Τουρκία: Η κυβέρνηση ανακοίνωσε τριετές πρόγραμμα λιτότητας κατά του πληθωρισμού

Η Τουρκία ανακοίνωσε σήμερα τριετές σχέδιο οικονομιών για την περικοπή των δημοσίων δαπανών με στόχο την καταπολέμηση του πληθωρισμού που έφθασε τον Απρίλιο το 70% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.

«Προτεραιότητά μας είναι να καταπολεμήσουμε το ακριβό κόστος διαβίωσης. Ο χαμηλός, μονοψήφιος, πληθωρισμός είναι απαραίτητος για μία βιώσιμη ανάπτυξη», δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας Μεχμέτ Σιμσέκ κατά την διάρκεια της παρουσίασης του προγράμματος λιτότητας στην Αγκυρα.

Το σχέδιο προβλέπει σειρά περιορισμών στον προϋπολογισμό «για το σύνολο του δημόσιου τομέα» , ορισμένοι από τους οποίους απαιτούν νομοθετικές ρυθμίσεις που θα υποβληθούν στο κοινοβούλιο, διευκρίνισε ο υπουργός.

Η αγορά ή η ενοικίαση κάθε νέου οχήματος του δημόσιου τομέα θα απαγορευθεί για μία τριετία, εκτός των «υποχρεωτικών αναγκών» που αφορούν τον τομέα της υγείας, της ασφάλειας και της άμυνας.

Η χρησιμοποίηση επίσης εισαγόμενων αυτοκινήτων στον δημόσιο τομέα θα σταματήσει, υποσχέθηκε ο υπουργός Οικονομίας και η χρήση των δημόσιων μέσων μεταφοράς θα επιβληθεί στους υπαλλήλους.

Η ανέγερση ή η αγορά δημοσίων κτιρίων στην Τουρκία θα ανασταλεί για μία τριετία, με την εξαίρεση των περιπτώσεων που συνδέονται με τους σεισμικούς κινδύνους ή τις φυσικές καταστροφές.

Το σχέδιο προβλέπει και άλλες δημοσιονομικές περικοπές για την «τιθάσευση των δαπανών» όπως η μείωση κατά 10% των δημόσιων προϋπολογισμών για την αγορά αγαθών και υπηρεσιών και κατά 15% για επενδύσεις, με την εξαίρεση των δαπανών που αφορούν τις περιοχές που επλήγησαν από τον σεισμό του Φεβρουαρίου 2023.

Οι αρχές είναι «αισιόδοξες» για τη μείωση του πληθωρισμού

Ο Μεχμέτ Σιμσέκ δεν προσδιόρισε ποια θα είναι η πολιτική της κυβέρνησης για τους μισθούς, αλλά ο αριθμός των προσλήψεων στον δημόσιο τομέα θα περιορισθεί στον αριθμό των συνταξιοδοτήσεων.

Στα μέσα του Απριλίου, ο υπουργός Εργασίας Βεντάτ Ισικχάν ανακοίνωσε το πάγωμα του κατώτατου μισθού, ο οποίος συνήθως αυξάνεται τον Ιούλιο, αντίθετα με τα δύο προηγούμενα χρόνια.

Ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε κατά 50% την 1η Ιανουαρίου για να φθάσει τις 17.002 τουρκικές λίρες (489 ευρώ).

Ο πληθωρισμός στην Τουρκία έφθασε στο 69,8% σε ετήσια βάση τον Απρίλιο, έναντι 68,5% τον Μάρτιο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στις αρχές Μαΐου.

Την περασμένη εβδομάδα, ο διοικητής της κεντρικής τράπεζας της Τουρκίας Φατίχ Καραχάν είχε διατυπώσει την εκτίμηση ότι ο πληθωρισμός θα αρχίσει να μειώνεται τον Ιούνιο και αναθεώρησε ελαφρώς προς τα επάνω την πρόβλεψή του για το τέλος του έτους, στο 38% έναντι 36%.

Ο υπουργός Οικονομίας επιβεβαίωσε την προοπτική επιστροφής σε μονοψήφιο νούμερο πληθωρισμού στο τέλος του 2025.

Η εκτίναξη των τιμών καταναλωτή και η πτώση της τουρκικής λίρας απέναντι στο δολάριο και το ευρώ θεωρούνται υπεύθυνα για την ήττα του Ερντογάν και του Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης στις δημοτικές εκλογές της 31ης Μαρτίου.

Ομάδα ανεξάρτητων Τούρκων οικονομολόγων (Enag) εκτιμά ότι ο πληθωρισμός ξεπέρασε το 124% σε ετήσια βάση τον Απρίλιο, με αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων σε μηνιαία βάση.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ / Φωτογραφία Reuters

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ανδραβίδα γίνεται «φρούριο» για τα F-35

Από τις 10 Απριλίου 2024 που έφθασε η LOA (Letter of Acceptance) για την προμήθεια των μαχητικών 5ης γενιάς F-35, δεν έγινε πλέον κανένας λόγος ούτε για το εάν έχουν αρχίσει οι διαπραγματεύσεις για την απόκτησή τους, ούτε εάν άρχισαν τα

Δεν είμαστε στο 2019 – άρα ας μιλάμε για το 2025 όχι για το 2015

Ολοένα και περισσότερο ο Κυριάκος Μητσοτάκης επανέρχεται στη ρητορική στο «δεν θα γυρίσουμε στο 2015» και της διακινδύνευσης της σταθερότητας. Η σκοπιμότητα και η τακτική πίσω από αυτή την αναφορά είναι προφανής. Το 2015 έμεινε στη συλλογική μνήμη της ελληνικής

Δημοσκόπηση: Η ΝΔ έχει προβάδισμα αλλά πραγματική πρώτη δύναμη είναι η δυσαρέσκεια

Με τα κόμματα να βρίσκονται στην τελική ευθεία για τις Ευρωεκλογές η δημοσκόπηση της Metron Analysis για το MEGA αποκτά ξεχωριστή σημασία. Και αυτό όχι μόνο γιατί αποτυπώνει τις δυναμικές των κομμάτων και τη δημοφιλία των πολιτικών, αλλά και γιατί

Τα θαύματα της ελληνικής ναυτιλίας

ΗΕλλάδα είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς οι έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 21% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου σε όρους dwt. Τα τελευταία δέκα χρόνια η συνολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, που αποτελείται από 5.520 πλοία, έχει αυξηθεί

Μετάβαση στο περιεχόμενο