Το όριο ηλικίας των ναυαγοσωστών θα έχει αρνητική επίδραση στην πρόληψη πνιγμών!

Επιστολή
στο Υπουργείο Ναυτιλίας έστειλε ο Δρ. Στάθης Αβραμίδης, επιστήμονας που
έχει μπει 2 φορές στο International Swimming Hall of Fame για την
παγκόσμια προσφορά του στην ναυαγοσωστική.

Σε αυτήν κοινοποιεί την
γνωμοδότηση-κόλαφο του International Life Saving Federation – Europe
επισημαίνοντας ότι

το Π.Δ. 31/2018, που θέτει ως ανώτατο όριο

τα 45 έτη

για την πρόσληψη των ναυαγοσωστών,έχει αρνητική
επίδραση στην πρόληψη των πνιγμών. Ήδη έμπειροι ναυαγοσώστες τέθηκαν στο
περιθώριο, ενώ πολλές παραλίες στην Ελλάδα δεν βρήκαν ναυαγοσώστη ούτε
καν τον Αύγουστο!

Το περιεχόμενο της επιστολής είναι:

style=”small;text-decoration-style:text-decoration-color:initial”>

Προς: Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας

Κοιν:Υπουργείο Ναυτιλίας-Νησιωτικής Πολιτικής,Συνήγορος του Πολίτη,Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού,Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας,Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας,ΜΜΕ

ΘΕΜΑ: Γνωμοδότηση-κόλαφος τουInternationalLifesavingFederationEurope: Το όριο ηλικίας των ναυαγοσωστών επιδρά αρνητικά στην πρόληψη πνιγμών!

Αξιότιμοι κύριοι/ες

Το
Π.Δ. 23/2000 που τέθηκε σε ισχύ για την ρύθμιση όσων αφορούν την
ναυαγοσωστική στις ακτές, περιείχε διάταξη που προέβλεπε ότι “δικαίωμα απασχόλησης ως ναυαγοσώστη, έχουν όσοι […] είναι ηλικίας από 18 μέχρι 45 ετών […]” (άρθρο 5, παρ. 12).

Ακολούθησεπολυετήςσειρά
επικοινωνιών (τηλεφωνικών κλήσεων, επισκέψεων, εγγράφων, γνωμοδοτήσεων)
από/προς την Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας (ΔΛΑ) με επαγγελματίες του
χώρου, τον Συνήγορο του Πολίτη (ΣτΠ), το Υπουργείο Υγείας, το Κεντρικό
Συμβούλιο Υγείας (ΚΕΣΥ) και το ΑΣΕΠ για την κατάργηση της διάταξης. Σε
πολλές περιπτώσεις, διατυπώθηκε η άποψη ότι η διάταξη αντίκειται στο
Ελληνικό και Ευρωπαϊκό δίκαιο γιατί παραβιάζειμη αιτιολογημένατην αρχή της ισότητας στον χώρο εργασίας λόγω ηλικίας.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (ΥΝΝΠ), στην αρχή του καλοκαιριού, με υπογραφή τουαπερχόμενουΥπουργούΔρ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, έθεσε σε ισχύ το Π.Δ. 31/2018 με τίτλο “Σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίες“,
για να επικαιροποιήσει το νομικό πλαίσιο. Παρά τις προηγούμενες
εκκλήσεις για αναθεώρηση της επίμαχης διάταξης, αυτή διατηρήθηκε
αυτούσια σε ισχύ (βλ. άρθρο 5, παρ. 15).

Στις9-2-2018,ζήτησαγνωμοδότησητουInternational Life Saving Federation of Europe.Σας επισυνάπτω και μεταφέρω την απάντηση που έλαβα στις 20-8-2018, που αναφέρει τα ακόλουθα: “Αγαπητέ Στάθη Αβραμίδη, Σε ευχαριστούμε για την ενημέρωση σχετικά με το Ελληνικό προεδρικό διάταγμα. ΤοInternationalLifeSavingFederationofEuropeείναι η αρχή για την πρόληψη πνιγμών, τη διάσωση και ναυαγοσωστική στην Ευρώπη.Κατανοούμε
ότι οι Ελληνικές αρχές έχουν ορίσει ένα ανώτατο όριο ηλικίας για την
αδειοδότηση ναυαγοσωστών θάλασσας βάση του Π.Δ. 31/2018 και πως οι
αρμόδιες αρχές για τις κολυμβητικές δεξαμενές ακολουθούν αυτή την
διάταξη.Αυτό μας ανησυχεί πολύ. Εκτός από το ότισύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσίαείναι μεροληπτικό,στερεί και ένα σύνολο επιδέξιων, έμπειρων και αφοσιωμένων ναυαγοσωστών από την εργασίακαι για αυτόείμαστε ανήσυχοι ότι θα έχει αρνητική επίδραση στην πρόληψη πνιγμών.
ToEuropeanPoolLifeguardguidanceEN15288 ορίζει ότι ο ρόλος πρέπει να βασίζεται στην επάρκεια και στην ικανότητα και όχι στην ηλικία.Δεν γνωρίζουμε πουθενά αλλού στην Ευρώπη να υπάρχει τέτοιο όριο ηλικίας. Σαςζητάμε να αναθεωρήσετε την επιβολή του ορίου ηλικίας για τους ναυαγοσώστες παραλίας και πισίναςακολουθώντας αυτή την οδηγία. Ο ΠρόεδροςDr.DetlefMohr, ο Γ. ΓραμματέαςJoachimKellermeier“.

Από
αναφορές που είδαν το φως της δημοσιότητας, διαπιστώθηκε ότι πολλές
λουτρικές εγκαταστάσεις δεν κατάφεραν ούτε καν τον Αύγουστο, να
στελεχωθούν από ναυαγοσώστη. Συνεπώς, η διατήρηση της εν λόγω διάταξης
σε ισχύ, έχει τις παρακάτω δυσμενείς συνέπειες:

  1. η Ελλάδα που κατέχει την 11η μεγαλύτερη ακτογραμμή στον κόσμο (CIAWorldFactbook)
    και χιλιάδες πισίνες δημοσίας και ιδιωτικής χρήσεως (κρατικές,
    ξενοδοχεία, δημοτικές), αδυνατεί να βρει επαρκή αριθμό ναυαγοσωστών
    αφήνοντας απροστάτευτους τους λουομένους, με αποτέλεσμα κάποιοι όταν
    κινδυνέψουν να χάσουν την ζωή τους
  2. απώλεια “Γαλάζιων Σημαιών” για προβολή της Ελλάδας ως ασφαλή τουριστικό προορισμό
  3. αδυναμία αξιοποίησης έμπειρων επαγγελματιών, αφού οι 45+ κρίνονται ακατάλληλοι
  4. οι δήμοι καταβάλουν πρόστιμα λόγω αδυναμίας εύρεσης ναυαγοσωστών
  5. περιορίζει το επάγγελμα του ναυαγοσώστη (αριθμητική θνησιμότητα αντί εξέλιξη)
  6. επηρεάζει
    τα κριτήρια πρόσληψης του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη ναυαγοσωστών πισίνας,
    το οποίο λανθασμένα ακολουθεί την επίμαχη διάταξη του Π.Δ. 31/2018,
    παρόλο που υπάγεται σε νομοθεσία του Υπουργείου Υγείας (Υ.Α. Γ1/443/1973
    Περί κολυμβητικών δεξαμενών μετά οδηγιών κατασκευής και λειτουργίας αυτών“, με τις όποιες επικαιροποιήσεις της)
  7. δημιουργεί άνισες ευκαιρίες στον εργασιακό χώρο

Αυτό
όπως και άλλα προβλήματα, είχα “προφητέψει” ότι θα συμβούν, με
ηλεκτρονική επιστολή μου προς την ΔΛΑ στις 13-4-2018. Σε αυτήν είχα
ζητήσει συνολικά 100 διευκρινήσεις γύρω από κρίσιμα θέματα για την
ποιότητα της ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, την στελέχωση των λουτρικών
εγκαταστάσεων και την παρεχόμενη πρόληψη, διάσωση, φροντίδα των
λουομένων. Έως σήμεραΔΕΝ έλαβα απάντηση. Στις 18-7-2018 ο ΣτΠ με
ενημέρωσε (σε έγγραφο που σας κοινοποίησε), ότι παρόλο που βάση
νομοθεσίας δεν υποχρεούστε, “εξετάζετε το ενδεχόμενο να απαντήσετε στην ως άνω επιστολή” (αρ. πρωτ. 245994/31712/2018).Ως
επιστήμονας που τίμησε την Ελλάδα παγκοσμίως σε θέματα ναυαγοσωστικής,
ως άνθρωπος που θρήνησε 3 συγγενείς στη θάλασσα, και ως ενεργός πολίτης
που κατέθεσε επανειλημμένα εμπεριστατωμένες προτάσεις, ΠΑΡΑΚΑΛΩ την
υπηρεσία σας να επιδείξειΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΣΕΒΑΣΜΟαπαντώντας στα παρακάτω:

  1. Βάση ποιαςεπιστημονικά τεκμηριωμένης γνωμοδότησηςο ναυαγοσώστης πριν τα 45α γενέθλιά του είναι ικανός για εργασία, ενώ την επόμενη ημέρα όχι;
  2. Προτίθεστε νακαταργήσετε το ανώτατο όριο ηλικίαςτων ναυαγοσωστών ακτής, συμμορφούμενοι με την ανώτατη Ευρωπαϊκή ναυαγοσωστική αρχή, τοInternationalLifeSavingFederationEurope;
  3. Προτίθεστε ναενημερώσετε το ΑΣΕΠνα καταργήσει το όριο ηλικίας των ναυαγοσωστών πισίνας;
  4. Εξετάσατε, το ενδεχόμενο ναπαράσχετε τις 100 διευκρινήσειςπου ζήτησα με στις 13-4-2018, και που το περιεχόμενό της ο ΣτΠ αποφάνθηκε ότι “προφανώς δεν είναι παράλογο, αόριστο, ακατάληπτο και δεν επαναλαμβάνεται με τρόπο καταχρηστικό
    για πλείστες άλλες διατάξεις που ζημιώνουν ομοίως σοβαρά την πρόληψη,
    διάσωση και φροντίδα των λουομένων από τραυματισμούς στο νερό;

Ο Στάθης Αβραμίδης,DipEd,BEd,MSc,MPH,PhDαπό το 1994 υπηρετεί το πεδίο της εφαρμοσμένης και αθλητικής ναυαγοσωστικής ως
πανεπιστημιακός δάσκαλος, ερευνητής, συγγραφέας, ναυαγοσώστης, εκπαιδευτής, και
θεμελιωτής της αθλητικής ναυαγοσωστικής στην Ελλάδα. Για την “εξέχουσα
προσφορά στην ναυαγοσωστική και την ασφάλεια στο νερό παγκοσμίως”, έχει μπει
2 φορές στο International Swimming Hall of Fame.[email protected],
http://sportlifesaving.blogspot.com/p/blog-page_6410.html

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Γυάρος χαρακτηρίστηκε «θαλάσσια προστατευόμενη περιοχή» – Απαγορεύτηκε το ψάρεμα

Η Γυάρος είναι το πρώτο νησί των Κυκλάδων όπου, σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, χαρακτηρίστηκε ως «θαλάσσια προστατευόμενη περιοχή», με το ψάρεμα να περιορίζεται. Παράλληλα, η προστασία της περιοχής ελέγχεται με ραντάρ και πλεούμενα που περιπολούν από τη Σύρο, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν δύο πολύ μεγαλύτερες προστατευόμενες περιοχές με αποτέλεσμα τη δημιουργία

Αυτό θα είναι το νέο δρομολόγιο του Olympic Champion Jet – Πότε ξεκινάει

Στις 10 Μαΐου αναμένεται να ξεκινήσει δρομολόγια το Olympic Champion Jet (π. Santorini Palace), το οποίο έχει ναυλωθεί από την Sea Jets. Έγινε γνωστό και επίσημα το δρομολόγιο το οποίο πρόκειται να εκτελεί κατά την τρέχουσα θερινή περίοδο, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες του cyclades24, ότι

Νέος Διοικητής στην 4η ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ ο Αρχιπλοίαρχος Γεώργιος Χατζηγεωργίου

Ο Αρχιπλοίαρχος Λ.Σ. Γεώργιος Χατζηγεωργίου αναλαμβάνει τη Διοίκηση της 4ης ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, στη θέση της Νίκης Δανδουλάκη που αποστρατεύτηκε τον περασμένο Μάρτιο με το βαθμό της Υποναυάρχου Λ.Σ.. Ο νέος Διοικητής των Λιμενικών Υπηρεσιών της Κεντρικής Ελλάδας για Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα και Εύβοια, υπηρετούσε μέχρι πρότινος ως Διοικητής

O Δημήτρης Μάγειρας Κεντρικός Λιμενάρχης Μυτιλήνης

Ο Αντιπλοίαρχος, Δημήτρης Μάγειρας είναι ο νέος Κεντρικός Λιμενάρχης Μυτιλήνης στη θέση του Αντιπλοίαρχου,  Σωτήρη Χονδρόπουλου σύμφωνα με απόφαση του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος.  Ο κ. Μάγειρας που εκτελούσε χρέη Υπολιμενάρχη προέρχεται από τον πυρήνα του Λιμεναρχείου από την Ασφάλεια όπου διατέλεσε επί σειρά ετών

Μετάβαση στο περιεχόμενο