Βερνίκος στη «Libération»: Οι εφοπλιστές θα γίνουν πλουσιότεροι χάρη στο πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο

«Ο μισός πλανήτης αδιαφορεί για το μποϊκοτάζ και δεν επιβάλλει κυρώσεις στη Ρωσία» επισημαίνει ο πρόεδρος του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου

Αναποτελεσματικό για τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες μεταφέρουν πετρέλαιο από τη Ρωσία στην Ευρώπη, θα είναι το πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο που σχεδιάζει η Ε.Ε., καθώς, όπως τονίζεται σε ρεπορτάζ της γαλλικής εφημερίδας «Libération», το μόνο που -ουσιαστικά- θα καταφέρουν, είναι να οδηγήσουν σε νέα αύξηση των τιμών.

«Το εμπάργκο στις θαλάσσιες μεταφορές ρωσικού πετρελαίου θα έχει θετικό αποτέλεσμα: Εμείς, οι εφοπλιστές, θα γίνουμε πλουσιότεροι. Το κόστος μεταφοράς, το οποίο έχει ήδη εκτοξευθεί στα ύψη, θα αυξηθεί ακόμη πιο γρήγορα!» υποστηρίζει χαρακτηρισιτκά ο Νίκος Α. Βερνίκος, πρόεδρος του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου. Είναι, χωρίς αμφιβολία, ο μόνος Έλληνας εφοπλιστής που δέχεται να μιλήσει στον Τύπο σε αυτόν τον ναυτιλιακό κόσμο όπου η σιωπή είναι κανόνας, επισημαίνει η «Libération».

 

«Ιστορικά», σύμφωνα με το δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας, «οι Έλληνες πάντα σεβάστηκαν τα μποϊκοτάζ που αποφάσιζε η Ελλάδα και οι σύμμαχοί της». Ο Έλληνας εφοπλιστής υπόσχεται ότι, και αυτή τη φορά, η χώρα του προτίθεται να σεβαστεί «τους νέους όρους που ισχύουν από τις 5 Δεκεμβρίου», ημερομηνία έναρξης ισχύος του εμπάργκο. Όμως, σύμφωνα με τον ίδιο, «τα μποϊκοτάζ έχουν ως συνέπεια να ανεβαίνουν οι τιμές των προϊόντων που εισάγονται ή εξάγονται από τη χώρα στην οποία εφαρμόζεται το εμπάργκο». Συνεπώς, η ευρωπαϊκή απόφαση θα ήταν ένα καθαρό όφελος μόνο για τους «οδηγούς θαλάσσιων ταξί, που πηγαίνουν όπου υπάρχει δουλειά».

Δημοφιλείς Ειδήσεις  Εμπρηστική επίθεση με γκαζάκια σε μάντρα αυτοκινήτων στην Καισαριανή

Σήμερα, οι Έλληνες εφοπλιστές, τα πλοία των οποίων τις περισσότερες φορές φέρουν μαλτέζικη ή κυπριακή σημαία, κυριαρχούν στη θαλάσσια αγορά. Ο στόλος τους αποτελείται ουσιαστικά από δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου. Διαθέτουν το 21% της παγκόσμιας ναυτιλιακής χωρητικότητας. Το μερίδιο αυτό ανέρχεται στο 40% για τη μεταφορά πετρελαίου.

«Παρά το εμπάργκο, όλοι θα συνεχίσουν να κάνουν τη δουλειά τους»

Μια άλλη ανώνυμη πηγή, που επίσης δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες μεταφορές, υπογραμμίζει πως «η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα είναι η πιο ισχυρή στον κόσμο, τίποτα δεν μπορεί να γίνει χωρίς αυτήν. Παρά το εμπάργκο, όλοι θα συνεχίσουν να κάνουν τη δουλειά τους. Οι μεταφορές θα συνεχιστούν, αλλά οι δρόμοι θα αλλάξουν».

«Ο μισός πλανήτης αδιαφορεί για το μποϊκοτάζ και δεν επιβάλλει κυρώσεις στη Ρωσία», προσθέτει ο πρόεδρος του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου και, για τον ίδιο, «οι πλοιοκτήτες, εκτός από τους Έλληνες, θα αναλάβουν, επομένως, τη μεταφορά του πετρελαίου…». Ο μαύρος χρυσός θα «αναμιχθεί» με χώρες που δεν υπόκεινται σε κανένα εμπάργκο.

Ο ίδιος τονίζει ότι «εφόσον η κατανάλωση πετρελαίου μπορεί να μειωθεί μόνο οριακά, και επιπλέον, οι παραγωγοί όπως η Σαουδική Αραβία δεν συμφωνούν να αυξήσουν ουσιαστικά την παραγωγή τους, τι πρέπει να γίνει; Να μείνει η Ευρώπη χωρίς πετρέλαιο; Το πετρέλαιο θα μεταφερθεί, με τη σειρά του, στις χώρες-καταναλωτές». Συν τοις άλλοις, ο εφοπλιστής σημειώνει με νόημα: «Ενώ κανείς στον κόσμο, ούτε καν ο ΟΗΕ, δεν έχει τη δυνατότητα να ελέγξει τα μίγματα, θα πρέπει να ζητήσουμε από τους Έλληνες εφοπλιστές να μεταμορφωθούν σε Ηρακλή Πουαρό για να μάθουμε τι ακριβώς μεταφέρουν;»

Δημοφιλείς Ειδήσεις  Αντίλογος για το ψήφισμα της κυπριακής Βουλής περί «απαγόρευσης απόδοσης τιμών» στον Γεώργιο Γρίβα

Άλλωστε, από τις 5 Δεκεμβρίου, αν δεν είναι οι Έλληνες εφοπλιστές που θα ναυλώνουν τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, «θα το κάνουν άλλοι, η προσφορά μεταφοράς θα είναι μικρότερη και οι τιμές θα αυξηθούν», συνοψίζει έτερος συνομιλητής, ο οποίος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του. Απόδειξη, για τον ίδιο, ότι «στα νερά οι κυρώσεις είναι αναποτελεσματικές». Βέβαια, σύμφωνα πάντα με τη γαλλική εφημερίδα, κάποια πορτοφόλια θα μπορούσαν να γεμίσουν ακόμη και στη στεριά…

 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνεδρίαση Νεοσυσταθέντος ΑΝΣ στο ΘΚ ”Γ. ΑΒΕΡΩΦ”

Tην Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2025, πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου (ΑΝΣ) υπό τη νέα του σύνθεση, επί του Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ». Η νέα σύνθεση του ΑΝΣ είναι η ακόλουθη: Αντιναύαρχος Δημήτριος – ΕλευθέριοςΚατάρας ΠΝ Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Χρήστος Σασιάκος

Τελετή Παράδοσης – Παραλαβής Καθηκόντων Διοικητού ΓΕΠΝ

Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2025, πραγματοποιήθηκε στο Ναυτικό Οχυρό Βοτανικού, η τελετή παράδοσης – παραλαβής καθηκόντων του Γενικού Επιθεωρητή Πολεμικού Ναυτικού (ΓΕΠΝ), παρουσία του Αρχηγού ΓΕΝ, Αντιναυάρχου Δημήτριου-Ελευθέριου Κατάρα ΠΝ. Καθήκοντα Γενικού Επιθεωρητή Πολεμικού Ναυτικού παρέλαβε ο Υποναύαρχος (Μ) Πιέρρος

Τελετή Παράδοσης – Παραλαβής Καθηκόντων Διοικητού Σχολής Αξιωματικών Νοσηλευτικής (ΣΑΝ)

Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2025 και παρουσία του Επιτελάρχη ΓΕΕΘΑ Αντιπτέραρχου (Ι) Κωνσταντίνου Μπούζου, πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης –  παραλαβής καθηκόντων Διοικητού της Σχολής Αξιωματικών Νοσηλευτικής (ΣΑΝ), από την Σμήναρχο (ΥΝ) Κυριακή Πελέκη στην Ταξίαρχο Μαρία Γιαννοπούλου. Την τελετή, η

Τελετή Παράδοσης – Παραλαβής Καθηκόντων Διοικητού ΚΕΝΑΠ(φωτο)

Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2025 και παρουσία του Υπαρχηγού ΓΕΕΘΑ, Αντιναύαρχου Θεόδωρου Μικρόπουλου ΠΝ, πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής καθηκόντων του Διοικητού του Κέντρου Εκπαίδευσης Ναυτικής Αποτροπής (ΚΕΝΑΠ), από τον Υποναύαρχο Ευστάθιο Κυριακίδη ΠΝ στον Αρχιπλοίαρχο Περικλή Πηγή ΠΝ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο