Τι αλλάζει στα διπλώματα οδήγησης το 2023

Ενιαίους κανόνες για τα διπλώματα οδήγησης σε όλα τα κράτη μέλη θέλει η Ευρωπαϊκή Ένωση, κάτι που αναμένεται να φέρει αλλαγές με την νέα οδηγία που θα εφαρμοστεί το 2023.

 

Οι κανόνες που διέπουν τα διπλώματα οδήγησης στην Ε.Ε. βρίσκονται σε διαδικασία αναθεώρησης από την Κομισιόν που προωθεί αλλαγές για ένα ενιαίο σύστημα σε όλα τα κράτη μέλη ώστε να ισχύον τα ίδια πράγματα σε κάθε χώρα.

Το δίπλωμα αυτοκινήτου (κατηγορία B) αναμένεται να αναβαθμιστεί και θα δίνει τη δυνατότητα στους κατόχους του να οδηγούν οχήματα με βάρος έως και 4,25 τόνους από 3,5 τόνους που βρίσκεται σήμερα.

Ο λόγος για την παραπάνω αλλαγή έχει να κάνει με τη διευκόλυνση όσων θέλουν να οδηγούν αυτοκινούμενο τροχόσπιτο αφού τα περισσότερα σύγχρονα οχήματα αυτού του τύπου υπερβαίνουν το βάρος των 3,5 τόνων και έτσι γίνονται απαγορευτικά για τη μεγαλύτερη μερίδα του κοινού.

Επόμενη μεγάλη αλλαγή είναι η δυνατότητα οδήγησης δικύκλου έως και 125 κ.εκ. με το δίπλωμα του αυτοκινήτου σε επίπεδο Ε.Ε. και όχι μόνο σε εθνικό επίπεδο. Έτσι θα μπορεί πλέον ένας αναβάτης μοτοσικλέτας 125 κ.εκ. να περνά και σε μια γειτονική χώρα χωρίς να έχει προβλήματα με το νόμο.

Αλλαγές έρχονται και για τις επαγγελματικές κατηγορίες διπλώματος με την Κομισιόν να εξετάζει το ενδεχόμενο να χαμηλώσει το ηλικιακό όριο για τους οδηγούς λεωφορείων και φορτηγών (κατηγορίες C και D) στα 18 έτη. Σε κάποιες χώρες της Ε.Ε. το όριο βρίσκεται ήδη εκεί, ενώ σε άλλες είναι τα 21 έτη και ακόμη ψηλότερα για τους οδηγούς λεωφορείων. Με αυτό τον τρόπο η Κομισιόν θέλει να αντιμετωπίσει και το πρόβλημα έλλειψης επαγγελματιών οδηγών που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στις μεταφορές.

Ένα ακόμη μέτρο που αναμένεται να εφαρμοστεί σε επίπεδο Ε.Ε. με τη νέα και τέταρτη κατά σειρά σχετική οδηγία είναι η ψηφιοποίηση της άδειας οδήγησης σε κοινή εφαρμογή για smartphone που θα χρησιμοποιείται από όλα τα κράτη μέλη.

Με στόχο την ακόμη μεγαλύτερη διευκόλυνση στις μετακινήσεις των κατοίκων της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι Βρυξέλλες θέλουν επίσης να προωθήσουν και τη δυνατότητα για τους υποψήφιους να μπορούν να έχουν το δικαίωμα να ολοκληρώνουν το θεωρητικό και το πρακτικό σκέλος των εξετάσεών τους σε διαφορετικά κράτη μέλη.

Συζήτηση γίνεται επίσης και για τη δυνατότητα να πραγματοποιείται το πρακτικό σκέλος των εξετάσεων μόνο αφότου έχει ολοκληρωθεί το θεωρητικό, αλλά και τη δυνατότητα να διεξάγεται μέρος της πρακτικής εκπαίδευσης σε προσομοιωτή (simulator). Επίσης η Κομισιόν θα ήθελε να προσθέσει μία ακόμη υποχρεωτική εξέταση για τους νέους οδηγούς, η οποία και θα λαμβάνει μέρος έναν χρόνο αφού έχουν πάρει το δίπλωμά τους.

Ενιαία πολιτική θέλει επίσης να δει η Ε.Ε. και στην εφαρμογή ποινών και κυρώσεων που έχουν να κάνουν με τον ΚΟΚ, με αναγνώρισή τους από όλα τα κράτη μέλη. Αυτό βέβαια προϋποθέτει αλλαγές και «ομογενοποίηση», μεταξύ άλλων, στα όρια κατανάλωσης αλκοόλ και στους βαθμούς ποινής που μπορεί να δεχτεί ένας οδηγός, αλλά και ένα κεντρικό σύστημα καταγραφής δεδομένων για όλους τους οδηγούς της Ε.Ε.

Εκεί θα καταγράφονται και θα αποθηκεύονται τα δεδομένα για το δίπλωμα κάθε οδηγού ξεχωριστά και αυτά τα δεδομένα θα είναι διαθέσιμα στις αρχές κάθε χώρας, κάτι που θα διευκολύνει τους ελέγχους και θα κάνει πιο εύκολη την άμεση επιβολή κυρώσεων

www.carandmotor.gr

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θαλάσσιος υβριδικός πόλεμος στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο: Η απειλή και τα αντίμετρα της ελληνικής αποτροπής

Ο Θαλάσσιος Υβριδικός Πόλεμος (Maritime Hybrid Warfare – MHW) αναγνωρίζεται από το ΝΑΤΟ ως η νέα παγκόσμια ανερχόμενη απειλή, με την Ελλάδα να τον υφίσταται ήδη από την Τουρκία, η οποία, καθώς εξελίσσεται σε «ανεξέλεγκτο κράτος», μπορεί να εφαρμόσει τις

Τιμητική βράβευση της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ από τη Λέσχη Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος

Δηλώσεις  της κα. Μελίνας Τραυλού  κατά τη διάρκεια τιμητικής βράβευσης της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ από τη Λέσχη Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος, «Για την ελληνική ναυτιλιακή μας οικογένεια, αποτελεί εθνικό καθήκον να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες του Λιμενικού Σώματος. Να προσφέρουμε στο εξαίρετο ανθρώπινο δυναμικό

Παναγιωτόπουλος: Αφήστε τις Ένοπλες Δυνάμεις έξω από την πολιτική αντιπαράθεση – Τι είπε για Α/ΓΕΕΘΑ και προσωπικό ΕΔ

Να αφήσει τις Ένοπλες Δυνάμεις έξω από την πολιτική αντιπαράθεση κάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, που ανέβηκε στο βήμα της ολομέλειας κατά τη συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας. Ο κ. Παναγιωτόπουλος μίλησε και για τις σχέσεις του με τον αρχηγό

Η ΛΑΡΚΟ και οι φορολογούμενοι

Η ΛΑΡΚΟ είναι εταιρεία παραγωγής σιδηρονικελίου με ένα μεταλλουργικό εργοστάσιο στη Λάρυμνα Φθιώτιδας και ορυχεία στις περιοχές της Εύβοιας, του Νέου Κόκκινου Βοιωτίας, την Καστοριά και τα Σέρβια Κοζάνης.  Από το 1963 έως το 1982 λειτούργησε ως ιδιωτική επιχείρηση.  Αλλά