Το ΑΣΕΠ, η αξιολόγηση και τα επιδόματα

Για να γίνει αντιληπτό, το σχέδιο δράσεων που περιλαμβανόταν στην έκθεση είχε στόχο την ετήσια αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ κατά 3,5%

Από τις πρόσφατες ευρωεκλογές έχει προκύψει ένα δύσκολο δίλημμα για την κυβέρνηση. Μπορεί να ικανοποιεί όσο γίνεται περισσότερους και ταυτόχρονα να κάνει αλλαγές; Δύσκολο. Θα πρέπει να διαλέξει αν θα ικανοποιεί ή θα κάνει αλλαγές. Το «πουλάκι» της τρίτης λύσης, να κάνει και τα δύο ταυτόχρονα, δείχνει να έχει «πετάξει» οριστικά. Το είχε μπροστά στα μάτια της και το άφησε να περάσει.

Για να γίνει αντιληπτό, το σχέδιο δράσεων που περιλαμβανόταν στην έκθεση είχε στόχο την ετήσια αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ κατά 3,5%. Αυτό θα επιτυγχανόταν μέσω της αύξησης της απασχόλησης κατά 1% και της ετήσιας αύξησης της παραγωγικότητας κατά 2,5%. Στην ιδανική του μορφή το 2030 το κατά κεφαλήν ΑΕΠ σε ισοτιμίες αγοραστικής δύναμης θα ανέβαινε στο 81% του μέσου όρου της Ευρωπαϊκής Ενωσης και η ανεργία θα μειωνόταν στο 7%. Οι εξαγωγές θα αυξάνονταν κατά 90% και το μερίδιό τους στο ΑΕΠ θα ανέβαινε στο 50,5%. Τι μπορεί να περισώσει από όλα αυτά; Το πιθανότερο, κανένα. Δεν είναι ωστόσο αργά να ξαναδιαβάσουν στην κυβέρνηση ορισμένες παραγράφους της έκθεσης, προκειμένου να σώσουν ό,τι σώζεται. Αν το έκαναν, θα μπορούσαν να δουν ξανά τομείς όπου παρατηρούνται και τα περισσότερα προβλήματα των πολιτών, όπως το θέμα της δημόσιας διοίκησης, για την οποία το σχέδιο Πισσαρίδη πρότεινε την καθολική εφαρμογή της αξιολόγησης σε ετήσια βάση.

Οσον αφορά το ΑΣΕΠ, για το οποίο ο Πρωθυπουργός είπε χτες ότι αποτελεί μία από τις πρώτες του προτεραιότητες, το σχέδιο τόνιζε την ανάγκη από ένα δύσκαμπτο όργανο να αναβαθμιστεί σε «διεύθυνση διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού» για όλη τη δημόσια διοίκηση.

Ανέφερε ακόμα ότι οι ανεξάρτητες Αρχές θα χρηματοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό ανάλογα με το έργο που έχουν επιτελέσει, το οποίο θα αξιολογείται, επίσης συστηματικά, από ανεξάρτητες επιτροπές εμπειρογνωμόνων. Σε περιπτώσεις δε «χαμηλής ή ιδιαιτέρως χαμηλής απόδοσης θα μπορούν να προχωρούν διαδικασίες απαλλαγής του προϊσταμένου από τα καθήκοντά του». Το σχέδιο δεν πρότεινε άρση της μονιμότητας, αλλά στις περιπτώσεις που ένας υπάλληλος είχε χαμηλή ή ιδιαιτέρως χαμηλή απόδοση πρότεινε να παρακολουθεί υποχρεωτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης ή μετεκπαίδευσης και σε περίπτωση επανειλημμένης χαμηλής απόδοσης πρότεινε να εξετάζεται ο υποβιβασμός τού υπαλλήλου σε χαμηλότερη μισθολογική βαθμίδα.

Για τα επιδόματα, στα οποία επίσης αναφέρθηκε ο Πρωθυπουργός χτες, η έκθεση Πισσαρίδη πρότεινε να ενοποιηθούν όλα σε ένα, με την εξαίρεση των επιδομάτων ανεργίας και αναπηρίας, με τρόπο που θα ενισχύει τα κίνητρα για εργασία, με βάση τον αριθμό των παιδιών, με στόχευση στις οικογένειες που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη, σε διασύνδεση με το φορολογικό σύστημα. Είναι ίσως η τελευταία ευκαιρία σε αυτή τη δεκαετία να τεθούν σε εφαρμογή – έστω και μεμονωμένα, αλλά σε πλήρη ανάπτυξη – κάποιες μεταρρυθμίσεις, και αυτό θα είναι μεγάλο κέρδος για τη χώρα.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνάντηση του Δημάρχου Δελφών με το νέο Λιμενάρχη Ιτέας

Το νέο Λιμενάρχη Ιτέας, Πλωτάρχη Λιμενικού Σώματος Πρέντζα Γεώργιο, υποδέχθηκε την Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2024, στο γραφείο του στο Δημαρχείο της Άμφισσας, ο Δήμαρχος Δελφών κ. Παναγιώτης Ταγκαλής.  Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ανάληψης των καθηκόντων του νέου Λιμενάρχη, στον

Η Μεταπολίτευση μετά τη δοκιμασία της οικονομικής κρίσης (*)

Η πεντηκοστή επέτειος της Μεταπολίτευσης ως μετάβασης από τη δικτατορία στη δημοκρατία  και τα πενήντα χρόνια της περιόδου από το 1974 έως σήμερα μας επιβάλλουν να ξανασκεφτούμε τη σχέση μας με τον ιστορικό χρόνο. Για την ακρίβεια, θα έλεγα, ότι

ΠΑΘ 080: Στη Χαλκίδα για τη Ναυτική Εβδομάδα

Στη Χαλκίδα έφθασε χτες, Κυριακή 21 Ιουλίου 2024, το περιπολικό πλοίο ανοιχτής θαλάσσης (Π.Α.Θ.) του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής 080 «Άγιος Ευστράτιος», μήκους 60 μέτρων, για την έναρξη της Ναυτικής Εβδομάδας Χαλκίδας 2024, που διοργανώνει ο Δήμος Χαλκιδέων, σε συνδιοργάνωση με

Τα αυθαίρετα και «ορφανά» λιμάνια, μια ανοιχτή πληγή… Η περίπτωση των Κυθήρων και άλλων πολλών λιμένων (*)

Υπάρχουν επίσης λιμάνια, στα οποία δεν υπάρχουν κιόσκια, υπηρεσίες για τους επιβάτες, τουαλέτες, κυλικεία, στέγαστρα, τουαλέτες, σε χώρους υποδοχής των επιβατών, αλλά και στα περισσότερα λιμάνια δεν υπάρχουν συστήματα πυρόσβεσης. Υπάρχουν και λιμάνια που δεν εφαρμόζουν σε όλες τις διατάξεις

Μετάβαση στο περιεχόμενο