Σύστημα χρονοθυρίδων στα λιμάνια δρομολογεί το Υπουργείο Ναυτιλίας

Καθώς οι μετακινήσεις τουριστών και εγχώριων επιβατών της ακτοπλοΐας αυξάνονται με υψηλούς ρυθμούς, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (ΥΝΑΝΠ) καλείται να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις προκλήσεις που προκύπτουν, ανταποκρινόμενο στη ζήτηση για ασφαλείς, αξιόπιστες και οικονομικές θαλάσσιες μεταφορές.

Στο πλαίσιο των παρεμβάσεων εκσυγχρονισμού και βελτίωσης της κίνησης της ακτοπλοΐας στους θαλάσσιους λιμένες της χώρας, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προωθεί τη δημιουργία Συστήματος Χρονοθυρίδων Θαλάσσιων Λιμένων (Sea Port Time Slots System), εφεξής ΣΧΛ (SPSS), για την κίνηση της ακτοπλοΐας στους θαλάσσιους λιμένες της χώρας, κατά τα πρότυπα των αεροπορικών εταιρειών και των αεροδρομίων.

Ειδικά σε λιμάνια με υψηλή κίνηση, πυκνά ακτοπλοϊκά δρομολόγια και περιορισμένο αριθμό θέσεων ελλιμενισμού πλοίων, οι λίγες θέσεις πρόσδεσης των πλοίων της ακτοπλοΐας, η στενότητα του χερσαίου τμήματος του λιμένα και το ανεπαρκές περιλιμένιο οδικό δίκτυο, δημιουργούν -ιδιαίτερα σε περιόδους αιχμής- ασφυκτικές συνθήκες για τους επιβάτες, τα οχήματα και τα πλοία.

Το Σύστημα Χρονοθυρίδων Θαλάσσιων Λιμένων (ΣΧΛ) θα συνδέεται άρρηκτα με το Κεντρικό Πληροφοριακό Σύστημα (ΚΠΣ) που θα εγκατασταθεί στο ΥΝΑΝΠ, από το οποίο θα υποστηρίζεται και μέσω του οποίου θα πραγματοποιείται η συνεχής και άμεση επικοινωνία του ΥΝΑΝΠ, των Λιμενικών Αρχών (για το σύνολο των λιμένων της χώρας που διαθέτουν ακτοπλοϊκή σύνδεση) και των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Σε μια ενδεικτική αδρή περιγραφή, τα αναλυτικά προγράμματα όλων των ακτοπλοϊκών δρομολογίων που υποβάλλουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, θα καταχωρούνται στο ΚΠΣ, το οποίο θα διαμορφώνει τις χρονοθυρίδες (time slots) μέσω σχετικής εφαρμογής βελτιστοποίησης, λαμβάνοντας υπόψη τεχνικούς και λειτουργικούς περιορισμούς, όπως π.χ. αριθμό διαθέσιμων θέσεων πρόσδεσης ανά τύπο πλοίου, ανά λιμένα, χρόνους από-επιβίβασης, χερσαίους κυκλοφοριακούς περιορισμούς για αποφυγή κυκλοφοριακού συνωστισμού, δυνατότητα λιμενικών αρχών για αποτελεσματική παρακολούθηση αυστηρής τήρησης των κανονισμών ασφάλειας κ.λπ.

Όταν ένα πλοίο διαπιστώνει ότι για οποιουσδήποτε λόγους δεν μπορεί να τηρήσει τους προγραμματισμένους χρόνους του και βγαίνει εκτός προγραμματισμένων χρονοθυρίδων, για έναν ή περισσότερους προορισμούς, θα πρέπει να ενημερώνει άμεσα τις λιμενικές αρχές αυτών των προορισμών, οι οποίες θα μεταβιβάζουν άμεσα την πληροφορία στο ΚΠΣ. Από εκεί θα ξεκινούν άμεσες ενέργειες συντονισμού και οδηγίες επαναπρογραμματισμού, στις οποίες θα πρέπει να προσαρμοστούν όλοι οι εμπλεκόμενοι. Η μη συμμόρφωση στις οδηγίες θα επισύρει κυρώσεις.

Σε πρώτη φάση, το Υπουργείο ανέθεσε απευθείας στην εταιρεία “Kantor Σύμβουλοι Επιχειρήσεων Ελλάδας” το έργο “Εξειδίκευση αντικειμένου για τη δημιουργία Συστήματος Χρονοθυρίδων σε Θαλάσσιους Λιμένες (Sea Port Time Slots System)”, έναντι 29.500 ευρώ + ΦΠΑ, προκειμένου εντός τριμήνου να παράσχει εξειδικευμένες υπηρεσίες συμβούλου για τον προσδιορισμό του αντικειμένου και των επιμέρους ζητημάτων που αφορούν τη δημιουργία ΣΧΛ. Μεταξύ άλλων, θα αποτυπώσει την υφιστάμενη κατάσταση και θα τεκμηριώσει την ανάγκη δημιουργίας του συγκεκριμένου συστήματος, ενώ θα σχεδιάσει τον δημόσιο διεθνή διαγωνισμό από τον οποίο θα προκύψει ο ανάδοχος του έργου.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μερίσματα ΜΤΝ/ΕΚΟΕΜΝ: Αναρτήθηκαν τα ενημερωτικά Αυγούστου 2024

Η κυριότερη παροχή του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού και του Ειδικού Κλάδου Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Ναυτικού (ΜΤΝ/ΕΚΟΕΜΝ) είναι το Μέρισμα, δηλαδή το μηνιαίο χρηματικό ποσό που καταβάλλεται στους μερισματούχους του. Αυτό το μέρισμα πληρώνεται προκαταβολικά σε μηνιαία βάση και, συνήθως, την τελευταία

Επιχείρηση Νίκη – Όταν η ιστορία γράφτηκε από τους λίγους (*)

Στις 15 Ιουλίου του 1974, η στρατιωτική χούντα του Ιωαννίδη αποφασίζει να καταλύσει τη δημοκρατία του ανεξάρτητου μέχρι τότε κυπριακού κράτους και να ανατρέψει τον εκλεγμένο Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Αρχιεπίσκοπο Μακάριο Γ΄. Δυνάμεις της Εθνικής Φρουράς της Κύπρου σε

60 πειρατικές επιθέσεις σε βάρος πληρωμάτων το 2024 – Ανησυχία στη ναυτιλιακή βιομηχανία

Το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο (IMB) του ICC καλεί σε συνεχή επαγρύπνηση για την προστασία των ναυτικών εν μέσω αυξανόμενης βίας, παρά τη συνολική μείωση του αριθμού των περιστατικών που αναφέρονται στην ενδιάμεση ετήσια έκθεση του για το 2024. Πιο συγκεκριμένα, 60 περιστατικά πειρατείας και ένοπλης

Έβρος: Έλληνας συνοριοφύλακας τραυματίστηκε από πυρά αγνώστων από την τουρκική πλευρά

Επεισόδιο με τραυματισμό ενός συνοριοφύλακα στο Σουφλί του Έβρου σημειώθηκε στις 18.20 το απόγευμα του Σαββάτου (20/7). Ειδικότερα, Έλληνες συνοριοφύλακες που περιπολούσαν στην περιοχή -στη θέση Αμπέλια όπου δεν υπάρχει φράχτης- και κατά τη διάρκεια επιχείρησης αποτροπής παράνομης εισόδου μεταναστών

Μετάβαση στο περιεχόμενο