Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Τραγικά ανεπαρκής η διασύνδεση των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων με τον Πειραιά και τις πρωτεύουσες αυτών

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: «Τραγικά ανεπαρκής η διασύνδεση των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων με τον Πειραιά και τις πρωτεύουσες αυτών»
Στο πλαίσιο της πρόσφατης πολυήμερης Ναυτικής Περιοδείας του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Στέφανου Κασσελάκη, και του βουλευτή και τομεάρχη Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελου Αποστολάκη, που εξέτασαν επιτόπια τις συνθήκες διαβίωσης στα νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων, διαπιστώνονται τα πραγματικά προβλήματα της νησιωτικής Ελλάδας, ενώ αποκαλύπτεται η αδιαφορία της Πολιτείας στην αντιμετώπιση των προβλημάτων τους.
Μεταξύ άλλων, είναι γεγονός, δυστυχώς, η πλημμελής μεταφορική διασύνδεση των νησιών μεταξύ τους, αλλά και με την ηπειρωτική χώρα, ενώ υφίστανται και παράπονα των νησιωτών σχετικά με το πολύ χαμηλό ποσοστό επιδότησης των μετακινήσεων. Αναφέρουμε ενδεικτικά τα εξής προβλήματα και ελλείψεις που ταλανίζουν τα νησιά μας και τους κατοίκους και επισκέπτες αυτών:
α) Εδώ και δέκα (10) μήνες περίπου καθυστερεί η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τα δρομολόγια των εβδομήντα τριών (73) άγονων γραμμών με συνολικό προϋπολογισμό 154,37 εκατομμύρια ευρώ, καθώς το αρμόδιο Υπουργείο δεν μοριοδοτούσε τα νεότερα πλοία, που προσφέρουν βελτιωμένες υπηρεσίες στους επιβάτες.  Αποτέλεσμα αυτής της καθυστέρησης ήταν η λήξη των συμβάσεων των ναυτιλιακών επιχειρήσεων με το Ελληνικό Δημόσιο από τον περασμένο Οκτώβριο, και η δημιουργία τεράστιων κενών στα δρομολόγια τα οποία καλύπτονται με αγνώστων κριτηρίων απευθείας αναθέσεις,
β) Η αύξηση των δαπανών για τη σύναψη Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας δεν διασφαλίζει καλύτερες μεταφορικές συνδέσεις, καθώς η αύξηση των οικονομικών πόρων που λαμβάνουν οι εταιρείες, δεν αντιστοιχεί στη βελτίωση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών που προσφέρονται στις νησιώτισσες και στους νησιώτες,
γ) Η πραγματικότητα, δυστυχώς, δεν αντιστοιχεί στην επικοινωνιακή «ειδυλλιακή» εικόνα περί επαρκούς συχνότητας των μεταφορικών συνδέσεων. Τα δρομολόγια των πλοίων από τα νησιά, όπως, για παράδειγμα, από τις Κυκλάδες και από και προς τον Πειραιά, είναι κατά τους χειμερινούς μήνες ολιγάριθμα. Στα, δε, μεγάλα νησιά τελούνται ένα έως δύο (1-2) δρομολόγια την ημέρα, ενώ στα περισσότερα νησιά, όπως, για παράδειγμα, στις δυτικές Κυκλάδες από και προς το λιμάνι του Πειραιά  τρία (3) δρομολόγια την εβδομάδα. Επιπλέον, τελούνται τρία (3) δρομολόγια για το ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο με τη Σύρο, που είναι ένα πολύωρο και κουραστικό ταξίδι, κατά το οποίο το πλοίο προσεγγίζει πολλά νησιά,
δ) Οι διατυπώσεις στην ανακοίνωση του αρμόδιου Υπουργείου, που εμπεριέχουν ισχυρισμούς περί ευρείας κάλυψης στις δωρεάν μετακινήσεις, δεν αποτυπώνουν την πραγματικότητα που βιώνουν οι νησιώτισσες και οι νησιώτες μας. Για παράδειγμα, στις Κυκλάδες η μοναδική δωρεάν μετακίνηση μόνιμων κατοίκων αφορά μόνο στη μετακίνησή από και προς τα νησιά της άγονης γραμμής, όχι όμως και από και προς την πρωτεύουσα του Νομού, αλλά και τον Πειραιά,
ε) Οι τιμές των εισιτηρίων είναι τόσο υψηλές,  που η μετακίνηση από και προς τα νησιά θεωρείται πλέον υπηρεσία πολυτελείας. Την ίδια στιγμή, το αρμόδιο Υπουργείο απαξιώνει, αντί να επεκτείνει, το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου, που δίνει ανακούφιση στους κατοίκους και στους εργαζόμενους των νησιών μας, στα οποία το κόστος ζωής έχει εκτιναχθεί, εξαιτίας της ακρίβειας σε προϊόντα βασικής ανάγκης. Ειδικότερα, οι νησιώτες και οι επιχειρήσεις περιμένουν ακόμη και πάνω από ένα χρόνο, ώστε να καταβληθούν οι πληρωμές από το Μεταφορικό Ισοδύναμο,
Βάσει, λοιπόν, των παραπάνω,
Επειδή, τα νησιά μας βιώνουν έντονα τα προβλήματα της ακρίβειας, της αισχροκέρδειας, της απομόνωσης, και της πλήρους υποβάθμισης των δομών υγείας,
Επειδή, τα νησιά μας δεν θα έπρεπε να λειτουργούν μόνο ως τουριστικοί προορισμοί, αλλά να υπάρχει ανάπτυξη και ευημερία όλο το χρόνο και για όλους τους νησιώτες και εργαζόμενους σε αυτά,
Επειδή, οι μεταφορές από και προς τα νησιά είναι υψίστης σημασίας για την επιβίωση και την υγεία των νησιωτών,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Τι μέτρα θα λάβει για την σταθερή διασύνδεση όλων των νησιών των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων μεταξύ τους, αλλά και με το λιμάνι του Πειραιά και τις πρωτεύουσες των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου;

2. Τι μέτρα θα λάβει για την αύξηση των δρομολογίων των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων από και προς λιμάνι του Πειραιά και από και προς τις πρωτεύουσες των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου;

Οι ερωτώντες Βουλευτές
Αποστολάκης Ευάγγελος
Κασιμάτη Νίνα

Βέττα Καλλιόπη
Γαβρήλος Γεώργιος
Γεροβασίλη Όλγα
Δούρου Ρένα (Ειρήνη)
Ηλιόπουλος Όθων
Θρασκιά Ράνια (Ουρανία)
Καραμέρος Γεώργιος
Κόκκαλης Βασίλειος
Μάλαμα Κυριακή
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κώστας (Κωνσταντίνος)
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Παναγιωτόπουλος Ανδρέας
Πούλου Γιώτα (Παναγιού)
Τζάκρη Θεοδώρα
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δέσιμο “κόντρα” στους ανέμους στην Αίγινα! Apollon Hellas

Το Apollon Hellas προσεγγίζει το λιμάνι της Αίγινας ερχόμενο από Πειραιά. Το πλοίο πραγματοποιεί μια αριστερόστροφη μανούβρα και δένει με ακρίβεια στο λιμάνι ενώ στην περιοχή πνέουν πολύ ισχυροί άνεμοι με ριπές 7+ beaufort. Ευχαριστούμε θερμά τον Cpt κ. Στράτο

Ναυάγιο στην Πύλο: Η δίκη που ξεκινάει και τα αιτήματα που απορρίφθηκαν

Στις 21 Μαΐου, σχεδόν ένα χρόνο μετά το πολύνεκρο ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου, εννέα Αιγύπτιοι πρόκειται θα βρεθούν στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Καλαμάτας, αντιμέτωποι με βαριές κατηγορίες. Oι συνήγοροί τους επισημαίνουν ότι κατά την προδικασία δεν εξετάστηκαν βασικές πτυχές της

Η Τουρκία ζητεί αποχώρηση του ΝΑΤΟ από το Αιγαίο! (*)

Η Τουρκία πρόκειται να υποβάλει, σύντομα, στις πολιτικές και στρατιωτικές Αρχές της Ατλαντικής Συμμαχίας επίσημο αίτημα αναστολής ή και λήξης της -από το 2016- επιχείρησης του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο για την ανάσχεση των μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών προς την Ελλάδα

Μετάβαση στο περιεχόμενο