Υποναύαρχος(ε.α) Στέλιος Φενέκος ΠΝ: Δεν περνάει το “FALCIFICATION TEST” η γενική αρχή του νέου Διοικητή της ΕΥΠ

Για να ολοκληρώσουμε το θέμα της αντίληψης του νέου Διοικητή της ΕΥΠ έτσι όπως εκφράστηκε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής (σημειωτέον ότι οι πληροφορίες που διέρρευσαν αναφέρονται σε πολλά περισσότερα σφάλματα εκ μέρους του χωρίς καν να προσπαθήσει να ανασκευάσει τίποτε από αυτά), ας δούμε γιατί είναι εξόχως προβληματική και φασιστικής θεώρησης:
Είπε: « a priori κανείς δεν εξαιρείται από τις παρακολουθήσεις». (πολλοί φίλοι είπαν ότι είπε το προφανές!!!)
Ας το αναλύσουμε λοιπόν για να δούμε πόσο εσφαλμένο είναι αυτό το “προφανές” σε μία Δημοκρατία.
ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΤΟ “ΚΑNΕΙΣ”;
Δηλαδή σύμφωνα με το γενικό κανόνα που έθεσε, θα μπορεί να παρακολουθούνται ακόμη και οι Υπουργοί και Γενικοί Γραμματείς και οι αρχηγοί και ανώτατοι αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων και Δυνάμεων Ασφαλείας (Αστυνομία Λιμενικού κλπ) ακόμη και τα στελέχη της ίδιας της ΕΥΠ που κάνει παρακολουθήσεις και ο πρωθυπουργός ο ίδιος και τα μέλη της οικογένειάς του.
Δηλαδή όλοι όσοι αιτούνται από την ΕΥΠ να γίνονται παρακολουθήσεις, αλλά και όσοι ακόμη έχουν εργαλεία παρακολούθησης στα χέρια τους (και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν από την πλευρά τους την ίδια γενικευμένη λογική (π.χ. Α/ΓΕΕΘΑ);
Και πάντα σύμφωνα με την ρήση του νέου Διοικητή της ΕΥΠ, δεν θα εξαιρούνται ούτε τα μέλη των οικογενειών, υψηλών κομματικών στελεχών της κυβέρνησης και προσφιλών προσώπων όλων των παραπάνω.
Ή δεν είναι έτσι;
Ή όλοι αυτοί και οι περί αυτών που μπορούν να ελέγχουν τους μηχανισμούς παρακολούθησης εξαιρούνται “apriori”;
Μα τότε αναιρείται η γενικευμένη αρχή που τόσο ανεύθυνα εκστόμισε ο νέος Διοικητής της ΕΥΠ και αρνείται να αναθεωρήσει (δεν πέρασε δηλαδή το “Falcification test” ως γενικά εκφρασμένη αρχή).
Ή θα υπάρχουν στεγανά, παρακράτος και κατάχρηση εξουσιών, θα μπορούν να παρακολουθούνται δηλαδή με βάση την γενική αρχή όλοι οι άλλοι πολιτικοί αντίπαλοι ακόμη και εσωτερικοί κομματικοί αντίπαλοι που δεν έχουν πρόσβαση στα μέσα παρακολούθησης; Δηλαδή να καταλήξουμε να παρακολουθεί ο ένας των άλλον με το νομιμοποιητικό πρόσχημα της Εθνικής ασφάλειας πάντα, με κλειδοκράτορα τον ίδιο, τον νέο Διοικητή της ΕΥΠ ;
Αυτά είναι χαρακτηριστικά αυταρχικών καθεστώτων (αριστερών και δεξιών).
Η Δημοκρατική αντίληψη που είναι σύμφωνη με το Σύνταγμα (ελευθερίες – δικαιώματα και προσωπικά δεδομένα), όσον αφορά το ζήτημα των παρακολουθήσεων για ζητήματα Εθνικής Ασφάλειας και ελέγχου της εγκληματικότητας δεν μπορεί να είναι αυτή του νέου Διοικητή αλλά η εξής:
α) Θεσμικά και ηθικά ΟΛΟΙ οι πολίτες έχουν δικαιώματα που προστατεύονται Συνταγματικά και οπωσδήποτε δικαίωμα προστασίας από τη συλλογή, επεξεργασία και χρήση, ιδίως με ηλεκτρονικά μέσα, των προσωπικών τους δεδομένων, πλην αυτών για τους οποίους υπάρχουν βάσιμοι λόγοι και μετά από αυστηρή και νόμιμη διαδικασία έγκρισης.
β) Συνεπώς ευθύνη και υποχρέωση της δημοκρατικής πολιτείας είναι να προστατεύει και να διασφαλίζει το δικαίωμα ΚΑΘΕ πολίτη να μην υπόκειται σε παράνομη παρακολούθηση.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Όπως Διεξοδικά έχω αναλύσει σε προηγούμενο άρθρο, (https://www.facebook.com/stelios.fenekos/posts/pfbid034uiqN8XFKRe8YBiqCzsy9FJ7u5Sj9jtciYSnwLFxRrBdYQYe3WocSN5mcrqc6nV1l)
θα πρέπει να διδαχθούμε από την σημερινή κρίση (δεν διδαχθήκαμε τίποτε από τις προηγούμενες, όταν κατηγορούνταν από τις φράξιες των υπηρεσιών πληροφοριών ο Ανδρέας Παπανδρέου ότι ηγείται της 17 Νοέμβρη – τα φιάσκα “Λουίζας Ριανκούρ”, Ιμίων, Οτσαλάν, όταν παρακολουθούντο 200 και πλέον τηλέφωνα του πολιτικού κόσμου από την Vodafone, ακόμη και του ίδιου του πρωθυπουργού επί κυβερνήσεως Καραμανλή) και να βελτιώσουμε με ισχυρή θεσμική ρύθμιση τα παρακάτω:
1. Το Δικαστικό όργανο που θα δίνει έγκριση παρακολουθήσεων και δεν μπορεί να είναι μόνο ένας εισαγγελέας εφετών, αλλά ενδεχομένως δικαστική επιτροπή αποτελούμενη εκ τριών ανώτατων δικαστικών (με θητεία τριετή ο καθένας και σε διαφορετικούς χρόνους ώστε να μην αλλάζουν όλοι μαζί – να εγκρίνουν ή μη τα αιτήματα παρακολούθησης με ταχεία πλειοψηφική απόφαση). Αυτοί να ακροώνται ετήσια και τον Διοικητή της ΕΥΠ, για την καλή υλοποίηση των παρακολουθήσεων. Όλοι δε να υπόκεινται σε δέοντα έλεγχο από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.
2. Ευρύ ξεκαθάρισμα εκ βάθρων της ΕΥΠ από τα παράκεντρα εξουσίας, τα στεγανά, τα κομματικά συμφέροντα και τους διεφθαρμένους.
3. Η επιλογή των Διοικητών της ΕΥΠ αλλά και του Αναπληρωτή του (ως νέος θεσμός διοικητικά για καλύτερο έλεγχο και αποφυγή κατάχρησης εξουσίας) να γίνεται με πολύ αυστηρότερα κριτήρια, τόσο όσον αφορά την πληρότητα των προσόντων και την εμπειρία των προτεινομένων, όσο και την ακεραιότητα και τα ηθικά προσόντα για αυτό το δύσκολο και πολύτιμο έργο για την εθνική ασφάλεια.
4. Θεσμική βελτίωση του τρόπου που γίνονται τα αιτήματα παρακολούθησης από τις κρατικές υπηρεσίες και την εκτελεστική εξουσία, ώστε να διασφαλίζεται ο πλήρης συντονισμός των κρατικών υπηρεσιών παρακολούθησης, προς αποφυγή επικαλύψεων, αυτό-ακυρώσεων και δημιουργίας συγκρούσεων κρατικών συμφερόντων.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024: Αναρτήθηκε το μηνιαίο ενημερωτικό

Αναρτήθηκαν σήμερα (28/3/2024) τα μηνιαία ενημερωτικά σημειώματα πληρωμής σύνταξης για τον Απρίλιο 2024. Εξατομικευμένη πρόσβαση στο ενημερωτικό σημείωμα κάθε δικαιούχου, μπορεί να αποκτηθεί με είσοδο (με χρήση των προσωπικών κωδικών TAXISNET) στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e–EFKA κάνοντας κλικ ΕΔΩ: https://www.efka.gov.gr/el/syntaxioychoi/pleromes/ektypose-meniaioy-enemerotikoy-semeiomatos-kyrias-syntaxes

Στρατιωτικοί και Σώματα Ασφαλείας δικαιούνται αναγνώριση πλασματικού χρόνου για μεγαλύτερες αποδοχές στην 25ετία

Κόστος εξαγοράς Τα 5 επιπλέον έτη προστίθενται ως συντάξιµα στη συνολική υπηρεσία στρατιωτικών και Σωµάτων Ασφαλείας και αυξάνουν σηµαντικά το ποσό της σύνταξης. Βασική προϋπόθεση εξαγοράς είναι να έχουν συµπληρωθεί τα 25 έτη πραγµατικής υπηρεσίας. Για τα Σώµατα Ασφαλείας (ΕΛΑΣ, ΛΣ,

Η πρόβλεψη για δεύτερη οικονομική κρίση το 2026 για Ελλάδα και άλλες χώρες

Ως ορόσημο αναγνωρίζεται το 2026 για την ευρωπαϊκή οικονομία, σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές, που προειδοποιούν πως χώρες με υψηλό χρέος, όπως η Ελλάδα, αλλά και η Ιταλία και η Γαλλία, θα βρεθούν αντιμέτωπες με τον κίνδυνο επιστροφής σε μια δημοσιονομική

Η υπερφορολόγηση μισθωτών και συνταξιούχων – Πώς τα €50 της αύξησης γίνονται €1 την ημέρα (Παραδείγματα)

Στους φτωχούς και πολύ φτωχούς συμπολίτες μας οι οποίοι δεν μπορούν να βγάλουν το μήνα με τα εισοδήματα που εισπράττουν, στηρίζεται η εκτέλεση του προϋπολογισμού, αλλά και το πρωτογενές πλεόνασμα με το οποίο θα πληρωθούν τα χρέη του παρελθόντος. Σύμφωνα με τα

Μετάβαση στο περιεχόμενο