Το πρόβλημα στα λιμάνια επιτείνεται από την κρουαζιέρα

Σε όρους όγκου επιβατών πρώτος είναι ο Πειραιάς, στις προσεγγίσεις πλοίων πρώτη είναι η Σαντορίνη

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Η ζήτηση του μεταφορικού έργου των επιβατών και των οχημάτων αυξάνεται διαρκώς από το 2013 με εξαίρεση το 2020 που μειώθηκε δραματικά λόγω της πανδημίας ενώ διαχρονικά το μεγαλύτερο ποσοστό της ζήτησης συγκεντρώνεται κατά τους θερινούς μήνες. Σύμφωνα με πληροφορίες που συνέλεξε η «Καθημερινή» από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας αλλά και κατά τόπους λιμενικές αρχές, το 2023 η επιβατική κίνηση της της ακτοπλοΐας προσέγγισε τα επίπεδα-ρεκόρ της κίνησης κατά το 2019. Τη χρονιά εκείνη διακινήθηκαν από τα ελληνικά λιμάνια σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή 18,998 εκατ. επιβάτες. Δεν είναι όμως μόνο αυτοί που επιβιβάζονται και αποβιβάζονται σε πλοία που ταξιδεύουν στο Αιγαίο και στις άλλες ελληνικές θάλασσες όλο τον χρόνο: τους καλοκαιρινούς μήνες στις ελληνικές θάλασσες πλέουν γύρω στα 150 ακτοπλοϊκά πλοία ημερησίως που μπορούν να μεταφέρουν έως και 104.000 επιβάτες την ημέρα. Παράλληλα κινούνται 60-70 κρουαζιερόπλοια ημερησίως με μέσο όρο μεταφερόμενων επιβατών τους 1.000 επιβάτες ανά πλοίο ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό του μεταφερόμενου διά θαλάσσης πληθυσμού σε επίπεδα άνω των 150.000 κάποια συγκεκριμένη στιγμή την ημέρα, την υψηλή περίοδο του καλοκαιριού αναφέρει χαρακτηριστικά η XRTC Business Consultants. Χιλιάδες ακόμη άτομα κάθε μέρα
επιβαίνουν σε επαγγελματικά και ιδιωτικά σκάφη αναψυχής.

Το πρόβλημα στον απόπλου και τον κατάπλου στα λιμάνια επιτείνεται έντονα πλέον και από την κρουαζιέρα. Το 2023 σε 49 ελληνικά λιμάνια οι συνολικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων ανήλθαν σε 5.230 και ο αριθμός επιβατών σε 7,003 εκατ., δηλαδή επιπλέον 450 αφίξεις πλοίων με 2,373 εκατ. περισσότερους επιβάτες έναντι του 2022, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ). Πρόκειται για νέο ρεκόρ με το προηγούμενο να εντοπίζεται στο μακρινό 2011. Σε όρους όγκων επιβατών πρώτος είναι όπως πάντοτε ο Πειραιάς με περίπου 1.500.000 επιβάτες και ακολουθούν η Σαντορίνη με 1.298.968, η Μύκονος με 1.192.822 και στη συνέχεια η Κέρκυρα, η Pόδος, το Κατάκολο και το Ηράκλειο. Σε όρους αριθμού προσεγγίσεων πλοίων πρώτη είναι η Σαντορίνη με 800 πλοία και ακολουθεί ο Πειραιάς με 760, η Mύκονος με 749 και στη συνέχεια η Pόδος, η Κέρκυρα, το Ηράκλειο και η Πάτμος.

Ο εγχώριος και διεθνής τουρισμός όπως και η νησιωτικότητα της χώρας σημαίνουν ότι η επιβατική αυτή η κίνηση προοπτικά είναι πιθανότερο να αυξηθεί πάρα να μειωθεί. Απαιτείται λοιπόν εκτιμούν στην κυβέρνηση αρτιότερος προγραμματισμός μεταξύ άλλων και στις ώρες αναχώρησης και άφιξης των πλοίων της ακτοπλοΐας.

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Στέγαση στελεχών ΛΣ»: Ένα άπιαστο όνειρο…

Με αφορμή την επικείμενη έναρξη της τουριστικής σεζόν, είναι ευκαιρία να ασχοληθούμε με αυτό το φλέγον ζήτημα… Ο όρος «στέγαση στελεχών ΛΣ ΕΛΑΚΤ» με φροντίδα, μέριμνα και δαπάνη του Δημοσίου πρωτοεμφανίστηκε σε νόμο του 2017 (ν. 4504) και αποσαφηνίστηκε περαιτέρω

Βαθιά η θλίψη στο Λιμενικό Σώμα για την ξαφνική απώλεια ενός ακόμη στελέχους του

Στο πένθος έχει βυθιστεί το Λιμενικό Σώμα μετά από τη νέα ξαφνική απώλεια του ενός ακόμη στελέχους του. Ο Σημαιοφόρος ΛΣ Βασίλης Σταυρινός  μέλος πληρώματος του Π.Α.Θ./ Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. 080“Άγιος Ευστράτιος” έφυγε ξαφνικά από κοντά μας. Όπως αναφέρουν οι συνάδελφοι του 

Κατά κεφαλήν ΑΕΠ και αγοραστική δύναμη των μισθών στην Ελλάδα*

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε (27/3/2024) το Υπουργείο Οικονομικών, τα οποία παρουσιάζονται και από την Eurostat, το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της χώρας μας το 2023 αυξήθηκε κατά 2,5% σε σχέση με το 2022. Επίσης ανακοινώθηκε ότι η αύξηση αυτή είναι υπερδιπλάσια από τον

Μ. Ανατολή: Τι θα προκαλέσει σε εμπόριο-ναύλους ενδεχόμενο κλείσιμο των στενών του Ορμούζ

Τα μάτια της παγκόσμιας ναυτιλίας είναι στραμμένα στα στενά του Ορμούζ μετά την κλιμάκωση της έντασης στις σχέσεις Ισραήλ-Ιράν. Εάν το στενό αυτό κλείσει ή θεωρηθεί υψηλού κινδύνου, θα μπορούσε να επηρεαστεί σχεδόν το ένα τρίτο του παγκόσμιου εμπορίου υγροποιημένου φυσικού αερίου

Μετάβαση στο περιεχόμενο