Βερνίκος στη «Libération»: Οι εφοπλιστές θα γίνουν πλουσιότεροι χάρη στο πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο

«Ο μισός πλανήτης αδιαφορεί για το μποϊκοτάζ και δεν επιβάλλει κυρώσεις στη Ρωσία» επισημαίνει ο πρόεδρος του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου

Αναποτελεσματικό για τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες μεταφέρουν πετρέλαιο από τη Ρωσία στην Ευρώπη, θα είναι το πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο που σχεδιάζει η Ε.Ε., καθώς, όπως τονίζεται σε ρεπορτάζ της γαλλικής εφημερίδας «Libération», το μόνο που -ουσιαστικά- θα καταφέρουν, είναι να οδηγήσουν σε νέα αύξηση των τιμών.

«Το εμπάργκο στις θαλάσσιες μεταφορές ρωσικού πετρελαίου θα έχει θετικό αποτέλεσμα: Εμείς, οι εφοπλιστές, θα γίνουμε πλουσιότεροι. Το κόστος μεταφοράς, το οποίο έχει ήδη εκτοξευθεί στα ύψη, θα αυξηθεί ακόμη πιο γρήγορα!» υποστηρίζει χαρακτηρισιτκά ο Νίκος Α. Βερνίκος, πρόεδρος του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου. Είναι, χωρίς αμφιβολία, ο μόνος Έλληνας εφοπλιστής που δέχεται να μιλήσει στον Τύπο σε αυτόν τον ναυτιλιακό κόσμο όπου η σιωπή είναι κανόνας, επισημαίνει η «Libération».

 

«Ιστορικά», σύμφωνα με το δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας, «οι Έλληνες πάντα σεβάστηκαν τα μποϊκοτάζ που αποφάσιζε η Ελλάδα και οι σύμμαχοί της». Ο Έλληνας εφοπλιστής υπόσχεται ότι, και αυτή τη φορά, η χώρα του προτίθεται να σεβαστεί «τους νέους όρους που ισχύουν από τις 5 Δεκεμβρίου», ημερομηνία έναρξης ισχύος του εμπάργκο. Όμως, σύμφωνα με τον ίδιο, «τα μποϊκοτάζ έχουν ως συνέπεια να ανεβαίνουν οι τιμές των προϊόντων που εισάγονται ή εξάγονται από τη χώρα στην οποία εφαρμόζεται το εμπάργκο». Συνεπώς, η ευρωπαϊκή απόφαση θα ήταν ένα καθαρό όφελος μόνο για τους «οδηγούς θαλάσσιων ταξί, που πηγαίνουν όπου υπάρχει δουλειά».

Δημοφιλείς Ειδήσεις  Εμπρηστική επίθεση με γκαζάκια σε μάντρα αυτοκινήτων στην Καισαριανή

Σήμερα, οι Έλληνες εφοπλιστές, τα πλοία των οποίων τις περισσότερες φορές φέρουν μαλτέζικη ή κυπριακή σημαία, κυριαρχούν στη θαλάσσια αγορά. Ο στόλος τους αποτελείται ουσιαστικά από δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου. Διαθέτουν το 21% της παγκόσμιας ναυτιλιακής χωρητικότητας. Το μερίδιο αυτό ανέρχεται στο 40% για τη μεταφορά πετρελαίου.

«Παρά το εμπάργκο, όλοι θα συνεχίσουν να κάνουν τη δουλειά τους»

Μια άλλη ανώνυμη πηγή, που επίσης δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες μεταφορές, υπογραμμίζει πως «η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα είναι η πιο ισχυρή στον κόσμο, τίποτα δεν μπορεί να γίνει χωρίς αυτήν. Παρά το εμπάργκο, όλοι θα συνεχίσουν να κάνουν τη δουλειά τους. Οι μεταφορές θα συνεχιστούν, αλλά οι δρόμοι θα αλλάξουν».

«Ο μισός πλανήτης αδιαφορεί για το μποϊκοτάζ και δεν επιβάλλει κυρώσεις στη Ρωσία», προσθέτει ο πρόεδρος του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου και, για τον ίδιο, «οι πλοιοκτήτες, εκτός από τους Έλληνες, θα αναλάβουν, επομένως, τη μεταφορά του πετρελαίου…». Ο μαύρος χρυσός θα «αναμιχθεί» με χώρες που δεν υπόκεινται σε κανένα εμπάργκο.

Ο ίδιος τονίζει ότι «εφόσον η κατανάλωση πετρελαίου μπορεί να μειωθεί μόνο οριακά, και επιπλέον, οι παραγωγοί όπως η Σαουδική Αραβία δεν συμφωνούν να αυξήσουν ουσιαστικά την παραγωγή τους, τι πρέπει να γίνει; Να μείνει η Ευρώπη χωρίς πετρέλαιο; Το πετρέλαιο θα μεταφερθεί, με τη σειρά του, στις χώρες-καταναλωτές». Συν τοις άλλοις, ο εφοπλιστής σημειώνει με νόημα: «Ενώ κανείς στον κόσμο, ούτε καν ο ΟΗΕ, δεν έχει τη δυνατότητα να ελέγξει τα μίγματα, θα πρέπει να ζητήσουμε από τους Έλληνες εφοπλιστές να μεταμορφωθούν σε Ηρακλή Πουαρό για να μάθουμε τι ακριβώς μεταφέρουν;»

Δημοφιλείς Ειδήσεις  Αντίλογος για το ψήφισμα της κυπριακής Βουλής περί «απαγόρευσης απόδοσης τιμών» στον Γεώργιο Γρίβα

Άλλωστε, από τις 5 Δεκεμβρίου, αν δεν είναι οι Έλληνες εφοπλιστές που θα ναυλώνουν τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, «θα το κάνουν άλλοι, η προσφορά μεταφοράς θα είναι μικρότερη και οι τιμές θα αυξηθούν», συνοψίζει έτερος συνομιλητής, ο οποίος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του. Απόδειξη, για τον ίδιο, ότι «στα νερά οι κυρώσεις είναι αναποτελεσματικές». Βέβαια, σύμφωνα πάντα με τη γαλλική εφημερίδα, κάποια πορτοφόλια θα μπορούσαν να γεμίσουν ακόμη και στη στεριά…

 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα άτυχο πλοίο: USS WILLIAM D. PORTER (DD-579)

Άρθρο του J. M. Caiella από το “Naval History Magazine”, V.35, Number 3, June 2021. Ελεύθερη απόδοση στα ελληνικά, Αναστάσης Παπαδάκης, Μέλος του ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ Το αντιτορπιλικό, τύπου Fletcher, USS William D. Porter (DD-579) απέκτησε από τον πρώτο επιχειρησιακό του πλου

Ένα τόνο ακατάλληλα όστρακα για ανθρώπινη κατανάλωση κατασχέθηκαν από το Λιμεναρχείο Μυτιλήνης

Σε έλεγχο που διενεργήθηκε χθες στο λιμάνι της Μυτιλήνης, από στελέχη του γραφείου Αλιείας της Λιμενικής Αρχής, εντοπίστηκαν εντός Φ/Γ-Ψ/Γ οχήματος ένας τόνος και είκοσι επτά κιλά (1.027 kgr) όστρακα του είδους χάβαρα, τα οποία διακινούνταν χωρίς τα προβλεπόμενα παραστατικά,

Έριξε το αυτοκίνητο της συντρόφου του στη θάλασσα- Πώς ξεκίνησε το επεισόδιο

Κανείς δεν περίμενε αυτή την τροπή στον καυγά των δύο συντρόφων που κατέληξε στη… βύθιση του αυτοκινήτου της γυναίκας στη θαλάσσια περιοχή της Αμμουδάρας! Το νέο ενδοοικογενειακό επεισόδιο, όπως γράφει το Cretalive, εξελίχθηκε επικίνδυνα όταν ο άνδρας, μετά τη διαμάχη με τη

ΕΟΦ: Προειδοποίηση για επικίνδυνα συμπληρώματα διατροφής

Ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ) εφιστά την προσοχή των καταναλωτών για συμπληρώματα διατροφής που διακινούνται μέσω διαδικτύου και περιέχουν μη εγκεκριμένες φαρμακευτικές δραστικές ουσίες. Ειδικότερα προειδοποιεί ότι τα προϊόντα SOMATOMAX και ECDISTEN της εταιρείας Hi-Tech Pharmaceuticals τα οποία κυκλοφορούν στην

Μετάβαση στο περιεχόμενο