Υεμένη: Στο λιμάνι του Άντεν το πλοίο υπό ελληνική σημαία – «Κατά λάθος η επίθεση»

Το υπό ελληνική σημαία πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Sea Champion έφθασε την Τρίτη στο λιμάνι του Άντεν, στη νότια Υεμένη, αφού υπέστη πυραυλική επίθεση στην Ερυθρά Θάλασσα. Σύμφωνα με το Reutersη επίθεση αυτή είναι πιθανό να εξαπολύθηκε «κατά λάθος» σύμφωνα με το Reuters που επικαλείται στρατιωτικές και ναυτικές πηγές.

Το μεικτό διοικητήριο των ενόπλων δυνάμεων των ΗΠΑ που είναι αρμόδιο για την περιοχή της Μέσης Ανατολής (CENTCOM, «κεντρική διοίκηση»), ανακοίνωσε τις πρώτες πρωινές ώρες ότι οι Χούθι εκτόξευσαν δυο βαλλιστικούς πυραύλους κατά πλοίων επιφανείας (ASBΜs) εναντίον του Sea Champion. Πρόσθεσε μέσω X ότι ο ένας από τους πυραύλους εξερράγη «κοντά στο πλοίο», προκαλώντας πάντως μόνο «ήσσονες ζημιές».

Νωρίτερα, σύμφωνα με το ΑΠΕ, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ενημέρωσε πως ο πύραυλος κατέπεσε στη θάλασσα, σε απόσταση περίπου 15 μέτρων από το πλοίο, με αποτέλεσμα απλά «να σπάσει ένα τζάμι». Τα 23 μέλη του πληρώματος, στα οποία συγκαταλέγονται πέντε Έλληνες, είναι «καλά στην υγεία τους», σύμφωνα με την ίδια πηγή.

Το Sea Champion, κατά το Reuters είναι πλοίο αμερικανικών συμφερόντων, που μετέφερε καλαμπόκι από την Αργεντινή στο Άντεν, ελλιμενίστηκε κι έχει αρχίσει εκφόρτωση 9,229 τόνων. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της CENTCOM, το πλοίο παρέδωσε ανθρωπιστική βοήθεια στην Υεμένη 11 φορές τα τελευταία πέντε χρόνια. Μέρος του φορτίου θα μεταφερθεί κατόπιν στο λιμάνι Χοντάιντα —που ελέγχουν οι Χούθι— για να εκφορτωθούν άλλοι περίπου 31.000 τόνοι.

Πηγή του Reuters στο οργανισμό του λιμένα της Χοντάιντα, που ζήτησε να μην κατονομαστεί, είπε πως η επίθεση στο Sea Champion έγινε κατά λάθος. Οι Χούθι δεν έχουν αντιδράσει μέχρι τώρα δημόσια.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλλάζει όψη το λιμάνι της Σούδας – Τα σχέδια για τον νέο σταθμό επιβατών

Την εικόνα των σχεδίων που δηµοσιεύονται σήµερα στα “Χ.ν.” θα έχει ο σταθµός επιβατών στο λιµάνι της Σούδας όταν ολοκληρωθεί. Σηµειώνεται πως το έργο έχει ενταχθεί στο “Ταµείο Ανάκαµψης” και ο διαγωνισµός ξεκίνησε µε τους ενδιαφερόµενους να µπορούν να καταθέσουν τις

Αδυναμία πληρωμής ή ετοιμάζουν κατάργηση;

Μετρώντας αντίστροφα για να “αποχαιρετήσουμε” το 2024, στο τέλος του έτους θα συμπληρωθούν 2 χρόνια κατά τα οποία παραμένει απλήρωτο το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις των νησιών μας. Την ίδια ώρα προκαλούν θυμηδία οι πομπώδεις εξαγγελίες της ηγεσίας του Υπουργείου

Ποια πλοία δεν κινδυνεύουν από τους Χούθι

Τουλάχιστον το 15% των πλοίων που σήμερα αλλάζουν πορεία και χαράσσουν ρότα γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας θα μπορούσαν να επιστρέψουν με ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα με ελάχιστο κίνδυνο, σύμφωνα με τον ναυτικό διοικητή της επιχείρησης «Aspides», τον

Ένατο το νηολόγιο της Ελλάδας στο top-10, αλλά με… κράτει τις μηχανές

Αμετάβλητη παρέμεινε η πρώτη δεκάδα των κρατών που έχουν στη σημαία τους τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων. Η χώρα μας, στην οποία έχουν έδρα περισσότερες από 600 ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν πάνω από 5.500 πλοία σε όρους νηολογίου, βρίσκεται στην ένατη

Μετάβαση στο περιεχόμενο