H διασύνδεση της εμπορευματικής κίνησης κατά μήκος του Βόρειου Περάσματος με το δίκτυο μεταφορών εντός Ρωσίας θα αυξήσει τον όγκο εμπορευμάτων που διέρχονται από την εν λόγω αρτηρία στους 250-270 εκατ. μετρικούς τόνους έως τα μέσα του 2030.
Tα παραπάνω ανέφερε πρόσφατα ο CEO της Rosatom, Alexey Likhachev, στο περιθώριο δημόσιας τοποθέτησής του. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι μεταφορές σε όλη την Αρκτική είναι ζωτικής σημασίας στο πλαίσιο ανάπτυξης του Βόρειου Περάσματος. Τα δυτικά λιμάνια, των Καλίνινγκραντ, Μουρμάνσκ και Αγίας Πετρούπολης, αλλά και όλα τα ανατολικά λιμάνια θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο για την επίτευξη των φιλόδοξων σχεδίων του Κρεμλίνου.
Κατά τον κ. Likhachev, το δεύτερο στάδιο θα είναι η διασύνδεση του Βόρειου Περάσματος με το μεταφορικό δίκτυο της Ρωσίας, με αιχμή του δόρατος τον σιδηρόδρομο. Οι 270 εκατ. τόνοι φορτίου συγκρίνονται με το capacity του σιδηροδρόμου Eastern Range. «Ως εκ τούτου, θα αποκτήσουμε μία ακόμα αρτηρία, η οποία θα συνδέει όχι απλώς τις ροές διαμετακόμισης αλλά όλες τις εγχώριες ροές εμπορευμάτων της Ρωσίας. Το κόστος της ανάπτυξης και της λειτουργίας αυτής της διόδου μεταφορών είναι χαμηλότερο σε σχέση με τον σιδηρόδρομο», κατέληξε ο Ρώσος επικεφαλής της Rosatom.