Τα ελληνικά λιμάνια στο επίκεντρο νέων επενδύσεων

Παρά το μετοχικό θρίλερ, στον ΟΛΘ εκκρεμεί η εκτέλεση σημαντικών επενδύσεων, ύψους 160 εκατ. ευρώ

Οι σημαντικές λιμενικές υποδομές της χώρας έχουν κινητοποιήσει τους ιδιώτες επενδυτές – πέρα από τα μεγάλα εισηγμένα λιμάνια του ΟΛΠ και του ΟΛΘ- δημιουργώντας ακόμη και επενδυτικές συγκρούσεις όπως  η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους, καθώς την τελευταία διετία έχουν ολοκληρωθεί και ωριμάσουν νέες επενδύσεις.

Παρά το μετοχικό θρίλερ, στον ΟΛΘ εκκρεμεί η εκτέλεση σημαντικών επενδύσεων, ύψους 160 εκατ. ευρώ. Σε αυτές περιλαμβάνεται η επέκταση της λιμενικής υποδομής στον 6 προβλήτα ποσού 130 εκατ. ευρώ (ανάδοχος ΜΕΤΚΑ, όμλος Metlen- ΤΕΚΑΛ), ο μηχανικός εξοπλισμός του 6ου προβλήτα 7 εκατ. ευρώ και η αποκατάσταση του Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού 23 εκατ. ευρώ.

Ήδη τα λιμάνια σε Ηγουμενίτσα και Ηράκλειο ανατέθηκαν στον όμιλο Grimaldi (ποσοστό 67%), όπου για το πρώτο πληρώθηκε τίμημα 84,17 εκατ. ευρώ με το ελληνικό δημόσιο να λαμβάνει ετήσιο έσοδο παραχώρησης ίσο με το 3,5% επί των εσόδων του, ενώ για το λιμάνι του Ηρακλείου όπου το τίμημα ανήλθε στα 80 εκατ.ευρώ, το 50% του εσόδου θα υποστηρίξει επενδύσεις στο λιμένα.

Οι επόμενες εξελίξεις

Λίγες μέρες πριν ολοκληρώθηκε και η σύμβαση υπο- παραχώρησης του εμπορικού λιμένα Καβάλας Φίλιππος με οριστικό ανάδοχο πλέον την κοινοπραξία BlackSummit (55%) – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (35%) και ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΕΡΟΔΙΑΣΤΗΜΙΚΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (10%). Το δημόσιο μέσω του πρώην ΤΑΙΠΕΔ θα εισπράξει εφάπαξ τίμημα 33,9 εκατ.ευρώ ενώ η κοινοπραξία θα επενδύσει 36 εκατ.ευρώ για την ανάπτυξη και τη συντήρηση του λιμένα.

Νωρίτερα, η κυβέρνηση ακύρωσε βέβαια το διαγωνισμό παραχώρησης του λιμένα Αλεξανδρούπολης, προωθώντας ωστόσο σημαντικές επενδύσεις της τάξης των 70 κατ.ευρώ, που θα χρηματοδοτηθούν από τη εμπορευματοποίση. Σε πρώτη φάση έχουν εξασφαλιστεί επενδύσεις ύψους 20 εκατ.ευρώ από δημόσιες δαπάνες.

Εντός του πρώτου τριμήνου του 2025 αναμένεται να κατατεθούν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου Α.Ε. Στο διαγωνισμό διεκδικούν το 50%+1 των μετοχών τα εξής σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Olympic Marine-MSC Cruises, Jet Plan Shipping – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (ΕΛΛΑΚΤΩΡ), GPH Cruise Port Finance – Promarine, Israel Shipyards Industries και ΙΝΤΕΡΚΑΤ.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία το Λαύριο έχει δει σημαντικές δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις να δρομολογούνται.

Παράλληλα, εκκρεμεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) σχετικά με την προσφυγή της Goldair για τον διαγωνισμό του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, όπου είχε πλειοδοτήσει ο ΟΛΘ με υπερδιπλάσιο τίμημα.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τα Bulk Carriers των Ελλήνων»: Η νέα θεματική έκθεση της Isalos.net

Η Isalos.net παρουσιάζει τη θεματική έκθεση «Τα Bulk Carriers των Ελλήνων: Ηγέτες της παγκόσμιας ανάπτυξης». Η εν λόγω έκθεση επιχειρεί να παρουσιάσει στο ευρύ κοινό σημασία του συγκεκριμένου τύπου πλοίου για το παγκόσμιο εμπόριο αλλά και την πρωταγωνιστική πορεία της

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:«Όχι στις επικείμενες αλλαγές στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου»

Με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, 14 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή για την δρομολογούμενη αντικατάσταση των τριών εβδομαδιαίων συνδέσεων της Λήμνου με το λιμάνι της Καβάλας, με δυο

Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας : Διήμερο αγάπης για την ΦΛΟΓΑ

Η ΦΛΟΓΑ, ο Σύλλογος Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια με την βοήθεια του γυμναστηρίου  GRE.A.T. και της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας, για ακόμη μια φορά και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του καρκίνου παιδικής ηλικίας δίνουν ηχηρό

Οι Συμφωνίες που «όπλισαν» τους Τούρκους για να εισβάλλουν το 1974 στην Κύπρο υπογράφτηκαν 15 χρόνια πριν

Δυο Συμφωνίες εκμεταλλεύτηκαν οι Τούρκοι για να δικαιολογήσουν την εισβολή στην Κύπρο το 1974.   Ήταν μια μέρα σαν σήμερα, 11 Φεβρουαρίου του 1959, όταν η Ελλάδα με την Τουρκία υπέγραψαν τη Συμφωνία της Ζυρίχης (στο ξενοδοχείο Ντόλτερ) με την οποία (οκτώ ημέρες μετά θα υπέγραφαν και

Μετάβαση στο περιεχόμενο