Με ένα πλεόνασμα διαθέσιμων θέσεων εργασίας, οι ναυτικοί μπορούν να είναι πιο επιλεκτικοί όχι μόνο με βάση τους μισθούς, αλλά και με σειρά άλλων παραμέτρων όπως η απασχόληση σε νεότερα και πιο σύγχρονα πλοία, η περίοδος εργασίας τους κ.α.
Τα ευρήματα της εν λόγω έρευνας προέκυψαν μέσα από 50 και πλέον ερωτήσεις έθεσε περισσότερες από 50 ερωτήσεις.
Αυξήσεις στους μισθούς σημειώθηκαν σε όλους τους τύπους πλοίων.
Η έρευνα παρατηρεί ότι οι Ινδοί ανώτεροι αξιωματικοί σε πλοία ξηρού φορτίου συνεχίζουν να λαμβάνουν τους υψηλότερους μισθούς – περίπου 10% υψηλότερους από τους συνομηλίκους τους στην Ανατολική Ευρώπη και τις Φιλιππίνες, οι οποίοι αμείβονται περίπου με ίσα επίπεδα στις ανώτερες βαθμίδες.
Ωστόσο, οι κατώτεροι αξιωματικοί των Φιλιππίνων αμείβονται λιγότερο από τους συνομηλίκους τους στην Ανατολική Ευρώπη και την Ινδία.
Με βάση τα στοιχεία υψηλή ζήτηση υπάρχει για ειδικότητες όπως Bosun, Fitter, Pumpmen και μάγειρες, όπου οι μισθοί σημείωσαν άνοδο. Επίσης το 58% των ναυτικών δήλωσε ότι είχε αλλάξει εργοδότη τουλάχιστον μία φορά στα προηγούμενα τρία χρόνια.
Αναλύοντας κανείς τις έρευνες της Danica’s Seafarers’ Surveys των τελευταίων πέντε ετών διαπιστώνει ότι το 2019 το 25% του πληρώματος δήλωσε ότι άλλαξε εργοδότη για υψηλότερο μισθό, ενώ σήμερα το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί στο 37%.
Η δωρεάν πρόσβαση στο Διαδίκτυο, τα νεότερα πλοία, οι καλύτερες ευκαιρίες προώθησης και τα συνταξιοδοτικά προγράμματα/ιατροφαρμακευτική ασφάλιση είναι επίσης βασικοί μοχλοί για την αλλαγή εργασίας.
Ο αριθμός των ναυτικών που αναφέρουν έλλειψη τροφής και πόσιμου νερού συνεχίζει να είναι ανησυχητικά υψηλός στο 25% και αυξήθηκε από 20% το 2019.
Οι ναυτικοί που ανέφεραν ότι δεν έχουν πληρωθεί στην ώρα τους παραμένει υψηλός στο 35% – μόνο 1% λιγότερο από το 2023 , ενώ το 7% δήλωσε δεν λάμβαναν πλήρως τον μισθό τους.
Πηγή: Reporter.gr