Υψηλές αμοιβές και επιλογές απασχόλησης είχαν οι ναυτικοί το 2024

Οι μισθοί των ναυτικών συνεχίζουν να αυξάνονται σε όλο τον κόσμο, καθώς η έλλειψη ικανών ναυτικών επηρεάζει τη ναυτιλιακή βιομηχανία σε όλους τους τομείς, αναφέρει η ετήσια έκθεση της Danica Crewing Specialists για το 2024.

Με ένα πλεόνασμα διαθέσιμων θέσεων εργασίας, οι ναυτικοί μπορούν να είναι πιο επιλεκτικοί όχι μόνο με βάση τους μισθούς, αλλά και με σειρά άλλων παραμέτρων όπως η απασχόληση σε νεότερα και πιο σύγχρονα πλοία, η περίοδος εργασίας τους κ.α.

Τα ευρήματα της εν λόγω έρευνας προέκυψαν μέσα από 50 και πλέον ερωτήσεις έθεσε περισσότερες από 50 ερωτήσεις.

Αυξήσεις στους μισθούς σημειώθηκαν σε όλους τους τύπους πλοίων.

Η έρευνα παρατηρεί ότι οι Ινδοί ανώτεροι αξιωματικοί σε πλοία ξηρού φορτίου συνεχίζουν να λαμβάνουν τους υψηλότερους μισθούς – περίπου 10% υψηλότερους από τους συνομηλίκους τους στην Ανατολική Ευρώπη και τις Φιλιππίνες, οι οποίοι αμείβονται περίπου με ίσα επίπεδα στις ανώτερες βαθμίδες.

Ωστόσο, οι κατώτεροι αξιωματικοί των Φιλιππίνων αμείβονται λιγότερο από τους συνομηλίκους τους στην Ανατολική Ευρώπη και την Ινδία.

Με βάση τα στοιχεία υψηλή ζήτηση υπάρχει για ειδικότητες όπως Bosun, Fitter, Pumpmen και μάγειρες, όπου οι μισθοί σημείωσαν άνοδο. Επίσης το 58% των ναυτικών δήλωσε ότι είχε αλλάξει εργοδότη τουλάχιστον μία φορά στα προηγούμενα τρία χρόνια.

Αναλύοντας κανείς τις έρευνες της Danica’s Seafarers’ Surveys των τελευταίων πέντε ετών διαπιστώνει ότι το 2019 το 25% του πληρώματος δήλωσε ότι άλλαξε εργοδότη για υψηλότερο μισθό, ενώ σήμερα το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί στο 37%.

Η δωρεάν πρόσβαση στο Διαδίκτυο, τα νεότερα πλοία, οι καλύτερες ευκαιρίες προώθησης και τα συνταξιοδοτικά προγράμματα/ιατροφαρμακευτική ασφάλιση είναι επίσης βασικοί μοχλοί για την αλλαγή εργασίας.

Ο αριθμός των ναυτικών που αναφέρουν έλλειψη τροφής και πόσιμου νερού συνεχίζει να είναι ανησυχητικά υψηλός στο 25% και αυξήθηκε από 20% το 2019.

Οι ναυτικοί που ανέφεραν ότι δεν έχουν πληρωθεί στην ώρα τους παραμένει υψηλός στο 35% – μόνο 1% λιγότερο από το 2023 , ενώ το 7% δήλωσε δεν λάμβαναν πλήρως τον μισθό τους.

Πηγή: Reporter.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δημιουργείται συνεργατικός σχηματισμός (Maritime Cluster) €25 εκατ. για την ενίσχυση των επιχειρήσεων ναυτιλιακού εξοπλισμού

Τη δημιουργία ενός συνεργατικού σχηματισμού, του λεγόμενου “Maritime Cluster” στον Πειραιά, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ανακοίνωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, στην ομιλία του κατά την επετειακή εκδήλωση για τα 10 χρόνια

«Sounion»: Ολοκληρώθηκε επιτυχώς η μεταφόρτωση πετρελαίου από το ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο στο «Delta Blue»

Ολοκληρώθηκε η μεταφόρτωση των 150.000 τόνων αργού πετρελαίου (1.000.000 βαρέλια) από το ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο «Sounion» στο τάνκερ «Delta Blue» σε αγκυροβόλιο του Σουέζ. Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η επιχείρηση πραγματοποιήθηκε με επιτυχία με την

Σύλληψη για ναρκωτικά στη Χίο

Τις πρωινές ώρες χθες, στελέχη της Περιφερειακής Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών (Π.Ο.Δ.Ι.Ν.) του Κεντρικού Λιμεναρχείου Χίου, προέβησαν στη σύλληψη ενός 45χρονου ημεδαπού, για παράβαση του Ν. 4139/2013 (Περί εξαρτησιογόνων ουσιών). Συγκεκριμένα, στα πλαίσια συστηματικών ελέγχων και κατόπιν αξιοποίησης πληροφοριών, διενεργήθηκε νόμιμη

Αυξάνονται τα ημερήσια όρια συναλλαγών μέσω IRIS

Τι αναφέρει η απόφαση του Δ.Σ. της ΔΙΑΣ Α.Ε. Αυξάνονται από σήμερα τα ημερήσια όρια συναλλαγών μέσω IRIS για μεταφορές χρημάτων μεταξύ φίλων και άμεσες πληρωμές σε ελεύθερους επαγγελματίες και ατομικές επιχειρήσεις, όπως ανακοίνωσε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΙΑΣ Α.Ε.

Μετάβαση στο περιεχόμενο