Βαλτική Θάλασσα: Ποιοι έχουν βάλει στο «μάτι» τα υποβρύχια καλώδια

Αμερικανοί και ευρωπαίοι αξιωματούχοι κάνουν λόγο για ατυχήματα από άπειρά πληρώματα και κακοσυντηρημένα πλοία άλλοι όμως…

Πληθαίνουν οι περιπτώσεις  «σαμποτάζ» η ατυχημάτων που οδηγούν στην καταστροφή  υποβρυχίων καλωδίων και αγωγών στη Βαλτική Θάλασσα το τελευταίο διάστημα, με αποτέλεσμα μέχρι και το ΝΑΤΟ να έχει συστήσει ειδική ναυτική δύναμη προστασίας της περιοχής.

Μετά από πολλά χρόνια ύπαρξης στο βυθό της Βαλτικής Θάλασσας τηλεπικοινωνιακών ή ενεργειακών καλωδίων, αγωγών μεταφοράς φυσικού αέριου, τους τελευταίους μήνες καταγράφονται απανωτά περιστατικά καταστροφής αυτών από άγκυρες πλοίων που «σέρνουν» στο βυθό.

Στα διεθνή μέσα ενημέρωσης οι γνώμες διχάζονται. Αμερικανοί και ευρωπαίοι αξιωματούχοι κάνουν λόγο για ατυχήματα από άπειρά πληρώματα και κακοσυντηρημένα πλοία άλλοι όμως υποστηρίζουν ότι πρόκειται για «σαμποτάζ» από τους ρώσους. Πάντως η αύξηση του αριθμού των περιπτώσεων καταστροφής  υποβρύχιων υποδομών συμπίπτει με την ύπαρξη περισσότερων πλοίων σε σχέση με το παρελθόν, που εντάσσονται στον λεγόμενο «σκιώδη» στόλο που μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο και άλλα αγαθά σε τρίτες χώρες και αποτελείται από πλοία μεγάλης ηλικίας και ελλιπούς συντήρησης.

 

Το τελευταίο περιστατικό

Τελευταίο περιστατικό η καταστροφή υποβρύχιου καλωδίου οπτικών ινών που συνδέει τη Λετονία με το σουηδικό νησί Γκότλαντ. Πρόκειται για το πλέον πρόσφατο περιστατικό, από μια σειρά υποβρύχιων επιθέσεων σαμποτάζ που μαστίζουν την περιοχή της Βαλτικής. Μετά από αυτό το γεγονός η  Σουηδική Εισαγγελική Αρχή αποφάσισε να κατάσχει χθες ένα πλοίο που θεωρείται ύποπτο. Το εν λόγω πλοίο αυτή τη φορά είναι το υπό μαλτέζικη σημαία χύδην φορτηγό πλοίο Vezhen, χωρητικότητας 32.200 dwt, το οποίο έπλεε από τη Ρωσία. Το πλοίο ανήκει στην Navibulgar από τη Βουλγαρία.

Ο Αλεξάντερ Καλτσέφ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Navigation Maritime Bulgare, διέψευσε ότι έγινε οποιαδήποτε “κακόβουλη ενέργεια” και δήλωσε “πεπεισμένος” ότι η έρευνα που διεξάγουν οι σουηδικές αρχές θα αποδείξει ότι το περιστατικό οφείλεται σε “τεχνικό πρόβλημα που προκλήθηκε από την καταιγίδα”. Σύμφωνα με τον ίδιο, το πλοίο αντιμετώπισε στη διάρκεια του σαββατοκύριακου “εξαιρετικά κακές” μετεωρολογικές συνθήκες. Στη διάρκεια ελέγχου, το πλήρωμα του “Vezhen” παρατήρησε ότι “μία από τις άγκυρές του είχε υποστεί ζημιά αφού έπεσε στη θάλασσα όπου ενδέχεται να σερνόταν” για χιλιόμετρα.

Το πλοίο που μετέφερε λίπασμα αναχώρησε από την Ουστ-Λούγκα, στη Ρωσία, και είχε προορισμό τη Λατινική Αμερική, πρόσθεσε ο Καλτσέφ.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τα Bulk Carriers των Ελλήνων»: Η νέα θεματική έκθεση της Isalos.net

Η Isalos.net παρουσιάζει τη θεματική έκθεση «Τα Bulk Carriers των Ελλήνων: Ηγέτες της παγκόσμιας ανάπτυξης». Η εν λόγω έκθεση επιχειρεί να παρουσιάσει στο ευρύ κοινό σημασία του συγκεκριμένου τύπου πλοίου για το παγκόσμιο εμπόριο αλλά και την πρωταγωνιστική πορεία της

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:«Όχι στις επικείμενες αλλαγές στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου»

Με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, 14 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή για την δρομολογούμενη αντικατάσταση των τριών εβδομαδιαίων συνδέσεων της Λήμνου με το λιμάνι της Καβάλας, με δυο

Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας : Διήμερο αγάπης για την ΦΛΟΓΑ

Η ΦΛΟΓΑ, ο Σύλλογος Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια με την βοήθεια του γυμναστηρίου  GRE.A.T. και της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας, για ακόμη μια φορά και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του καρκίνου παιδικής ηλικίας δίνουν ηχηρό

Οι Συμφωνίες που «όπλισαν» τους Τούρκους για να εισβάλλουν το 1974 στην Κύπρο υπογράφτηκαν 15 χρόνια πριν

Δυο Συμφωνίες εκμεταλλεύτηκαν οι Τούρκοι για να δικαιολογήσουν την εισβολή στην Κύπρο το 1974.   Ήταν μια μέρα σαν σήμερα, 11 Φεβρουαρίου του 1959, όταν η Ελλάδα με την Τουρκία υπέγραψαν τη Συμφωνία της Ζυρίχης (στο ξενοδοχείο Ντόλτερ) με την οποία (οκτώ ημέρες μετά θα υπέγραφαν και

Μετάβαση στο περιεχόμενο