Επί του πεδίου ο αεικίνητος δημοσιογράφος της ΕΡΤ Βασίλης Σιώμος μεταφέρει όλη την δράση της άσκησης, που λαμβάνει χώρα στην Κόνιτσα.
Ο Κώστας Κίτσιος, χειριστής και εκπαιδευτής ανθυπαστυνόμος, μιλά για την ανάγκη συνεχούς εκπαιδεύσεως και δη σε ένα ερπυστριοφόρο, αρθρωτό, αμφίβιο όχημα που μπορεί να ενεργεί σε βάθος λιμνών και ποταμών έως τις βραχώδεις και δύσβατες περιοχές στα ορεινά της Πίνδου ακόμη και με πολύ χιόνι. Απροσπέλαστοι επαρχιακοί δρόμοι, αποκλεισμένα χωριά, οδηγοί, κάτοικοι, κτηνοτρόφοι, επισκέπτες στους οποίους δεν μπορεί να φτάσει βοήθεια με τα κοινά συμβατικά μέσα περιμένουν την επέμβαση από τα δυο οχήματα, που εδρεύουν στα Ιωάννινα και την Καστοριά, και τα οποία βρίσκονται συνεχώς σε ετοιμότητα.
«Επιλέξαμε να είμαστε χρήσιμοι στην πολιτεία και στους πολίτες», τονίζει ο Βαγγέλης Κυριακάκης, αστυνόμος Β΄, εκπαιδευτής στο όχημα BV206. Αυτό επιτυγχάνεται με την συνεχή εκπαίδευση και αυτή προσαρμόζεται κάθε φορά, ακόμη και στα νέα δεδομένα που προκαλεί η κλιματική αλλαγή. Ενδεικτικά αναφέρει ότι προτού ανοίξει η Εγνατία Οδός χρειάστηκε πολλές φορές να μεταβούν με το ερπυστριοφόρο στον νομό Τρικάλων και να απεγκλωβίσουν επιβάτες οχημάτων που είχαν αποκλειστεί από τα χιόνια.
Το όχημα είναι ο κυρίαρχος σε εκτός δρόμου διαδρομές και αποτελεί μονάδα μεταφοράς προσωπικού έως και 17 ατόμων. Είναι το “Σουηδικό Στρατιωτικό Θηρίο” όπως το αποκαλούν οι Σουηδοί. Το ερπυστριοφόρο των ειδικών επιχειρήσεων σχεδιάστηκε ειδικά για τον σουηδικό στρατό την δεκαετία του 1970. Είναι απίστευτα δυνατό, όχι ιδιαίτερα βολικό και όπως λένε μπορεί να φτάσει έως τον βόρειο Πόλο, πλην όμως διασχίζοντας τα γνωστά wetlands, τους υγρότοπους και όχι τα επικίνδυνα όρη και ποτάμια της Ελλάδος.