Το «κακό παιδί» της ελληνικής ναυτιλίας κερδίζει από το ρωσικό πετρέλαιο

«Φλέβα χρυσού» για τον Γιώργο Οικονόμου οι κυρώσεις της Δύσης. Πάνω από 200 ταξίδια από ρωσικά λιμάνια έχουν πραγματοποιήσει τον τελευταίο χρόνο πλοία συμφερόντων του.

Οι περισσότερες δυτικές ναυτιλιακές εταιρείες σταμάτησαν να διακινούν ρωσικό πετρέλαιο, μετά την επιβολή κυρώσεων από τις ΗΠΑ και τους συμμάχους στο κύριο εξαγωγικό προϊόν της Μόσχας.

Στην Ελλάδα, η οποία διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους στον κόσμο, οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων συνεχίζουν ακάθεκτοι.

Πρώτος από όλους ο Γιώργος Οικονόμου, ένας 70χρονος μεγαλοεφοπλιστής που αγαπά τα μινιμαλιστικά σούπερ γιοτ, την τέχνη του Φράνσις Μπέικον και τα επιχειρηματικά ρίσκα.

Τώρα έχει χτυπήσει μια νέα «φλέβα χρυσού»: έχει καταφέρει να εξυπηρετεί τα οικονομικά συμφέροντα τόσο της Ρωσίας όσο και των ΗΠΑ, με έναν τρόπο που θεωρείται υπερβολικά επισφαλής για πολλούς άλλους εφοπλιστές.

Η TMS Tankers, εταιρεία που ανήκει στο δίκτυο του κ. Οικονόμου, έχει μεταφέρει δεκάδες εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού αργού πετρελαίου από τότε που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία, σύμφωνα με ναυτιλιακά δεδομένα που ανέλυσε η Global Witness.

Όπως μεταδίδει η Wall Street Journal, αυτό καθιστά την TMS τον δεύτερο μεγαλύτερο παίκτη στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, πίσω από τη ρωσική κρατική Sovcomflot.

Πηγές της WSJ επιβεβαιώνουν τα ευρήματα. Επτά ελληνικοί όμιλοι, συμπεριλαμβανομένης της TMS, κατατάσσονται στους 10 κορυφαίους μεταφορείς ρωσικού πετρελαίου μετά την εισβολή, μεταφέροντας συνολικά 50% περισσότερα από την κρατική εταιρεία δεξαμενόπλοιων της Μόσχας.

Τα δεξαμενόπλοια που συνδέονται με τον κ. Οικονόμου πραγματοποίησαν περισσότερα από 200 ταξίδια από ρωσικά λιμάνια από την ημέρα της εισβολής, στις 24 Φεβρουαρίου του περασμένου έτους, έως τα τέλη Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με την Global Witness.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα κερδοφόρα δραστηριότητα, με κέρδη μεταξύ 4 και 5 εκατομμυρίων δολαρίων για κάθε ταξίδι 60 ημερών από τη Βαλτική Θάλασσα έως την Ινδία -την πιο πολυσύχναστη διαδρομή- και πίσω, σύμφωνα με μεσίτες πλοίων και εφοπλιστές.

Ο κ. Οικονόμου δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.

Εκπρόσωπος της TMS είπε ότι η εταιρεία δεν σχολιάζει την επαγγελματική ή την προσωπική ζωή του κ. Οικονόμου.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάθε μέρα κι άλλη καραβιά μεταναστών στην Κρήτη – 19 άτομα νότια της Γαύδου

Μεταφέρθηκαν στην Παλαιόχωρα Μία ακόμη διάσωση προσφύγων και μεταναστών καταγράφτηκε, νωρίς το πρωί της Πέμπτης, στη θαλάσσια περιοχή νότια της Γαύδου, σύμφωνα με την ΕΡΤ. Με βάση το Ενιαίο Κέντρο Έρευνας Συντονισμού και Διάσωσης, εντοπίστηκαν από ναυαγοσωστικό σκάφος του Λιμενικού

Δεν υπάρχει Ε.Ε. χωρίς μεσαία τάξη

Η πολυδιάσπαση είναι ένα συστατικό στοιχείο της Ευρώπης, συνδεδεμένο και με την ιστορική «διαμερισματοποίηση» ενός χώρου που, σε πείσμα της γεωγραφίας, πολύ δύσκολα υποκύπτει στην επιρροή ή στην κυριαρχία ενός ενιαίου πολιτικού κέντρου. Τα ιστορικά παραδείγματα είναι γνωστά, δεν χρειάζεται

Ομαδική προσφυγή δικαστών για επιστροφή 13ου – 14ου μισθού που είχαν “κόψει” με αποφάσεις τους για τους άλλους

Την ανατροπή δικαστικών αποφάσεων συναδέλφων τους για τα δώρα και επιδόματα στον δημόσιο τομέα, επιχειρούν 9 δικαστικοί από τη Θεσσαλονίκη, με στόχο να κερδίσουν για τους εαυτούς τους όσα “έκοψαν” με αποφάσεις τους για τους υπόλοιπους. Πρόκειται για διεκδίκηση που

Eurostat: Τέταρτη φτωχότερη χώρα στην ΕΕ η Ελλάδα – Σε συνθήκες φτώχειας ένας στους τέσσερις

Από τις πρωταθλήτριες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στην κρίση επιπέδου διαβίωσης είναι η Ελλάδα, καθώς ο ένας στους τέσσερις ανθρώπους που ζουν στη χώρα μας αντιμετωπίζει κίνδυνο φτώχειας ή/και  κοινωνικού αποκλεισμού. Πρόκειται για άλλο έναν αρνητικό δείκτη, όπως καταγράφεται και από

Μετάβαση στο περιεχόμενο