Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η είδηση, ότι με πρωτοβουλία της Υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη πραγματοποιήθηκε συνάντηση για την στρατηγική και τις πολιτικές στον τομέα της κρουαζιέρας, με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ιωάννη Παππά και τους Γενικούς Γραμματείς των Υπουργείων τους.
Στη συνάντηση μεταξύ άλλων τονίστηκε, ότι σε επίπεδο στρατηγικής, η Ελλάδα πρέπει να είναι προορισμός για υψηλής ποιότητας τουρισμό και αναδείχθηκε η σημασία της αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών στο σύνολο τους, αλλά και ειδικά για την κρουαζιέρα καθώς και η περαιτέρω αναβάθμιση των υπηρεσιών των λιμένων της χώρας.
Δεν μένει καμιά αμφιβολία ότι ένας τόσο μεγαλεπήβολος σχεδιασμός απαιτεί ξεκάθαρους ρόλους και αρμοδιότητες στα θέματα του θαλάσσιου Τουρισμού από κάθε Υπουργείο.
Αν δεν έχουν λυθεί τα στοιχειώδη που αφορούν το ποιός ενεργεί και τί για τον θαλάσσιο τουρισμό, τί νόημα έχουν αυτές οι συναντήσεις;
Άραγε κατά την συνάντηση θα συζήτησαν το μπάχαλο που έχει δημιουργηθεί με την μεταφορά αρμοδιοτήτων για τα Τουριστικά Λιμάνια στην Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Λιμένων;
Να θυμίσουμε, ότι χωρίς καμία προετοιμασία με το άρθρο 10 του π.δ. 77/2023 μεταφέρθηκαν στην Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (η οποία μετονομάστηκε σε Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Λιμένων) μεταφέρθηκε αυτούσια η Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών (Δ 20) από τη Γενική Γραμματεία Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς και τα Τμήματα Χωροθέτησης Υποδομών Θαλάσσιου Τουρισμού, και Συμβάσεων και Ελέγχου από την Διεύθυνση Χωρικού Σχεδιασμού και Υποδομών της Γενικής Διεύθυνσης Τουριστικής Πολιτικής του Υπουργείου Τουρισμού.
Να γινόταν η μεταφορά των υπηρεσιών και να έμπαιναν τα πράγματα σε μια σειρά χαλάλι του. Έλα όμως που όλα είναι στον αέρα.
Ειδικά για τις υπηρεσίες του Υπουργείου Τουρισμού με το άρθρο 6 του π.δ. 82/2023 δόθηκε αναστολή μεταφοράς τους στο Υπουργείο Ναυτιλίας μέχρι την 1-1-2025.
Να μην μιλήσουμε για την μεταφορά στο ΥΝΑΝΠ της Διεύθυνσης του Υπουργείου Υποδομών (αρμόδια για την κατασκευή και συντήρηση των Λιμανιών και κατά συνέπεια και των Τουριστικών) η οποία ενώ υπάγεται πλέον στο ΥΝΑΝΠ ακόμη δεν την είδαμε…
Μήπως έγινε κάποια αλλαγή –προετοιμασία αυτών των νομοθετικών αλλαγών με την αντίστοιχη τροποποίηση του Οργανισμού του ΥΝΑΝΠ;
Κάθε άλλο…
Στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής από το έτος 2019 μέχρι σήμερα καρκινοβατεί η τροποποίηση του Οργανισμού, προκειμένου ενσωματωθούν αλλαγές που έχουν επέλθει κυρίως με τον ν. 4676/2020 (π.χ οι διατάξεις που αφορούν οργάνωση και λειτουργία του Κλάδου Επιθεώρησης Πλοίων) αλλά και επόμενων νόμων και π.δ., όπως π.χ. οι αλλαγές που προβλέπονται στο άρθρο 10 του π.δ. 77/2023.
Άραγε κανείς από την πολιτική ηγεσία δεν είναι ικανός για μια τόσο απλή και άκρως αναγκαία ρύθμιση;
Πως λοιπόν θα λύσουν τα θέματα του θαλάσσιου τουρισμού οι Υπουργοί μας, αν δεν ρυθμίσουν πρώτα τα απλά θεσμικά και κανονιστικά ζητήματα, ώστε να δώσουν απάντηση στο πιο απλό ζήτημα:
Τι είναι αρμόδιος να κάνει ο καθένας Υπουργός και με ποιο διοικητικό μηχανισμό το κάνει.
Όλα τα άλλα, όπως οι φωτογραφίες και οι κενού περιεχομένου δημοσιεύσεις είναι συνέχεια ενός ακατάσχετου βερμπαλισμού, που αποσκοπεί στην προβολή και μόνο, μακριά όμως από ουσιαστικές παρεμβάσεις για την επίλυση των προβλημάτων της τόσο σημαντικής για την χώρα μας βιομηχανίας του θαλάσσιου τουρισμού.
ΥΓ 1*: Η μόνη αλλαγή που επήλθε στον Οργανισμό μέχρι σήμερα, ήταν η κάκιστη τροποποίηση του άρθρου 78 του Οργανισμού για τις Οργανικές Θέσεις με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν σήμερα κενές θέσεις στους εισαγωγικούς βαθμούς των στελεχών του Λιμενικού Σώματος.
Αποτέλεσμα; Το έτος 2024 λόγω της καταστροφικής αυτής ρύθμισης και της μη ύπαρξης αρκετών οργανικών θέσεων στον εισαγωγικό βαθμό, θα εισαχθούν μόνο 52 νέοι Λ/Φ αντί 100 που προβλεπόταν πριν την τροποποίηση του άρθρου 78 του Οργανισμού του ΥΝΑΝΠ.