Έρχονται ελληνοτουρικά τουριστικά πακέτα στην κρουαζιέρα

Ένα νέο πεδίο συνεργασιών με επίκεντρο τον τουρισμό ανοίγεται ανάμεσα σε Αθήνα και Άγκυρα, όπως δήλωσαν οι αρμόδιοι υπουργοί των δύο χωρών στο πρόσφατο ελληνοτουρκικό φόρουμ.

«Οι επισκέπτες από την Τουρκία είναι καλοδεχούμενοι, ποιοτικοί τουρίστες και θέλουμε να ενισχύσουμε το τουριστικό ρεύμα από τη γειτονική χώρα» είπε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας. Οι αξιωματούχοι έδωσαν έμφαση στην αύξηση των ακτοπλοϊκών και αεροπορικών συνδέσεων μεταξύ των δύο χωρών, ενώ στο επίκεντρο βρέθηκε ο θαλάσσιος τουρισμός και δη ο κλάδος της κρουαζιέρας.

Ο ρόλος της κρουαζιέρας

«H κρουαζιέρα ιστορικά ήταν μία μορφή τουρισμού που ένωνε τις δύο χώρες με σημαντικά οφέλη για τις εθνικές οικονομίες» εξηγεί στο Capital.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), καπ. Γιώργος Κουμπενάς. Όπως λέει, «η ανάπτυξη πολλών τουριστικών προορισμών στη γειτονική χώρα, όπως για παράδειγμα το Κουσάντασι, οφείλεται κυρίως στην ελληνική κρουαζιέρα, ενώ αντίστοιχα πολλοί νησιωτικοί προορισμοί στη χώρα μας, όπως η Σύμη, η Χάλκη κ.α. στηρίζονται στον θαλάσσιο τουρισμό που προέρχεται από την Τουρκία».

Σε αυτό το πλαίσιο, η γειτνίαση των δύο χωρών και η τάση πολλών τουριστών για συνδυασμό προορισμών ευνοούν τη δημιουργία ενός κοινού τουριστικού «προϊόντος», κάτι το οποίο τόνισε και ο Τούρκος υπουργός Τουρισμού και Πολιτισμού, Mehmet Nuri Ersoy.

Για τους περισσότερους επιβάτες κρουαζιέρας που προέρχονται από μακρινούς προορισμούς, όπως Βόρεια Αμερική, Λατινική Αμερική και Αυστραλία, η κρουαζιέρα στο Αιγαίο είναι συνυφασμένη με επισκέψεις τόσο σε ελληνικούς όσο και τούρκικους προορισμούς, λόγω της εγγύτητας αλλά και των σχέσεων μεταξύ των προορισμών, όπως έχουν διαμορφωθεί από τα βάθη της ιστορίας» σημειώνει ο κ. Κουμπενάς.
Υπό αυτό το πρίσμα και με δεδομένο, σύμφωνα με τον κ. Κουμπενά, ότι «ο τρόπος διασκέδασης και οι προτιμήσεις σε φαγητό είναι παρόμοιες στους δύο λαούς» διευκολύνεται η διαμόρφωση κοινού τουριστικού πακέτου και ανάλογων υπηρεσιών.

Κοινή στρατηγική

Ωστόσο, σε πρώτη φάση, όπως λένε αρμόδιοι φορείς, πρέπει να διευθετηθούν μία σειρά από προβλήματα.
«Εκείνο που απαιτείται για να είναι ακόμα πιο αποτελεσματική η συνεργασία και η ομαλή λειτουργία στην κρουαζιέρα είναι να εξασφαλιστούν κάποιες προϋποθέσεις που έχουν να κάνουν με τη διαδικασία εισόδου στις δύο χώρες» λέει ο κ. Κουμπενάς.
«Για παράδειγμα», εξηγεί, «τo μεγαλύτερο θέμα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες είναι η χρονοβόρα διαδικασία έκδοσης visa των Τούρκων επιβατών κρουαζιέρας που θέλουν να επισκεφτούν τα ελληνικά νησιά».
Φυσικά, σήμερα εταιρείες και πολιτεία καλούνται να διαμορφώσουν ένα πλαίσιο προστασίας απέναντι στην πανδημία.

«Είναι κρίσιμη η δημιουργία και η τήρηση κοινών υγειονομικών πρωτοκόλλων, προκειμένου να υπάρχει μία κοινή αντιμετώπιση στον επιβάτη κρουαζιέρας.
Αυτό σημαίνει να μπορούν να λειτουργούν με ενιαίο τρόπο και χωρίς προβλήματα είτε ο επιβάτης εισέρχεται από την Ελλάδα είτε από την Τουρκία προσφέροντας πάντα την καλύτερη δυνατή εμπειρία φιλοξενίας» υπογραμμίζει ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ.

Η επίδοση του 2021
Μάλιστα, ο κ. Κουμπενάς αναφέρει ότι το τελευταίο διάστημα “διαφαίνεται μία δυναμική και αύξηση της ζήτησης για τις προσεγγίσεις πλοίων από Τουρκία προς Ελλάδα και αντιστρόφως». Πρόκειται για θετική εξέλιξη, καθώς τα τελευταία δύο χρόνια τα δρομολόγια που συνέδεαν τις δύο χώρες είχαν μειωθεί δραματικά.
Συνολικά ο κλάδος της κρουαζιέρας ανέκαμψε το τρέχον έτος σε σχέση με πέρυσι, προσεγγίζοντας σε ικανοποιητικό βαθμό την επίδοση του 2019, όταν είχαν σημειωθεί εξαιρετικά αποτελέσματα στον τουρισμό και ειδικότερα στην κρουαζιέρα.
Συγκεκριμένα, η αύξηση του homeporting και οι πολλαπλές προσεγγίσεις πλοίων στα ελληνικά λιμάνια αναμένεται να οδηγήσουν σε αύξηση εσόδων που θα φτάσει στο 50%-60% του 2019, σύμφωνα με επαΐοντες της κρουαζιέρας.
Έτσι, τίθενται οι βάσεις για ένα σταθεροποιητικό 2022, με προοπτικές για σημαντική ανάπτυξη από το 2023 και μετά.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο