ΞΕΚΙΝΑΜΕ από τον Άλιμο, με κατεύθυνση το Πέραμα, Κυριακή κατά τις δέκα το πρωί. Πάμε με φίλους στη Σαλαμίνα. Άδειοι οι δρόμοι και
μέσα σε είκοσι λεπτά (σκάρτα) έχουμε φθάσει σε απόσταση ενός χιλιομέτρου από το λιμάνι, από το σημείο όπου φορτώνουν και αποπλέουν τα Ro/Ro επιβατηγά οχηματαγωγά της Κοινοπραξίας Σαλαμίνας.
Όσο και αν σας φαίνεται υπερβολικό, από εκείνο το σημείο μέχρι να μπούμε στο φεριμπότ χρειαστήκαμε ογδόντα λεπτά της ώρας! Βεβαίως, ακόμα μια φορά τα αυτοκίνητα στο φέρι ήταν στοιβαγμένα, σε απόσταση ολίγων εκατοστών το ένα από το άλλο, με τους κουμανταδόρους να κατευθύνουν τους οδηγούς σχεδόν να κολλήσουν το αυτοκίνητό τους σε εκείνο που βρισκόταν εμπρός τους.
Αλλά για ποιον λόγο υπάρχει πολλές φορές αυτή η συμφόρηση στο Πέραμα; Είναι πολύ απλό. Μπορεί η περίφημη (διαφεντεύουσα τις τύχες χιλιάδων ανθρώπων οι οποίοι κατοικούν ή επισκέπτονται τη Σαλαμίνα) Κοινοπραξία να διαθέτει έναν μεγάλο στόλο επιβατηγών-οχηματαγωγών, αλλά τη γραμμή την εξυπηρετούν ελάχιστα, ενώ τα υπόλοιπα είναι αραγμένα στον προβλήτα των Παλουκίων. Μήπως μπορούσαν οι παντοδύναμοι της πανίσχυρης αυτής ομάδας (η γραμμή Πέραμα – Παλούκια και τανάπαλιν είναι πάντα μέσα στις τρεις πλουσιότερες της Ευρώπης) τις ημέρες αιχμής να χρησιμοποιούν περισσότερα σκάφη; Θα μπορούσαν ακόμα να επαναφέρουν την ταχύτητα στα όρια που ακολουθούσαν τα σκάφη προτού ακριβύνουν τα καύσιμα, οπότε, για λόγους οικονομίας, η ταχύτητα των πλοίων μειώθηκε σχεδόν κατά 50% και φυσικά αυξήθηκε αναλόγως ο χρόνος που απαιτείται για τον διάπλου του στενού; Θα μπορούσαν να λειτουργούν περισσότερα εκδοτήρια εισιτηρίων, ώστε να αποφεύγεται η καθυστέρηση στα «γκισέ»; Αλλά γιατί να ενδιαφερθεί ένα μονοπώλιο για την εξυπηρέτηση των ούτως ή άλλως «αιχμαλώτων» διακινουμένων;
Κάθε τόσο διαβάζουμε ή μαθαίνουμε ότι «αρχίζουν σύντομα τα έργα για την υπόγεια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας και Φανερωμένης – Μεγάλου Πεύκου». Τρίχες! Ουδέποτε αυτή η πανίσχυρη, και με «άκρες» στον δήμο, στη Βουλή, στα κέντρα λήψεως αποφάσεων, κοινοπραξία θα επιτρέψει να γίνει αυτό το έργο και να χάσει τον πακτωλό εισοδήματος, τον οποίο διαφεντεύει! Και καλό θα ήταν να μας πει
το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τι ακριβώς συμβαίνει με αυτό το νέο Γιοφύρι της Άρτας…
Όπως και το κοιμώμενο μακαρίως υπουργείο Ναυτιλίας να μας πει ΓΙΑΤΙ σταμάτησε η κανονική, με τις σωστές αποστάσεις και με την έξοδο των επιβατών από τα οχήματα, φόρτωση των Ι.Χ. και των φορτηγών; Γιατί δεν ακούγεται πλέον από τα μεγάφωνα η αναγγελία για τα απαραίτητα αυτά μέτρα; Τι συνέβη; Καταργήθηκε ο κανονισμός; Καταργήθηκαν τα Λιμεναρχεία Περάματος και Σαλαμίνας; Κουράστηκαν οι λιμενικοί; Συνέβη κάτι άλλο; Περιμένουμε να μάθουμε. Θα έχει ενδιαφέρον!