Εξηνταένα μικρά και μεγάλα λιμάνια σε όλη την Ελλάδα έχουν οριστεί ως “πύλες Σένγκεν”, επιτρέποντας τόσο σε επιβάτες από χώρες εκτός της ΕΕ να παραμείνουν στην αυτήν έως 90 ημέρες, όσο και το σημαντικότερο να περνούν από απαραίτητους ελέγχους μεταξύ αυτών τελωνιακών, διαβατηριακών ή αστυνομικών, όπως δήλωσε στο Κανάλι Ένα, ο ναύαρχος εν αποστρατεία Βασίλης Πολίτης.
Ωστόσο, όπως τόνισε σε περίπτωση που δεν βρεθούν τα κονδύλια και δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές σε αυτά (στα λιμάνια), θα αποκλειστούν από πύλες (Σένγκεν), καθώς δεν θα τηρούν τις προδιαγραφές που ορίζει ο νέος νόμος για το διάστημα 2022-2026, με άμεση συνέπεια να χαθεί ένα σημαντικό πλεονέκτημα που έχουν και ταυτόχρονα να πληγεί σημαντικά ο θαλάσσιος τουρισμός.
Αναφερόμενος στο νέο νόμο για τα σκάφη αναψυχής ο κ. Πολίτης τον χαρακτήρισε πολύ καλό, ωστόσο το άρθρο 8 το χαρακτήρισε ως το μόνο μεμπτό, καθώς αφορά σε πλοία με ξένη σημαία άνω των 35 μέτρων, τα οποία όπως είπε θα πλήξουν έστω και για 21 ημέρες τα υπό ελληνική σημαία μεγάλα σκάφη.
Επίσης, μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και στο ζήτημα της πειρατείας, το οποίο όπως σημείωσε έχει “αλλάξει πρόσωπο” από το 2019, αφού μέχρι τότε και από το 2009 υπήρχε μεγάλη έξαρση κυρίως στη Σομαλία, με τις διαπραγματεύσεις και τα υπέρογκα ποσά να αφορούν και στο πλοίο και στο φορτίο του αλλά και στο πλήρωμα του.
Πλέον οι επιθέσεις έχουν μειωθεί, είναι πιο ήπιες και πραγματοποιούνται σε άλλα σημεία (πχ. Σιγκαπούρη, Νιγηρία, Βραζιλία κλπ). Ενώ όπως ανάφερε γίνονται ακόμη και σε αγκυροβόλια, καθώς υπάρχει ελλιπής επιτήρηση από λιμενικές αρχές ορισμένων χωρών.
Την ίδια ώρα ο κ. Πολίτης, ανάφερε ότι δεν υπάρχει κοινή αντιμετώπιση των ένοπλων φρουρών, όπως για παράδειγμα στη Νιγηρία επιτρέπεται στις ναυτιλιακές εταιρείας να επιλέγουν αποκλειστικά φρουρούς του νιγηριανού ναυτικού και έναντι αδράς πληρωμής.
Ακούστε όλη τη συνέντευξη ΕΔΩ και την εκπομπή “Προπαντός Ψυχραιμία” με τους Νίκο Μπαρδούνια & Μάρκο Κάντζιο.