Θανάσης Μαρτίνος: «Δεν εμφανίζονται νέοι πλοιοκτήτες και αυτό είναι ανησυχητικό»

Τι προέβλεψε για τις ναυλαγορές και για τις επιπτώσεις από τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς

Όταν μιλάει ο Θανάσης Μαρτίνος, ένας από τους ισχυρότερους Έλληνες εφοπλιστές με εντονότατο κοινωνικό έργο, όλα τα μάτια και τα αφτιά είναι στραμμένα σε εκείνον. H πρόσφατη εμφάνισή του στο 17ο συνέδριο που διοργάνωσε το ελληνικό παράρτημα του Institute of Chartered Shipbrokers (ICS) στο Ίδρυμα Ευγενίδου, με θέμα «Προχωράμε μπροστά με τον κόσμο σε αναταραχή».

Ο Θανάσης Μαρτίνος εξέφρασε την ανησυχία ότι υπάρχει μεγάλη έλλειψη νεοεισερχόμενων εφοπλιστών γιατί έχουν αλλάξει οι συνθήκες χρηματοδότησης στην ίδρυση μίας εταιρείας:

«Τη δεκαετία του ‘70 υπήρχαν περίπου 20 τράπεζες που χρηματοδοτούσαν το ξεκίνημα μίας ναυτιλιακής εταιρείας. Πλοίαρχοι, ναυλομεσίτες, μηχανικοί και έγιναν πλοιοκτήτες τότε. Σήμερα διαπιστώνω ότι δεν υπάρχουν εγκαταστημένες τράπεζες στην Ελλάδα που χρηματοδοτούν τη ναυτιλία και το ξεκίνημα μίας εταιρείας. Δεν βλέπω νέους πλοιοκτήτες να μπαίνουν στη ναυτιλία. Λιγότερες εταιρείες διαχειρίζονται περισσότερα πλοία. Δεν εμφανίζονται νέοι πλοιοκτήτες και αυτό είναι ανησυχητικό. Δεν μπορούν να δημιουργηθούν νέοι πλοιοκτήτες έχουν αλλάξει οι συνθήκες και αυτό με ανησυχεί».

Ειδική αναφορά έκανε στην εδώ και 10ετίες προσπάθεια της ναυτιλίας να προστατεύσει το περιβάλλον:

«Τα τελευταία 20-30 χρόνια η ναυτιλία έχει κάνει μεγάλη πρόοδο σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και στη μείωση της εκπομπής αερίων, με πιο οικονομικές μηχανές, με συστήματα εξοικονόμησης καυσίμων, με ειδικές οικολογικές μπογιές, με βελτίωση του hull των πλοίων ώστε να έχουν λιγότερη αντίσταση στο νερό άρα μικρότερη κατανάλωση, με τοποθέτηση scrubbers κα.» για να προσθέσει:

«Η ναυτιλία έχει κάνει τη μεγαλύτερη πρόοδο σε σύγκριση με άλλες βιομηχανίες. Για πλοία όπως τα επιβατηγά , τα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι πιο εύκολη η λήψη μέτρων και η κατανάλωση εναλλακτικών ή καλύτερης ποιότητας καυσίμων αφού κάνουν σταθερά δρομολόγια. Για τα ποντοπόρα πλοία είναι δύσκολο αφού δεν υπάρχουν παντού σταθμοί ανεφοδιασμού τους με τέτοιου είδους καύσιμα. Παρ’ όλα αυτά θα συνεχίσουμε να κάνουμε πρόοδο. Η ναυτιλία ευθύνεται μόλις για το 2% τις παγκόσμιας μόλυνσης».

Για τις ναυλαγορές μετά και τις νέες κυρώσεις της ΕΕ σε βάρος της Ρωσίας επεσήμανε:

«Παρά τις προβλέψεις είδαμε με έκπληξη ότι οι κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο έριξαν τις την τιμή στο crude oil κατά 6%-7%. Η αγορά στο crude έχει παγώσει. Μάλλον αυτό οφείλεται στην ύφεση που παρατηρείται στην Ευρώπη, στα μέτρα για μηδενικό covid που εφαρμόζει η Κίνα. Η ΕΕ έβαλαν πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο στα 60 ευρώ και θα μπορούν να τα πουλάνε κάτω από το όριο αυτό. Φαίνεται ότι η Ρωσία ίσως περιορίσει τις εξαγωγές της ή μειώσει την παραγωγή όπως έκανε ο ΟΠΕΚ, υπολογίζοντας ότι το ίδιο θα κάνει και η Ρωσία. Θα δούμε πόσο θα επηρεάσουν την αγορά οι κυρώσεις της ΕΕ για το ρωσικό πετρέλαιο μετά τις γιορτές» για να προσθέσει:

«Δεν είμαι αισιόδοξος για τα δεξαμενόπλοια. Όσο οι τιμές πετρελαίου είναι υψηλές κάποιες χώρες θα μειώσουν τις εισαγωγές όπως έκανε η Κίνα. Για αυτό πιστεύω ότι δεν θα συνεχίσουμε να βλέπουμε μία τόσο καλή ναυλαγορά όσον αφορά τα VLCC δεξαμενόπλοια.

Αντιθέτως, για τα μικρότερης χωρητικότητας δεξαμενόπλοια όπως είναι τα product tankers δεν υπάρχουν κυρώσεις από τις 5 Δεκεμβρίου και η Ευρώπη θα εκμεταλλευτεί την ευκαιρία να στοκάρει ντίζελ άρα η ναυλαγορά θα είναι καλή. Αν το πετρέλαιο πάει στην Ινδία για να γίνει επεξεργασία του και μετά το φέρουν στην Ευρώπη η απόσταση, τα τονομίλια για τα δεξαμενόπλοια αυτά θα αυξηθεί οπότε θα αυξηθούν και οι ναύλοι για τα products και ειδικά για τα LR2».

Έδωσε δε συμβουλές για το πότε πρέπει να γίνονται οι επενδύσεις. Ανέφερε:

«Πρέπει να ενδύεις όταν ο κύκλος είναι χαμηλά και να πουλάς όταν η αξία των πλοίων είναι ψηλά. Όπως συμβαίνει τώρα με τα δεξαμενόπλοια. Επίσης έγινε διόρθωση στην αξία των φορτηγών πλοίων.

Όσο για τα LNG Carriers είναι μια επένδυση σε βάθος χρόνου και για αυτό αφορούν τη νέα γενιά».
Μιλώντας για τη νέα γενιά αναφέρθηκε ο Θανάσης Μαρτίνος επεσήμανε ότι με 400 αποφοίτους τον χρόνο δεν μπορούν απορροφηθούν όλοι και θα πρέπει οι νέοι και οι νέες να είναι προετοιμασμένοι να ταξιδέψουν για να εργαστούν. Είπε:

«Φυσικά και θα ενθάρρυνα κάποιον να μπει στη Ναυτιλία. Αυτό όμως που με απασχολεί είναι ότι υπάρχουν πολλά Πανεπιστήμια στην Ελλάδα και πολλοί απόφοιτοι. Αν κάθε χρόνο έχουμε 400 απόφοιτους είναι δύσκολο να προσληφθούν στην Ελλάδα. Υπάρχουν βέβαια ευκαιρίες σε νέα cluster όπως στο Κατάρ, στη Μάλτα κλπ. Οι νέοι πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να ταξιδέψουν για να εργαστούν».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

72,5 ετών στη σύνταξη οι σημερινοί έφηβοι

Ένας νέος που γεννήθηκε στην Ελλάδα μέσα στην κρίση και θα ενταχθεί στην αγορά εργασίας κάπου κοντά στο 2030 θα πρέπει να εργαστεί τουλάχιστον 38,5 χρόνια για να μπορέσει να συνταξιοδοτηθεί περίπου το 2070. Αν και η αύξηση του προσδόκιμου ζωής θεωρείται «βιολογικό προνόμιο» και

Άγιοι Ανάργυροι: Ολοκληρώνεται η ΕΔΕ για τους αστυνομικούς – Ουδείς αναλαμβάνει την ευθύνη, κανείς δεν… είδε

Σε ένα τραγικό πινγκ- πονγκ ευθυνών φέρεται να εξελίσσεται η υπόθεση της Κυριακής, που έχασε τη ζωή της έξω από το αστυνομικό τμήμα των Αγίων Αναργύρων, με τους αρμόδιους αξιωματούχους των Αρχών λίγο πριν την ολοκλήρωση της ΕΔΕ να δηλώνουν άγνοια για

Σκύρος: Έτοιμη για την “πράσινη” ακτοπλοΐα – Πρόταση για ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα

Έτοιμο να πρωτοστατήσει στην πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, παρουσιάζοντας συγκεκριμένη πρόταση μελέτη μέσω του Πολυτεχνείου, για τη ναυπήγηση ενός νεότευκτου πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα, δηλώνει το νησί της Σκύρου. Ήδη ο χρόνος μετράει αντίστροφα έως το 2030 με βάση

Αιφνίδιος θάνατος βαθμοφόρου: Διευκρινίσεις ΥΥ/ΛΣ-ΕΛΑΚΤ

Προς διευκρίνιση των αναγκαίων λεπτομερειών για την ορθή ενημέρωση όλων και κατά το μέρος που αφορά την εμπλοκή της Υπηρεσίας Υγειονομικού (Υ.Υ.) Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ στην υπόθεση του αιφνίδιου θανάτου του συναδέλφου μας που υπηρετούσε στο Π.Α.Θ. 80, εκτός υπηρεσίας, σας γνωρίζουμε

Μετάβαση στο περιεχόμενο