπληξία εργαζόμενου ο οποίος διένειμε προσπέκτους σε ταχυδρομικές θυρίδες.

«Σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, το 23% των εργαζομένων εκτίθεται σε υψηλές θερμοκρασίες τουλάχιστον κατά το ένα τέταρτο» του χρόνου εργασίας του, ποσοστό που αυξάνεται στο 36% στους τομείς της γεωργίας και της βιομηχανίας και στο 38% σε αυτόν των κατασκευών, σύμφωνα με στοιχεία του ινστιτούτου μελετών Eurofound. Μολαταύτα, «μόνο μια χούφτα χώρες της Ευρώπης έχει θεσπίσει νομοθεσία προορισμένη να προστατεύει τους εργαζομένους κατά τη διάρκεια κυμάτων καύσωνα» και υπάρχουν «μεγάλες διακυμάνσεις» από το ένα κράτος στο άλλο.

Σύμφωνα με συνδικαλιστικές οργανώσεις που ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Συνδικάτων, οι Βέλγοι εργαζόμενοι που απασχολούνται σε σωματικά απαιτητικές δουλειές δεν πρέπει να εργάζονται όταν η θερμοκρασία ξεπερνά τους 22° Κελσίου. Το όριο είναι 5 βαθμοί Κελσίου περισσότεροι για τα ίδια είδη δουλειάς στην Ουγγαρία, ενώ στη Σλοβενία όριο είναι οι 28° Κελσίου σε όλους τους χώρους εργασίας.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ιδανική θερμοκρασία για την εργασία κυμαίνεται από τους 16 ως τους 24° Κελσίου. «Οι εργαζόμενοι βρίσκονται καθημερινά στην πρώτη γραμμή της κλιματικής κρίσης, χρειάζονται κατάλληλα μέτρα προστασίας», προειδοποιεί ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Συνδικάτων, ο Κλας-Μίκαελ Σταλ. «Οι μετεωρολογικές συνθήκες δεν σέβονται εθνικά σύνορα. Για αυτό χρειαζόμαστε νομοθεσία σε ευρωπαϊκή κλίμακα για τις ανώτατες θερμοκρασίες εργασίας», προσθέτει, κατά την ανακοίνωση.

Οι καύσωνες που έπληξαν τη δυτική Ευρώπη στα μέσα Ιουλίου προκάλεσαν τον θάνατο 500 και πλέον ανθρώπων στην Ισπανία, ενώ έσπασαν ρεκόρ θερμοκρασιών στη Γαλλία, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στη Δανία. Ο πολλαπλασιασμός των κυμάτων καύσωνα είναι άμεση συνέπεια της κλιματικής κρίσης, σύμφωνα με επιστήμονες, καθώς οι εκπομπές των αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου αυξάνουν την ένταση, τη διάρκεια και τη συχνότητά τους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τιμητική διάκριση για τον πρώην Λιμενάρχη Σύρου Γιάννη Βαμβακούση (ΦΩΤΟ)

Στην Αλεξανδρούπολη της ακριτικής Θράκης, το Σάββατο 02-12-2023, πραγματοποιήθηκε η 13η Τακτική Γενική Συνέλευσης της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Θράκης. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους, υψηλοί προσκεκλημένοι μεταξύ των οποίων και οι: Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σύρου κ.κ. Δωρόθεος Β’, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης

ΚΚΕ: Ερώτηση για τις καταχρηστικές μετακινήσεις – τοποθετήσεις λιμενικών

Να προχωρήσει η νομοθετική τροποποίηση, ώστε να θεωρούνται μεταθέσεις οποιεσδήποτε μετακινήσεις – τοποθετήσεις λιμενικών άνω των 20 χιλιομέτρων από την υπηρεσία υπαγωγής τους ζητά το ΚΚΕ με Ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας, την οποία κατέθεσαν οι Βουλευτές Θανάσης Παφίλης και

Στο «μικροσκόπιο» της Ε.Ε. ελληνική ναυτιλία και Μόσχα

Νέα προβλήματα στην ελληνική ναυτιλία -και ειδικά στις εταιρίες που πρωταγωνιστούν στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου προς τρίτες χώρες- θα προκαλέσει το 12ο «πακέτο» κυρώσεων της Ε.Ε. κατά της Μόσχας το οποίο προγραμματίζεται να υιοθετηθεί στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της 14ης-15ης Δεκεμβρίου.

«Η Ελλάδα να είναι παρούσα στην Ερυθρά θάλασσα»

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» H Ερυθρά Θάλασσα, μήκους 1.400 ναυτικών μιλίων από το Σουέζ μέχρι τον πορθμό του Μπαμπ ελ Μαντέμπ, είναι καίριας σημασίας θαλάσσια λεωφόρος, από εμπορική και ενεργειακή άποψη για την Ευρώπη και την Ασία. Τη σημασία της

Μετάβαση στο περιεχόμενο