ΚΚΕ: Ερώτηση για τα οξυμένα προβλήματα των ψαράδων της Κρήτης

Ερώτηση για τα οξυμένα προβλήματα των ψαράδων της Κρήτης κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης, Μαρία Κομνηνάκα και Διαμάντω Μανωλάκου, προς τους υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης, Ναυτιλίας και Εθνικής Οικονομικών.

Αναλυτικά:

«Η αλιευτική πολιτική που διαχρονικά εφαρμόστηκε από όλες τις μέχρι σήμερα ελληνικές κυβερνήσεις (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ κλπ.), έχοντας ως οδηγό την Κοινή Αλιευτική Πολιτική της ΕΕ, φέρνει τους βιοπαλαιστές ψαράδες αντιμέτωπους με το πρόβλημα της επιβίωσης.

»Συγκεκριμένα, όπως καταγγέλλουν οι ψαράδες της Κρήτης, αντί να δοθούν λύσεις στα προβλήματά τους και να παρθούν μέτρα ανακούφισης, φορτώνονται κι άλλα βάρη στη σκληρή καθημερινότητα που αντιμετωπίζουν, με τα συστήματα παρακολούθησης σκαφών (VMS) και την ηλεκτρονική καταγραφή των αλιευμάτων, καθώς πλέον υποχρεώνονται σε καθημερινή υποβολή δεδομένων του Ημερολογίου Αλιείας από μηνιαία που ίσχυε μέχρι τώρα. Με άλλα λόγια, προκειμένου να εξασφαλίζεται η συμμόρφωση με την Κοινή Αλιευτική Πολιτική της ΕΕ, απαιτείται από τους βιοπαλαιστές ψαράδες, που στην κυριολεξία παλεύουν για το μεροκάματο, να φορτωθούν ένα ακόμη έξοδο για πάγια σύνδεση με παρόχους δεδομένων. Επίσης, επειδή περισσότεροι δεν έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις για να κάνουν μόνοι τους τη δήλωση στο Ολοκληρωμένο Σύστημα Παρακολούθησης και Καταγραφής Αλιευτικών Δραστηριοτήτων -ΟΣΠΑ- αναγκάζονται να πληρώνουν φοροτεχνικά γραφεία.

»Στα πλαίσια της ίδιας αντιλαϊκής πολιτικής, η κυβέρνηση δεν δίνει λύσεις παρά μόνο ανέξοδες υποσχέσεις στα πραγματικά προβλήματα, που οδηγούν στον αφανισμό τους ψαράδες. Για παράδειγμα, είναι γνωστό το πρόβλημα με τα εισβολικά είδη στην Κρήτη. Είναι γνωστό πως ακόμη και για τα 75-80 μεροκάματα που κάνει τον χρόνο ο ψαράς, δεν διασφαλίζεται η ψαριά, αλλά μόνο χασούρα από τους λαγοκέφαλους κλπ., με τον περιορισμό των αλιευμάτων και ζημιές έως και σε 8.500 ευρώ τον χρόνο (με τιμές του 2022) για κάθε αλιευτικό σκάφος, σύμφωνα με σχετική μελέτη που έχει κατατεθεί στο αρμόδιο Υπουργείο.

»Γνωστά είναι και τα άλλα προβλήματα, όπως η βαριά φορολογία, η επιβολή τελών κυκλοφορίας για τα σκάφη τους, τα υπέρογκα ποσά για τις ασφαλιστικές εισφορές, το κόστος των καυσίμων που έχει εκτοξευθεί, όπως και το κόστος για δίχτυα, παραγάδια κλπ.

»Μπροστά σε αυτή την κατάσταση αποτελούν εμπαιγμό οι απαντήσεις της κυβέρνησης στις σχετικές Ερωτήσεις του ΚΚΕ. Στο αίτημα για αποζημιώσεις από εισβολικά και προστατευόμενα είδη, το ΥΠΑΑΤ, αντί για κατεπείγουσες λύσεις, απαντά (στην 3155/12.2.2024 Ερώτηση) ότι ακόμη βρίσκεται “σε στάδιο ολοκλήρωσης των απαιτούμενων προπαρασκευαστικών ενεργειών” για τους όρους και τις προϋποθέσεις αποζημίωσης. Ίδια απάντηση είχε δοθεί και στην 625/ 27-03-2023 Επίκαιρη Ερώτηση, κατά την οποία ο τότε υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και αρμόδιος για θέματα Αλιείας δήλωσε ότι θα υπάρξει κρατική μέριμνα για τις καταστροφές αλιευτικών εργαλείων και από τότε η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Αντίστοιχες απαντήσεις για τα προβλήματα των ψαράδων έχουν δοθεί και από τα συναρμόδια Υπουργεία.

»Αυτή η πολιτική ΕΕ – κυβέρνησης και των άλλων αστικών κομμάτων είναι που οδηγεί στη συρρίκνωση του αριθμού των αλιευτικών σκαφών, ξεκληρίζει τους ψαράδες που είναι ήδη στο επάγγελμα και αποτρέπει τους νέους να ασχοληθούν με το παραδοσιακό επάγγελμα, με συνέπεια η παράκτια αλιεία να κινδυνεύει με αφανισμό.

»ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. υπουργοί, σε ποιες κατεπείγουσες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση για:

»- Να γίνει δεκτό το αίτημα των βιοπαλαιστών ψαράδων, ώστε να εξαιρεθούν από το καθεστώς για τα συστήματα παρακολούθησης σκαφών (VMS) και την ηλεκτρονική καταγραφή των αλιευμάτων.

»- Να δίνεται με κατεπείγουσες ενέργειες αποζημίωση στο 100% των ζημιών (που άλλωστε έχουν τεκμηριωθεί με επιστημονική μελέτη) στα αλιευτικά εργαλεία από τα θαλάσσια είδη, (π.χ. λαγόψαρα κλπ.), καθώς και από τα καιρικά φαινόμενα.

»- Την κατάργηση των τελών κυκλοφορίας στα σκάφη των βιοπαλαιστών ψαράδων και τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών και αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 για κάθε προστατευόμενο μέλος».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ώρα αποφάσεων για την ασφάλεια των λιμανιών

Την προσπάθεια ακύρωσης της εφαρμογής του ΠΔ 83/2022 που ρυθμίζει θέματα του κλάδου των ρυμουλκών καυτηριάζει η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, αντιρρυπαντικών και πλοίων υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων. Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της Ένωσης «δυστυχώς λίγο πριν την έναρξη συμμόρφωσης

Δέσιμο “κόντρα” στους ανέμους στην Αίγινα! Apollon Hellas

Το Apollon Hellas προσεγγίζει το λιμάνι της Αίγινας ερχόμενο από Πειραιά. Το πλοίο πραγματοποιεί μια αριστερόστροφη μανούβρα και δένει με ακρίβεια στο λιμάνι ενώ στην περιοχή πνέουν πολύ ισχυροί άνεμοι με ριπές 7+ beaufort. Ευχαριστούμε θερμά τον Cpt κ. Στράτο

Ναυάγιο στην Πύλο: Η δίκη που ξεκινάει και τα αιτήματα που απορρίφθηκαν

Στις 21 Μαΐου, σχεδόν ένα χρόνο μετά το πολύνεκρο ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου, εννέα Αιγύπτιοι πρόκειται θα βρεθούν στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Καλαμάτας, αντιμέτωποι με βαριές κατηγορίες. Oι συνήγοροί τους επισημαίνουν ότι κατά την προδικασία δεν εξετάστηκαν βασικές πτυχές της

Μετάβαση στο περιεχόμενο