Ζητείται νέο εθνικό σχέδιο για την κρουαζιέρα

Καταγραφή επισκεψιμότητας στις περιοχές προορισμού για την αντιμετώπιση υπερτουρισμού προτείνουν οι φορείς

Ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, Γιώργος Κουμπενάς, υποστηρίζει ότι, για να μπορέσει να υπάρξει ένα εθνικό σχέδιο για την κρουαζιέρα, θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να καταγραφούν τα οφέλη και τα έσοδα του κλάδου στην Ελλάδα.

ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ύπαρξης ενός εθνικού σχεδίου για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, με κανόνες διαφάνειας και έπειτα από διαβούλευση των αρμόδιων υπουργείων με τους επίσημους φορείς του κλάδου, επισημαίνει στη «Ν» ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), πλοίαρχος Γιώργος Κουμπενάς.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας Clia σε επιστολή της προς τον πρωθυπουργό αναφέρει ότι ήδη έχει παρουσιαστεί σχέδιο κοινής δράσης στους αρμόδιους υπουργούς για τη βιώσιμη ανάπτυξη του κλάδου, ενώ υποστηρίζει πλήρως την εισαγωγή ενός σαφούς τρόπου κράτησης θέσεων ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων σε μεμονωμένα ελληνικά λιμάνια-και όχι μόνο.

ΕΕΚΦΝ

Με αφορμή την πρόσφατη συνέντευξη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο bloomberg και την αναφορά του, ότι ενδέχεται από το επόμενο έτος να τεθούν περιορισμοί στα κρουαζιερόπλοια που επισκέπτονται τα πιο δημοφιλή νησιά της Ελλάδας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις του «υπερτουρισμού» στη μεταπανδημική περίοδο, ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, Γιώργος Κουμπενάς, σημειώνει ότι, για να μπορέσει να υπάρξει ένα εθνικό σχέδιο για την κρουαζιέρα, θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να καταγραφούν τα οφέλη και τα έσοδα του κλάδου στην Ελλάδα.

Σχετικά με την ανάπτυξη εθνικού σχεδίου για τον κλάδο, αναφέρει ότι θα πρέπει να υπάρξει καταγραφή, από τα συναρμόδια υπουργεία, της δυνατότητας επισκεψιμότητας στις περιοχές προορισμού, όπου θα προσδιορίζεται η χωρητικότητα των επιβατών και τα μεγέθη των πλοίων.

Τονίζει, επίσης, ότι, μέσω μιας εγκυκλίου, τα αρμόδια υπουργεία θα πρέπει να υποχρεώνουν τις δημοτικές αρχές κάθε χρόνο σε συνεργασία με τις εταιρείες κρουαζιέρας να ορίζουν την επισκεψιμότητα των τουριστών κρουαζιέρας και τι κόσμο μπορούν να φιλοξενήσουν, μέσω ενός προγραμματισμού των πλοίων (berth allocation). Σημειώνεται ότι στα νησιά, εκτός από τους τουρίστες με τα κρουαζιερόπλοια, έχουμε αφίξεις επιβατών τουριστών με την ακτοπλοΐα, με τις απευθείας αεροπορικές συνδέσεις και τα τουριστικά σκάφη.

Σχετικά με το υπό εξέταση θέμα που αφορά διαδικασία υποβολής προσφορών για θέσεις ελλιμενισμού από κρουαζιερόπλοια ο Κ. Κουμπενάς αναφέρει ότι αυτό θα δημιουργήσει αθέμιτο ανταγωνισμό και θα επικρατήσει αντίθετο από το προσδοκώμενο αποτέλεσμα μεταξύ των χρηστών του λιμένα, καθώς κάποιες εταιρείες που είναι πιο εύρωστες οικονομικά θα «εξαφανίσουν» τις μικρότερες.

Ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ συμπληρώνει, εξάλλου, ότι οποιαδήποτε απόφαση ληφθεί σχετικά με διασπορά κρουαζιερόπλοιων σε νησιωτικούς προορισμούς είναι κάτι που «εγκυμονεί κίνδυνο», καθώς οι περισσότερες εταιρείες κρουαζιέρας πάντα στα προγράμματα που προωθούν συμπεριλαμβάνουν τη Μύκονο και τη Σαντορίvn, που είναι οι πιο δημοφιλείς προορισμοί παγκοσμίως.

«Κρουαζιέρα χωρίς τη Μύκονο και τη Σαντορίνη επηρεάζει αρνητικά την ανάπτυξη του κλάδου στην ανατολική Μεσόγειο», δηλώνει ο ίδιος.

Ο κ. Κουμπενάς αναφέρει, τέλος, ότι το δεύτερο και σημαντικό είναι πως τα έσοδα κρουαζιέρας στην Ελλάδα είναι πολύ περισσότερα από αυτά που φαίνονται στις Εκθέσεις της Τράπεζας της Ελλάδος. Τονίζει ότι για το 2023 η ΤτΕ αναφέρει 930 εκατ. ευρώ, που είναι ένα ποσό μόνο για το τι ξοδεύουν οι επιβάτες.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνάντηση του Δημάρχου Δελφών με το νέο Λιμενάρχη Ιτέας

Το νέο Λιμενάρχη Ιτέας, Πλωτάρχη Λιμενικού Σώματος Πρέντζα Γεώργιο, υποδέχθηκε την Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2024, στο γραφείο του στο Δημαρχείο της Άμφισσας, ο Δήμαρχος Δελφών κ. Παναγιώτης Ταγκαλής.  Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ανάληψης των καθηκόντων του νέου Λιμενάρχη, στον

Η Μεταπολίτευση μετά τη δοκιμασία της οικονομικής κρίσης (*)

Η πεντηκοστή επέτειος της Μεταπολίτευσης ως μετάβασης από τη δικτατορία στη δημοκρατία  και τα πενήντα χρόνια της περιόδου από το 1974 έως σήμερα μας επιβάλλουν να ξανασκεφτούμε τη σχέση μας με τον ιστορικό χρόνο. Για την ακρίβεια, θα έλεγα, ότι

ΠΑΘ 080: Στη Χαλκίδα για τη Ναυτική Εβδομάδα

Στη Χαλκίδα έφθασε χτες, Κυριακή 21 Ιουλίου 2024, το περιπολικό πλοίο ανοιχτής θαλάσσης (Π.Α.Θ.) του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής 080 «Άγιος Ευστράτιος», μήκους 60 μέτρων, για την έναρξη της Ναυτικής Εβδομάδας Χαλκίδας 2024, που διοργανώνει ο Δήμος Χαλκιδέων, σε συνδιοργάνωση με

Τα αυθαίρετα και «ορφανά» λιμάνια, μια ανοιχτή πληγή… Η περίπτωση των Κυθήρων και άλλων πολλών λιμένων (*)

Υπάρχουν επίσης λιμάνια, στα οποία δεν υπάρχουν κιόσκια, υπηρεσίες για τους επιβάτες, τουαλέτες, κυλικεία, στέγαστρα, τουαλέτες, σε χώρους υποδοχής των επιβατών, αλλά και στα περισσότερα λιμάνια δεν υπάρχουν συστήματα πυρόσβεσης. Υπάρχουν και λιμάνια που δεν εφαρμόζουν σε όλες τις διατάξεις

Μετάβαση στο περιεχόμενο