«Σύσκεψη για την παρουσίαση της ηλεκτρονικής εφαρμογής της βελτιστοποίησης του ακτοπλοϊκού δικτύου OPTINET»

Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε χθες, Τρίτη 17/7/2018, στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με επικεφαλής τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και με αντικείμενο την πρώτη παρουσίαση του Εργαλείου Βελτιστοποίησης Ακτοπλοϊκών Δικτύων, “ΟPTINET”, ενώ πραγματοποιήθηκε και μια πρώτη παρουσίαση του έργου από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της SAROSIS, Αθανάσιο Παππά και από τον Αναπληρωτή Καθηγητή ΕΜΠ, Δημήτριο Λυρίδη.

Στην σύσκεψη παραβρέθηκαν ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστος Λαμπρίδης, ο Β’ Υπαρχηγός Λ.Σ- ΕΛΑΚΤ, Αντιναυάρχος Αθανάσιος Ντούνης, η Διευθύντρια της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ ΥΝΑΝΠ, Αθηνά Φωκά, στελέχη της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών, ο Πρόεδρος ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης καθώς και ο Γενικός Γραμματέας ΣΕΕΝ, Αδαμάντιος Κρασανάκης.

Ο Νεκτάριος Σαντορινιός, αφού ευχαρίστησε τους παρευρισκόμενους, τόνισε την, μεγάλης σημασίας, έρευνα που πραγματοποιείται με τη συνεργασία του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και της εταιρίας SAROSIS για τη βελτιστοποίηση του ακτοπλοϊκού δικτύου, η οποία αν και βρίσκεται σε αρχικό στάδιο, εντούτοις αναμένεται να αποδειχθεί ένα χρήσιμο εργαλείο στη διαμόρφωσή του. Ιδιαίτερη μνεία, επίσης, έκανε στη συμβολή των υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και στην Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ που με τις προσπάθειες που έχουν καταβάλει έγινε κατορθωτό να δρομολογηθεί η πραγματοποίηση της εν λόγω εφαρμογής.

Ο Υφυπουργός υπογράμμισε, ακόμη, πως είναι μια ιδέα που ξεκίνησε εδώ και ενάμιση χρόνο η οποία χρηματοδοτείται από το «Ερευνώ – Δημιουργώ – Καινοτομώ» και την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και Εφαρμογής Δράσεων στους τομείς Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Σκοπός της, συμπλήρωσε, είναι η εργαλειοποίηση και ψηφιοποίηση του τρόπου με τον οποίο θα έχουμε πιο αποτελεσματικές ακτοπλοϊκές μεταφορές με βάσεις δεδομένων που παρέχει το Υπουργείο μας στο σύστημα, προκειμένου να ελεγχθούν οι εναλλακτικές λύσεις.

Είναι σημαντικό, τόνισε, να διευκρινίσουμε ότι είναι ένα εργαλείο μελέτης το οποίο μπορεί να φανεί χρήσιμο στην λήψη αποφάσεων. Βρισκόμαστε σε μια πρώτη φάση της προόδου και είναι ευκαιρία να τοποθετηθούν όλοι οι φορείς με παρατηρήσεις για να υπάρξει μια θετική εξέλιξη του έργου και να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Ενώ ο Υφυπουργός κατέληξε πως η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία είναι πολυσύνθετη με πολλές διαφορετικές παραμέτρους, όμως το χρονοδιάγραμμα των 3 χρόνων και η στενή συνεργασία των ερευνητών του Προγράμματος, της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών και του ΣΕΕΝ, θα μας δώσει τη δυνατότητα να αποκτήσουμε εκτενή δεδομένα ώστε να εξάγουμε ένα επιθυμητό και χρήσιμο αποτέλεσμα για όλους μας. Στόχος μας πρέπει να είναι να δημιουργήσουμε μια αποτελεσματική συγκοινωνία μεταξύ των νησιών μας καθώς και με την ηπειρωτική χώρα, ώστε να υπάρχει υψηλό επίπεδο ακτοπλοϊκής σύνδεσης, παρέχοντας έγκαιρες και αξιόπιστες μετακινήσεις σε κατοίκους και επισκέπτες των νησιών.

Ο καθηγητής κ. Λυρίδης ανέπτυξε το σκοπό του έργου αναφέροντας ότι τo OPTINET (με βάση τα δεδομένα εισόδου που θα του διατίθενται) θα είναι σε θέση να απαντάει σε ερωτήματα όπως: Ποια θα είναι η μορφή του δικτύου; Ποια δρομολόγια; Και ποια η συχνότητα των αφιξοαναχωρήσεών τους; Από ποιους τύπους πλοίων θα εκτελούνται; Και με αυτό τον τρόπο ευελπιστούμε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα θαλάσσιας διασύνδεσης και εξυπηρέτησης που αντιμετωπίζουν πολλά νησιά, ειδικά στις λεγόμενες «άγονες γραμμές».

Εκ μέρους της SAROSIS, ο κ. Παππάς ανέλυσε το έργο και συγκεκριμένα τους στόχους του που είναι η ικανοποίηση της ζήτησης στο σύνολό της αλλά και η ελαχιστοποίηση του χρόνου αναμονής των επιβατών καθώς και του χρόνου ταξιδιού τους. Ανέφερε επίσης πως προκλήσεις αποτελούν η αξιοπιστία της λύσης η οποία συναρτάται ευθέως αυτής των δεδομένων, η δυσκολία στην εξόρυξη και ταυτοποίηση των δεδομένων η οποία παρακάμπτεται με εκτενείς παραδοχές αλλά και οι πιθανοί εξωγενείς παράγοντες που δεν έχουν παραγοντοποιηθεί, όμως μεταβάλλουν το αποτέλεσμα.

Το OPTINET υποβλήθηκε στο πλαίσιο της παρέμβαση ΙΙ «Συμπράξεις επιχειρήσεων με ερευνητικούς οργανισμούς», του ‘Α κύκλου δράσης «Ερευνώ – Δημιουργώ – Καινοτομώ» που χρηματοδοτείται από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία» στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραχώρηση αιγιαλών και παραλιών: Οι αλλαγές που φέρνει ο ν. 5092/2024*

Στοχεύοντας στη μεγαλύτερη διαφάνεια των διαγωνισμών παραχώρησης μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής διαδικασίας και την υψηλότερη αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών, προσπαθεί να αντιμετωπίσει διαχρονικές παθογένειες. Από την άλλη, όμως, έχει

Οι θέσεις της CLIA για τη θαλάσσια συνδεσιμότητα

Στη συνάντηση, ο κ. Vago εξέφρασε την αλληλεγγύη του κλάδου της κρουαζιέρας προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα στον κορυφαίο στόχο της διασφάλισης της ασφάλειας των ναυτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες απειλές στην Ερυθρά Θάλασσα και αλλού. Η CLIA ανέδειξε την

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μετάβαση στο περιεχόμενο