Τετράμηνη καθυστέρηση στην παράδοση της ΚΙΜΩΝ (F 601)

Από Σάββας Δ. Βλάσσης

Μια γενική εικόνα για την πρόοδο του προγράμματος ναυπηγήσεως φρεγατών FDI, έδωσε η Naval Group σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε στις 30 Οκτωβρίου, ενόψει της εκθέσεως ναυτικών εξοπλισμών EURONAVAL 2024.

Το πρόγραμμα εξελίσσεται βάσει των συμβάσεων που έχουν ανατεθεί για το Γαλλικό Ναυτικό και το Πολεμικό Ναυτικό, αφορούσες από 3 μονάδες κάθε μία. Η ναυπήγηση της πρώτης φρεγάτας FDI FR με την ονομασία AMIRAL RONARC’H έχει ολοκληρωθεί και μόλις στις 7 Οκτωβρίου ξεκίνησε η πρώτη φάση θαλασσίων δοκιμών. Ο Διευθυντής Προγράμματος FDI Jean-Marie Dorbon ανέφερε ότι η παράδοση έχει ορισθεί για το 2025.
Ο ίδιος ανέφερε ότι συνεχίζονται εκ παραλλήλου οι εργασίες στην πρώτη FDI HN, την ΚΙΜΩΝ (F 601), της οποίας βρίσκονται σε εξέλιξη οι δοκιμές εν όρμω. Όπως ανέφερε το δελτίο Τύπου, μετά την εγκατάσταση του Τμήματος Πανοραμικού Αισθητήρα & Πληροφοριών (PSIM) τον Νοέμβριο του 2023 και την τροφοδοσία του με ηλεκτρική ισχύ, εγκαταστάθηκε στην ΚΙΜΩΝ το Σύστημα Διαχείρισης Μάχης SETIS. Όπως είναι γνωστό, αυτό έγινε τον Μάρτιο του 2024 κι έκτοτε, συνεχίζονται επί του πλοίου (εν όρμω) οι δοκιμές συστημάτων μάχης, οι οποίες προηγουμένως διεξήγοντο με τα συστήματα μάχης ευρισκόμενα σε ειδική εγκατάσταση του ναυπηγείου.
Οι δοκιμές παρακολουθούνται στενά από το κλιμάκιο στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού που φιλοξενείται στο γαλλικό ναυπηγείο, μαζί με τα πρώτα πέντε μέλη, αξιωματικούς, του πληρώματος της ΚΙΜΩΝ. Ενώ η εμπειρία από τις θαλάσσιες δοκιμές της AMIRAL RONARC’H είναι αυτονοήτως πολύτιμη για τις αντίστοιχες στην ΚΙΜΩΝ, σημειώνεται ότι η διαμόρφωση των ελληνικών φρεγατών περιλαμβάνει ορισμένα επιπλέον συστήματα εν σχέσει με τις FDI FR. Αυτό συνεπάγεται περισσότερους ελέγχους και δοκιμές στο ελληνικό πρόγραμμα.
Συνολικώς πάντως, το χρονοδιάγραμμα παραδόσεων των φρεγατών έχει επηρεαστεί και η παράδοση της ΚΙΜΩΝ δεν πρόκειται να γίνει τον Μάρτιο του 2025, όπως προβλέπει η σύμβαση. Το χρονοδιάγραμμα παρουσιάζει καθυστέρηση τουλάχιστον 4 μηνών, γεγονός που σημαίνει ότι θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2025 και μένει να διαπιστωθεί πόσο θα επηρεαστούν οι χρόνοι παραδόσεως των ΝΕΑΡΧΟΣ και ΦΟΡΜΙΩΝ. Η συγκεκριμένη “αβαρία”, δεν θεωρείται μη αναμενόμενη αλλά ούτε και ιδιαιτέρως ανησυχητική, για πρόγραμμα που αφορά μία νέα κλάση πολεμικού πλοίου.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ΥφΥΝΑΝΠ κ. Στ. Γκίκας στη Σαγκάη

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, μετά από πρόσκληση των διοργανωτών, επισκέφθηκε την Σαγκάη (Κίνα) όπου συμμετείχε ως κεντρικός ομιλητής (“keynote speaker”), αρχικά στην τελετή έναρξης της “Ναυτιλιακής Εβδομάδας της Σαγκάης” (“Pudong Shipping Week 2024”), με θέμα “Navigating

Συνεδριάζει η Επιτροπή Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας ΙΜΟ

Από τις 2-6 Δεκεμβρίου 2024 πραγματοποιούνται στην έδρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στο Λονδίνο οι εργασίες της 109ης συνόδου της Επιτροπής Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (MSC 109). Στη σύνοδο θα προεδρεύσει η κα. Mayte Medina από τις ΗΠΑ, με την υποστήριξη

Μύκονος – Λιμενικό Ταμείο: Προσφορά πομποδεκτών στο Λιμεναρχείο

Οι πομποδέκτες είναι απόλυτα συμβατοί με τα μέτρα ασφαλείας του κώδικα ISPS που αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύνολο μέτρων για την ενίσχυση της ασφάλειας των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων. Ειδικότερα, ο International Ship and Port Facility (ISPS) εισάγει ένα σύνολο προληπτικών μέτρων

Κίνητρα επιστροφής στο ελληνικό νηολόγιο

Στις κινήσεις που κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να εγγραφούν πλοία στο ελληνικό νηολόγιο και να σηκώσουν την ελληνική σημαία, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στο OT Forum «Ένα νέο παραγωγικό πρότυπο – Ελλάδα 2030» που διοργάνωσε ο «Οικονομικός

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο