Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Τριτοκοσμικές συνθήκες για το επιβατικό κοινό στο λιμάνι του Λαυρίου

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Τριτοκοσμικές συνθήκες για το επιβατικό κοινό στο λιμάνι του Λαυρίου

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου έχει ακολουθήσει μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία τα τελευταία χρόνια. Γεγονός που οφείλεται σύμφωνα π.χ. με το ρεπορτάζ της Ναυτεμπορικής, σε «100 % επιχειρηματική δραστηριότητα δεδομένου ότι ο ΟΛΛ ΑΕ δεν έχει δεχτεί καμία επιχορήγηση ή άλλη ενίσχυση.» https://www.naftemporiki.gr/maritime/1429425/organismos-limena-layrioy-i-oikonomiki-poreia-toy-xeperase-kathe-prosdokia-to-2022/

Λειτουργεί δε ως Ανώνυμη Εταιρεία του Δημοσίου με το Ν.3429/2005 «Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμοί (Δ.Ε.Κ.Ο.)». Ανάμεσα στους καταστατικούς σκοπούς του ΟΛΛ ΑΕ, περιλαμβάνονται «η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και υποδομών μέσω τεχνολογικού και οργανωτικού εκσυγχρονισμού», «η μέριμνα αισθητικής και λειτουργικής διάρθρωσης του λιμένα» και «η εποικοδομητική συνεργασία με τους χρήστες του λιμένα» όπως αυτά αναφέρονται στην επίσημη ιστοσελίδα του φορέα. https://oll.gr/etairiko-profil/
Στην αρμοδιότητα του ΟΛΛ ΑΕ, και χωροθετημένος στο βορειοανατολικό τομέα υπάρχει επιβατικός σταθμός, εμβαδού 2.700 τ.μ. όπου υπάρχουν οι υποδομές των απαραίτητων ελέγχων (διαβατηριακός, αστυνομικός, τελωνειακός) που υπαγορεύονται από την προσαρμογή στον Κώδικα ISPS και στη συνθήκη ΣΕΝΓΚΕΝ.

Δυστυχώς, ο εν λόγω επιβατικός σταθμός δεν έχει ποτέ χρησιμοποιηθεί από τους ταξιδιώτες των ακτοπλοϊκών γραμμών για Κέα, Κύθνο, τον Άγιο Ευστράτιο, τα Ψαρά, την Λήμνο, την Άνδρο, την Τήνο, τη Σύρο, την Καβάλα, (σύμφωνα πάλι με την ιστοσελίδα του ΟΛΛ ΑΕ) και όπου αλλού ταξιδεύουν τα πλοία με ελλιμενισμό στο Λαύριο.
Έτσι, οι επιβάτες οι οποίοι χρειάζεται να ταξιδέψουν ή αναμένουν κόσμο με πλοία τα οποία αποπλέουν ή καταπλέουν στο Λαύριο στοιβάζονται σε ένα υπόστεγο, το οποίο δεν παρέχει προστασία ούτε από τους ανέμους ούτε από τη βροχή. Εννοείται ότι δεν υπάρχει χώρος ούτε για προσωρινή εναπόθεση των αποσκευών, ούτε για όλους όσους χρειάζεται να περιμένουν, καθώς είναι εξαιρετικά μικρός σε εμβαδόν. Πρόκειται για τριτοκοσμικές συνθήκες, οι οποίες ιδιαίτερα το χειμώνα καθιστούν το Λιμένα Λαυρίου ένα δυστοπικό χώρο για τους ταξιδιώτες.
Σημειώνεται επίσης ότι πρώτον, ο λιμένας Λαυρίου δεν εξυπηρετείται από δημόσια συγκοινωνία αν και ο προαστιακός σιδηρόδρομος είχε αναγγελθεί ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και αργότερα πάλι (https://www.4troxoi.gr/epikairotita/proastiakos-epektasi-os-to-layrio/, http://ypodomes.blogspot.com/2009/10/blog-post_28.html , https://www.irafina.gr/proastiakos-i-istoria-tis-epektasis-pros-rafina-lavrio-oi-stathmoi-oi-grammes-pou-tha-leitourgoun/ , και δεύτερον ότι, οι υπηρεσίες των ΚΤΕΛ Αττικής που προσεγγίζουν το λιμένα δεν εντάσσονται σε κάποια σχεδιασμό συνδυασμένων μεταφορών.
Έτσι σε έκτακτες περιπτώσεις, π.χ. απαγορευτικού απόπλου, οι επιβάτες αναγκάζονται να περπατήσουν μέχρι την πόλη του Λαυρίου για να βρουν κάπου να αναμένουν τον απόπλου. Επίσης σε άλλες περιπτώσεις, όπως π, χ, σε πρόσφατη σχολική εκδρομή του Γυμνασίου ΛΤ Κέας, χρειάστηκε να γίνει αίτημα στην ακτοπλοϊκή εταιρεία ώστε να ανοίξει το πλοίο για να μπουν οι αποσκευές των μαθητών/-τριών, για να μην τις κουβαλούν 6 ώρες μαζί τους μέχρι τον απόπλου, αίτημα το οποίο έγινε δεκτό.

Επειδή από τα παραπάνω συνάγεται ότι είναι αδήριτη ανάγκη να υπάρχει ένας χώρος αναμονής των επιβατών και φύλαξης των αποσκευών με παραχώρηση τμήματος από τον έτοιμο επιβατικό σταθμό.

Επειδή οι υποδομές αυτές έχουν κατασκευαστεί με τα χρήματα των Ελλήνων και Ευρωπαίων φορολογουμένων και πρέπει να λειτουργούν ανταποδοτικά και να γίνεται η πλέον επωφελής και λελογισμένη χρήση αυτών.

Επειδή κρίνεται ως οικονομικά και κοινωνικά ασύμφορο να υπάρχει ένα τεράστιο κτίριο κλειστό, το οποίο να λειτουργεί μόνο κάποιες ημέρες του χρόνου, όταν προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια το Λαύριο

Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί,

1) Για ποιο λόγο παραμένει κλειστός ο σταθμός για τους ταξιδιώτες;
2) Δεν θα ήταν λογικό να υπάρχει πρόβλεψη να παραχωρηθούν κάποια τετραγωνικά για να μπορούν να αναμένουν οι ταξιδιώτες αξιοπρεπώς τα ακτοπλοϊκά τους δρομολόγια;
3) Με δεδομένο ότι ο Οργανισμός Λιμένα Λαυρίου ΑΕ είναι ένας «υγιής» οικονομικά οργανισμός, δε θα μπορούσε να μεριμνήσει για τους χιλιάδες επιβάτες των ακτοπλοϊκών γραμμών;
4) Θα υπάρξει σχεδιασμός να εξυπηρετείται το Λιμάνι του Λαυρίου και οι χιλιάδες επιβάτες των ακτοπλοϊκών γραμμών από τερματικό σταθμό των δημόσιων μεταφορών;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Συρμαλένιος Νικόλαος
Μιχαηλίδης Αντρέας
Παππάς Νίκος

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κρητικός πετούσε με F-16 στο Αιγαίο για την πατρίδα – Η πατρίδα του κατέσχεσε όλη τη σύνταξη και του άφησε 30 λεπτά

Ακραία και ανάλγητη συμπεριφορά του ελληνικού κράτους απέναντι στον ίδιο, παρά το γεγονός ότι επί 18 χρόνια υπερασπιζόταν – με την κυριολεκτική έννοια – αυτό το κράτος στους αιθέρες του Αιγαίου, καταγέλλει Κρητικός απόστρατος αξιωματικός της ΠΑ, ο οποίος είδε

Aυτή είναι η απάντηση ΥΕΘΑ για τα «Μετοχικά Ταμεία ΕΔ και αναλογιστικές μελέτες»

Απάντηση ΥΕΘΑ Νίκου – Γεώργιου Σ. Δένδια σε ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (υπ. Αριθμ. 5646/05-07-2024) με θέμα: «Μετοχικά Ταμεία ΕΔ και αναλογιστικές μελέτες» Σε απάντηση της σχετικής ερώτησης σχετικής ερώτησης, σας γνωρίζω ότι η εκπόνηση αναλογιστικών μελετών των Μετοχικών Ταμείων των Ενόπλων

Η ΕΑΑΝ στον Υφυπουργό Ναυτιλίας

Τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Στέφανο Γκίκα επισκέφθηκε σήμερα το Προεδρείο της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Ναυτικού με επικεφαλής τον Πρόεδρο ΔΣ/ΕΑΑΝ Αντιναύαρχο εα Θ. ΓΕΡΟΥΚΗ ΠΝ. Το Προεδρείο της ΕΑΑΝ συνόδευε ο εκπρόσωπος του ΛΣ στο ΔΣ/ΕΑΑΝ Ναύαρχος

ΣτΕ: Αποζημίωση για σμηναγό της μοιραίας σύγκρουσης F16 το 2010

Ήταν 26 Αυγούστου 2010 όταν δύο αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας συγκρούστηκαν στον αέρα κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης κοντά στην Ιεράπετρα Κρήτης. Ο βαρύς απολογισμός της σύγκρουσης ήταν δύο σμηναγοί να χάσουν τη ζωή τους κι ένας υποσμηναγός να τραυματιστεί.

Μετάβαση στο περιεχόμενο