Θεοχάρης για αιγιαλό: «Δεν θέλουμε να αδικήσουμε κανέναν αλλά δε θα χαριστούμε και σε κανέναν»

Παρουσίασε τους πέντε άξονες των παρεμβάσεων

Ως τολμηρό, αυστηρό, λειτουργικό, φιλοπεριβαλλοντικό, αλλά και συνάμα φιλοαναπτυξιακό χαρακτήρισε το νομοσχέδιο για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής.

«Η ψήφιση του νομοσχεδίου για τους αιγιαλούς είναι ζήτημα εθνικής σημασίας, χωρίς καμία υπερβολή. Η ακτογραμμή της Ελλάδας είναι η 13η μεγαλύτερη στον κόσμο, σχεδόν όσο και της αχανούς Κίνας. Έχουμε περισσότερες -θα έλεγα και πολύ πιο όμορφες, από φυσικής απόψεως- παραλίες από την Τουρκία, τη Βρετανία, την Ινδία, ακόμη και τη Βραζιλία. Οι ακτές της πατρίδας μας φτάνουν τα 13.676 χιλιόμετρα. Υπερβολικά μεγάλος φυσικός πλούτος για να τον αφήνουμε έρμαιο στις αυθαιρεσίες, στην καταπάτηση, στο μπάχαλο. Έχουμε καθήκον να προστατεύσουμε, νομικά και θεσμικά, τις παραλίες μας. Και την ίδια στιγμή να στηρίξουμε την επιχειρηματικότητα -τη νόμιμη και φιλική προς το φυσικό περιβάλλον τουριστική επιχειρηματικότητα, εννοείται, αυτή που αναπτύσσεται στις παραλίες», τόνισε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός, ξεκινώντας την ομιλία του.

Και συνέχισε λέγοντας «το νομοσχέδιο αυτό έχει έναν ξεκάθαρο στόχο: Να επιβάλει την νόμιμη τάξη στην δημόσια περιουσία και ειδικά στους αιγιαλούς και να διασφαλίσει την ελεύθερη πρόσβαση όλων των πολιτών, Ελλήνων και αλλοδαπών, στις παραλίες. Παράλληλα όμως φέρνει: Πρώτον, βιώσιμη ανάπτυξη, δεύτερον αποτελεσματικότητα στην υλοποίηση τρίτον αυστηρότητας κυρώσεις και τέταρτο, ασφάλεια για τους πολίτες». 

Το κίνημα της Ξαπλώστρας

«Το προηγούμενο καλοκαίρι, όπως όλοι θυμόμαστε, γίναμε μάρτυρες κινητοποιήσεων εκ μέρους πολιτών, ενάντια στην αυθαίρετη, κατάφωρα παράνομης κατάληψης ελληνικών παραλιών. Το λεγόμενο «Κίνημα της Ξαπλώστρας». Τα αντανακλαστικά αυτής της κυβέρνησης λειτούργησαν ακαριαία, και στη συγκεκριμένη περίπτωση: Από τις 21 Ιουλίου έως το τέλος Σεπτεμβρίου 2023 διενεργήσαμε4.500 ελέγχους σε αιγιαλό και παραλίες. Διαπιστώθηκαν 1.750 παραβάσεις, οι οποίες παραπέμφθηκαν για τις περαιτέρω προβλεπόμενες διαδικασίες, την επιβολή προστίμων», επεσήμανε ο κ. Θεοχάρης.

Ολοκληρώνοντας την παρέμβαση του για το θέμα των αιγιαλών, παρουσίασε τους πάντες άξονες των παρεμβάσεων.

  1. Εισαγωγή διαβαθμίσεων ως προς την προστασία και την αξιοποίηση των αιγιαλών
  2. Εισαγωγή της ηλεκτρονικής πλειοδοτικής διαδικασίας διαγωνισμού για τις παραλίες από την Κτηματική Υπηρεσία.
  3. Καθιέρωση περαιτέρω υποχρεώσεων για τους παραχωρησιούχους.
  4. Αξιοποίηση εργαλείων και μέσων σύγχρονης τεχνολογίας (apps, drones κ.λπ.), ώστε οι έλεγχοι να γίνουν πιο αποτελεσματικοί, αλλά και για τη διευκόλυνση καταγγελιών από τους πολίτες.
  5. Αυστηροποίηση προστίμων και άμεση απομάκρυνση αυθαίρετων εγκαταστάσεων.

Ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών αναφέρθηκε τέλος και στις διατάξεις που αφορούν την διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, που περιλαμβάνονται στο ίδιο νομοσχέδιο λέγοντας «Οι διατάξεις φέρνουν διαφορετικά πρόστιμο σε κάθε κρίκο της αλυσίδας ώστε να μπορούν οι ελεγκτές να εντοπίσουν τον υπαίτιο και να του επιβάλουν το πρόστιμο. Τις τελευταίες μέρες βλέπουμε μία ενεργοποίηση της αγοράς και αυτήν την τάση θέλουμε να την ενισχύσουμε με στόχο την συμμόρφωση όλων με αυτή την εμβληματική μεταρρύθμιση για την περιορισμό της φοροδιαφυγής».

«Δεν θέλουμε να αδικήσουμε κανέναν αλλά δεν πρόκειται και να χαριστούμε σε κανέναν», κατέληξε ο κ. Θεοχάρης.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΗΠΑ: «Μαζεύει» τα τέλη λιμένων στα κινεζικής κατασκευής πλοία

Δεν θα επιβληθούν όλα τα προτεινόμενα τέλη για τα πλοία κατασκευασμένα στην Κίνα που προσεγγίζουν λιμάνια των ΗΠΑ, ανέφερε ο Εμπορικός Αντιπρόσωπος των ΗΠΑ, Jamieson Greer, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της επιτροπής της Γερουσίας για τους δασμούς. Η απόφαση αυτή

Maritime Action Plan: Το (αντι-κινεζικό) σχέδιο Τραμπ για τη ναυτιλία

Είναι φανερό ότι η στρατηγική του Ντόναλντ Τραμπ για την αναγέννηση της αμερικανικής ναυτιλιακής ισχύος, όπως αποτυπώνεται στο νέο εκτελεστικό διάταγμα με τίτλο “Maritime Action Plan”, αποσκοπεί σε μια εντυπωσιακή στροφή προς την ενίσχυση της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας και τη

Ακτοπλοΐα 2025: Δοκιμασία για την πολιτική βούληση και αξιοπιστία

Γιώργος Σκορδίλης Η απόφαση της κυβέρνησης για τη μείωση των λιμενικών τελών κατά 50% αποτελεί αναμφίβολα ένα θετικό βήμα προς την κατεύθυνση της στήριξης των ακτοπλοϊκών εταιρειών με στόχο την συγκράτησης των τιμών των ναύλων. Ωστόσο, αυτή η κίνηση, όσο

Μπουρλά: Οι ερευνητές θα χρησιμοποιούν την ΑΙ και αντί να φέρουν τη θεραπεία του καρκίνου σε 10 χρόνια, θα τη φέρουν σε 4

«Δεν σχεδιάζουμε να μειώσουμε τους ανθρώπους μας ή τον προϋπολογισμό μας, ο οποίος ανέρχεται στα 11 δισ. δολάρια», εξήγησε ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Pfizer Εξαιρετικά αισιόδοξος για το πεδίο της επιστήμης εμφανίστηκε ο κ. Albert Bourla, Πρόεδρος και Διευθύνων

Μετάβαση στο περιεχόμενο