Τέμπη: Από τον περασμένο Μάρτιο οι μηχανοδηγοί με εξώδικα προειδοποιούσαν για τους κινδύνους

Οι νέες αποκαλύψεις επιβεβαιώνουν ότι τα σοβαρά προβλήματα και οι ελλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο ήταν «κοινό μυστικό»

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για τις προειδοποιήσεις των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο για τους κινδύνους και τα σοβαρά προβλήματα στο ελληνικό δίκτυο, τα οποία οι αρμόδιοι τα έβαλαν στο συρτάρι,  όπως απέδειξε το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Μετά τα έγγραφα βόμβα, της παραίτησης του υπεύθυνου Ασφαλείας της ΕΡΓΟΣΕ στις 27 Απριλίου του 2022, και την καταγγελία συνδικαλιστών για τις σοβαρές ελλείψεις ασφαλείας στις 7 Φεβρουαρίου 2023, έρχονται στο φως τα εξώδικα της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Ελξης, που από τον Μάρτιο του 2022, έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου.

«Κοινό μυστικό» τα προβλήματα

Ειδικότερα με εξώδικό της, προς τον ΟΣΕ, το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, τη ΡΑΣ, και του υπουργείο Εργασίας, με ημερομηνία 8 Μαρτίου 2022, η Ενωση, ενημέρωνε για απεργιακή της κινητοποίηση και προειδοποιούσε για την «επαπειλούμενη διατάραξη της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων, λόγω της πρωτοφανούς έλλειψης συντήρησης του δικτύου, ως απόρροια της υποχρηματοδότησης αλλά και της υποστελέχωσης του ΟΣΕ».

Προειδοποιούσε για τον κίνδυνο

Με άλλο εξώδικο, που είχε αποστείλει, με ημερομηνία 31 Οκτώβρη 2022, προς τον ΟΣΕ, το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και την Hellenic Train, η  Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Ελξης, ενημέρωνε για τη μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη και τη μη λειτουργία του συστήματος ETCS, παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί.

«Διαπιστώνουμε διαρκώς την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησης της (που αποδεικνύεται από τις βραδυπορίες που καθημερινά δίνονται στους μηχανοδηγούς), την μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη, την μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System– του οποίου η θέση σε λειτουργία προστατεύει έναντι στο ανθρώπινο λάθος) η οποία δεν λειτούργησε ποτέ παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές!», σημείωνε το σωματείο.

Τραγικές διαπιστώσεις

Παράλληλα,  διαπίστωνε:

«Την μη λειτουργία της τηλεματικής στους σταθμούς, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενημέρωση στο επιβατικό κοινό για τις καθυστερήσεις και αλλαγές στα δρομολόγια και οι επιβάτες να εξαγριώνονται και να επιτίθενται στους μηχανοδηγούς!.

Διαπιστώνουμε επίσης το κλείσιμο των σταθμών σε περιφερειακές πόλεις λόγω έλλειψης σταθμαρχών, που δημιουργεί προβλήματα στα τρένα και στην πύκνωση των δρομολογίων.

Την ελλιπή περίφραξη της υποδομής, με αποτέλεσμα να είναι εύκολη πρόσβαση σε πεζούς σε πολλά σημεία, συνεπεία της οποίας υπάρχει συνεχώς απώλεια ανθρώπινων ζωών.

Την πυκνή βλάστηση πλησίον της υποδομής που περιορίζει την ορατότητα και καλύπτει ακόμα και σήματα γραμμής, την εδώ και 15 έτη (!) μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας και φωτισμού εντός των σηράγγων στον Προαστιακό Αθήνας (Μέγαρα) αλλά και την αδυναμία επικοινωνίας όταν ένα τρένο βρίσκεται μέσα σε αυτές!

Την μη συντήρηση του δικτύου ηλεκτροκίνησης που έχει σαν αποτέλεσμα καθυστερήσεις στα δρομολόγια, ενώ στις 25 Οκτωβρίου 2022, μηχανοδηγός μας, τραυματίστηκε και νοσηλεύτηκε (έλαβε μάλιστα άδεια ασθένειας 7 ημερών από το ως άνω εργατικό ατύχημα), καθώς η αμαξοστοιχία Προαστιακού Αθήνας (υπ’αριθμ. 1534) προσέκρουσε σε καλώδια ηλεκτροκίνησης που κρέμονταν και ήταν υπό τάση!».

Τρεις εκτροχιασμοί σε διάστημα 2 μηνών

Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Ελξης, σημείωνε πως «απόδειξη των ως άνω και της κάκιστης κατάστασης της υποδομής είναι οι 3 εκτροχιασμοί σε διάστημα 2 μηνών!!

Α) 1 Αυγούστου 2022 εκτροχιασμός 1521 στην Τιθορέα,

Β) 10 Οκτωβρίου 2022 εκτροχιασμός προαστιακής αμαξοστοιχίας στο Λιανοκλάδι,

Γ) 21 Οκτωβρίου 2022 εκτροχιασμός 882 στην περιοχή της Τιθορέας».

Καταλήγοντας οι μηχανοδηγοί καλούσαν τους αρμόδιους «να προβείτε άμεσα αυτήν αποκατάσταση των ως άνω προβλημάτων στην σιδηροδρομική υποδομή. Διαμαρτυρόμαστε έντονα για την επαπειλούμενη διατάραξη της υγείας και της ασφάλειάς μας εξαιτίας των προβλημάτων στο δίκτυο και σας καλούμε να λάβετε όλα τα απαιτούμενα μέτρα για την εξασφάλιση της υγείας και της ασφάλειάς μας».

Δείτε το εξώδικο



Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σε επιφυλακή μετά την κατάρριψη του drone η φρεγάτα Υδρα

Σε διαρκή επαγρύπνηση εξακολουθεί να είναι η φρεγάτα «Υδρα» του Πολεμικού Ναυτικού, στον Κόλπο του Αντεν, μετά το χθεσινό περιστατικό, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα την κατάρριψη ενός Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους (UAV Unmanned Air Vehicle ) των ανταρτών Χούθι. Η χθεσινή

Η καταστροφή του Τσερνόμπιλ

Ήταν ξημερώματα της 26ης Απριλίου 1986 όταν οι εργαζόμενοι στον πυρηνικό σταθμό «Βλαντιμίρ Ίλιτς Λένιν», στο Τσέρνομπιλ της Ουκρανίας, άρχισαν τις προγραμματισμένες εργασίες για ένα πείραμα, που σκοπό είχε να ελέγξει τα συστήματα ασφαλείας, αλλά οδήγησε στο μεγαλύτερο πυρηνικό ατύχημα. Στο πλαίσιο

Αλίμονο μας…

Δυστυχώς, στις κοινωνίες μας τα κρούσματα βίας πληθαίνουν με ραγδαίους ρυθμούς.  Πλέον, δεν είναι περιστατικά ή επεισόδια.  Είναι φαινόμενο . Κρούσματα ενδοοικογενειακής βίας. Γυναικοκτονίες. Σχολικό bullying (εκφοβισμός). Διαδικτυακό bullying. Οπαδική βία. Πολιτική βία. Κοινοβουλευτική βία. Επίσης, από προχτές, προστέθηκε ακόμη

Στα «χαρακώματα» Χαρδαλιάς – Απόστρατοι για τα στρατιωτικά νοσοκομεία

Εντονη αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει ανάμεσα στον Περιφερειάρχη Αττικής Νίκο Χαρδαλιά και μερίδας Απόστρατων. Αιτία, αποτέλεσαν οι πρόσφατες ανακοινώσεις του κ. Χαρδαλιά ότι με απόφαση του ενέκρινε τη διάθεση ποσού 6 εκατ. ευρώ για τη θωράκιση των στρατιωτικών νοσηλευτικών ιδρυμάτων του Λεκανοπεδίου. Τις συγκεκριμένες ανακοινώσεις

Μετάβαση στο περιεχόμενο