Το σχέδιο αντιμετώπισης του λαθρεμπορίου

Επέκταση του συστήματος εισροών – εκροών από τα πρατήρια και τις αποθήκες μέχρι τις μαρίνες και τα ΚΤΕΛ ? Ενιαίος τρόπος παρακολούθησης όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας και αυξημένα πρόστιμα

Επέκταση της εφαρμογής του συστήματος εισροών – εκροών σε περισσότερα σημεία, πέραν των πρατηρίων λιανικής που ισχύει σήμερα, αλλά και αυστηρότερες ποινές – σφράγιση πρατηρίων και εγκαταστάσεων έως δύο έτη – και πρόστιμα έως 150.000 ευρώ, φέρνει η κυβέρνηση με στόχο την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου και της παράνομης διακίνησης καυσίμων στην αγορά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη το σχέδιο της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης βρίσκεται στη φάση της επεξεργασίας από τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών, Ενέργειας και Ανάπτυξης, με στόχο να έχει υπογραφεί μέσα στον μήνα ώστε ως το τέλος του χρόνου να εκδοθεί το σχετικό ΦΕΚ και να τεθεί σε ισχύ. Είναι ενδεικτικό της ανάγκης αυτών των παρεμβάσεων ότι από τις αρχές του 2024 πραγματοποιήθηκαν 13.000 έλεγχοι από την ΑΑΔΕ, σε συνεργασία με χημικές και τελωνειακές υπηρεσίες, ενώ το ΣΔΟΕ εντόπισε και επέβαλε πρόστιμα για περιπτώσεις λαθρεμπορίας καυσίμων αξίας 3,5 εκατομμυρίων ευρώ, με πρόσθετα πρόστιμα 7 εκατομμυρίων ευρώ σε διαφυγόντες φόρους. Επιπλέον, σε ευρείας κλίμακας έρευνες που ξεκίνησαν το 2021 και ολοκληρώθηκαν το 2023, αποκαλύφθηκε κύκλωμα λαθρεμπορίας καυσίμων από εταιρείες εμπορίας και πρατήρια λιανικής, οδηγώντας στην επιβολή φόρων και τελών ύψους 88 εκατομμυρίων ευρώ. Παράλληλα, το 2023 από τους ελέγχους του Τμήματος Μετρολογίας και Μετρητικών Συστημάτων του υπουργείου Ανάπτυξης, που επικεντρώνονται στην ακρίβεια των αντλιών καυσίμων, εντοπίστηκαν παραβάσεις που οδήγησαν σε πρόστιμα συνολικού ύψους 1.374.071 ευρώ. Οι φορείς της αγοράς έχουν εδώ και καιρό χτυπήσει καμπανάκι, καθώς οι πρακτικές αυτές νοθεύουν τον ανταγωνισμό και είναι εις βάρος των συνεπών επιχειρηματιών, των καταναλωτών, αλλά και των εσόδων του Δημοσίου.

ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.

Οι αλλαγές που εισάγει το νέο πλαίσιο και αφορούν τη λειτουργία των συστημάτων εισροών – εκροών εκτιμάται ότι θα βάλουν φρένο σε παραβατικές συμπεριφορές. Στο πλαίσιο επικαιροποίησης των προδιαγραφών των συστημάτων εισροών – εκροών και λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη παρακολούθησης των καυσίμων σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, τις σχετικές υποδομές και το λογισμικό στις εγκαταστάσεις των πρατηρίων, επεκτείνεται το πεδίο εφαρμογής και σε άλλους υπόχρεους που έχουν εγκαταστάσεις πρατηρίων. Έτσι, θα επεκταθεί η υποχρέωση εγκατάστασης συστημάτων εισροών – εκροών, εκτός από τις εγκαταστάσεις κατόχων άδειας λειτουργίας Πρατηρίων Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας δημόσιας χρήσης και τις εγκαταστάσεις πρατηρίων κατόχων άδειας λιανικής εμπορίας, και στις εγκαταστάσεις Πρατηρίων Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας ιδιωτικής χρήσης, όπως για την εξυπηρέτηση οχημάτων και μηχανημάτων έργου, εντός κέντρων αποθήκευσης και διανομής, εντός λιμενικής ζώνης και τουριστικών λιμένων (μαρίνες), εντός σταθμών υπεραστικών λεωφορείων (ΚΤΕΛ) ή εντός σταθμών φορτοεκφόρτωσης φορτηγών αυτοκινήτων κ.α.

ΕΝΙΑΙΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ.

Το νέο πλαίσιο που εισάγει η ΚΥΑ θα περιλαμβάνει επίσης την εισαγωγή ενός νέου κριτηρίου, με το οποίο όλα πλέον τα πρατήρια, ανεξαρτήτως της ημερήσιας κίνησης καυσίμων που παρουσιάζουν, θα αξιολογούνται για τη φυσιολογική λειτουργία τους με ενιαίο τρόπο, βάσει των ημερήσιων ή άλλων αποκλίσεων που θα παρουσιάζουν, ώστε να εντοπίζονται οι αδικαιολόγητες αποκλίσεις στη λειτουργία τους.

Πρόκειται για ένα εργαλείο που θα μπορεί να παρακολουθεί και να αξιολογεί συνεχώς τη λειτουργία των πρατηρίων και να εντοπίζει, για συγκεκριμένη χρονική περίοδο, όσα πρατήρια δεν παρουσιάζουν φυσιολογική συμπεριφορά, ώστε να πραγματοποιούνται πιο στοχευμένοι και αποτελεσματικοί έλεγχοι .

ΑΥΣΤΗΡΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΟΙΝΕΣ.

Αναφορικά με τις προβλεπόμενες κυρώσεις σε όσους εντοπίζονται να παραβατούν, αυστηροποιούνται οι σχετικές διατάξεις. Μεταξύ άλλων,
προβλέπεται η παράταση του προβλεπόμενου χρόνου διάρκειας σφράγισης εγκαταστάσεων σε δύο έτη για παραβάσεις διακίνησης νοθευμένων καυσίμων, λαθρεμπορίας, βίαιης παρεμπόδισης ελέγχου, αλλά και παραβάσεις σχετικές με τα συστήματα παρακολούθησης
εισροών – εκροών. Επίσης, στον εκμεταλλευτή της εγκατάστασης, αλλά και σε καθέναν από όσους εντοπίζονται να συμμετέχουν στις παράνομες ενέργειες ή προσέφεραν συνδρομή στην τέλεση των παραβάσεων, εκτός από την ήδη προβλεπόμενη ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 6 μηνών, θα επιβάλλεται και διοικητικό πρόστιμο ύψους 150.000 ευρώ.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ΥφΥΝΑΝΠ κ. Στ. Γκίκας στη Σαγκάη

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, μετά από πρόσκληση των διοργανωτών, επισκέφθηκε την Σαγκάη (Κίνα) όπου συμμετείχε ως κεντρικός ομιλητής (“keynote speaker”), αρχικά στην τελετή έναρξης της “Ναυτιλιακής Εβδομάδας της Σαγκάης” (“Pudong Shipping Week 2024”), με θέμα “Navigating

Συνεδριάζει η Επιτροπή Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας ΙΜΟ

Από τις 2-6 Δεκεμβρίου 2024 πραγματοποιούνται στην έδρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στο Λονδίνο οι εργασίες της 109ης συνόδου της Επιτροπής Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (MSC 109). Στη σύνοδο θα προεδρεύσει η κα. Mayte Medina από τις ΗΠΑ, με την υποστήριξη

Μύκονος – Λιμενικό Ταμείο: Προσφορά πομποδεκτών στο Λιμεναρχείο

Οι πομποδέκτες είναι απόλυτα συμβατοί με τα μέτρα ασφαλείας του κώδικα ISPS που αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύνολο μέτρων για την ενίσχυση της ασφάλειας των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων. Ειδικότερα, ο International Ship and Port Facility (ISPS) εισάγει ένα σύνολο προληπτικών μέτρων

Κίνητρα επιστροφής στο ελληνικό νηολόγιο

Στις κινήσεις που κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να εγγραφούν πλοία στο ελληνικό νηολόγιο και να σηκώσουν την ελληνική σημαία, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στο OT Forum «Ένα νέο παραγωγικό πρότυπο – Ελλάδα 2030» που διοργάνωσε ο «Οικονομικός

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο