Πρώτοι στα τάνκερ και στα LNG παγκοσμίως οι Έλληνες εφοπλιστές – Στα 145 δισ. δολ. η αξία του ελληνόκτητου στόλου

Τους μεγαλύτερους στόλους τάνκερ και LNG κατέχουν παγκοσμίως οι Έλληνες εφοπλιστές, ενώ η συνολική αξία του ελληνόκτητου στόλου εκτινάχθηκε στα 145 δισ. δολάρια από 93,2 δισ. δολάρια που ήταν στις αρχές του έτους.

Σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε η VesselsValue, οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν συνολικά τάνκερ αξίας 41,55 δισ. δολαρίων καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση διεθνώς, με μεγάλη διαφορά από τους Κινέζους που βρίσκονται στη δεύτερη θέση, με δεξαμενόπλοια αξίας 27,17 δισ. δολαρίων.

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της VV, παρά το γεγονός ότι τα κέρδη των εταιρειών τάνκερ παραμένουν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, οι αυξήσεις των ναύλων στη spot αγορά οδήγησαν σε άνοδο την αξία των στόλων. Οι αξίες των νεότευκτων και, επομένως, οι αξίες μεταπώλησης, έχουν αυξηθεί μεταξύ 20-30% σε VLCC, Suezmaxes και Aframaxes από την αρχή του έτους.

Τη μεγαλύτερη έκθεση στον κλάδο των τάνκερ έχει ο όμιλος Τσάκου, o οποίος διαχειρίζεται, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του, 67 δεξαμενόπλοια.  Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Dynacom Tankers του Γιώργου Προκοπίου, που διαθέτει στόλο με 61 τάνκερ.

Στόλο με 61 δεξαμενόπλοια διαχειρίζεται η Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου και η Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου, έχει στον στόλο της 59 δεξαμενόπλοια.

Πρωτιά και στα LNG

Παράλληλα, η Ελλάδα κατέχει τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο LNG, ύψους 19,11 δισ. δολαρίων. Με τις τρέχουσες spot τιμές των ναύλων να βρίσκονται στα ύψη, η αξία των ελληνόκτητων LNG carriers αυξήθηκε κατά 2 δισ. δολάρια από τις αρχές του έτους.

Όσον αφορά τα bulkers που κατέχουν οι ελληνικές ναυτιλιακές, η συνολική τους αξία έχει σχεδόν διπλασιαστεί φτάνοντας στα 53 δισ. δολάρια από 28 δισ. δολάρια, ως αποτέλεσμα των υψηλών ναύλων.

Οι Έλληνες εφοπλιστές, αναφέρει η VesselsValue, παραμένουν ενεργοί στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ένα τέταρτο των bulkers που αγοράστηκαν μέχρι στιγμής φέτος.

Οι πρωταγωνιστές των LNG carriers

Ο όμιλος Αγγελικούση ήταν από τους πρώτους που στράφηκαν στην μεταφορά LNG. Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselValue, η ναυτιλιακή Maran Gas, με επικεφαλής την Μαρία Αγγελικούση διαθέτει στόλο με 28 πλοία μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 4,84 εκατ. cbm, συνολικής αξίας 4,84 δισ. δολαρίων.

Όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της η εταιρεία έχει υπό κατασκευή εννέα ακόμη πλοία, ενώ το καλοκαίρι προχώρησε στην άσκηση options που περιλαμβάνονταν σε προηγούμενη συμφωνία που είχε υπογράψει με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Samsung Heavy Industries στο τέλος του 2020, για την κατασκευή δύο ακόμη LNG carriers.

Παράλληλα, η Maran Gas δημιούργησε το 2005 με την καταριανή Nakilat, την κοινοπραξία Maran Nakilat Co. Ltd., που ξεκίνησε τη δραστηριότητα της με τέσσερα πλοία, τα οποία το 2018 αυξήθηκαν σε 15.

Ο Γιώργος Προκοπίου, ο εφοπλιστής που φέτος βρέθηκε στα φώτα της επικαιρότητας όταν πλειοδότησε στον διεθνή διπλό διαγωνισμό για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, έχει ισχυρή παρουσία στην αγορά LNG.

Ακολουθούν η ναυτιλιακή GasLog, συμφερόντων του  Πήτερ Λιβανού, με 18 πλοία LNG, αξίας 2,8 δισ. δολαρίων και η GasLog Partners του ίδιου εφοπλιστή με 15 συνολικά πλοία, αξίας 1,6 δισ. δολαρίων.

Στόλο με 16 σύγχρονα πλοία LNG έχει η ναυτιλιακή TMS Cardif Gas, συμφερόντων του εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου. Η συνολική αξία του στόλου της εταιρείας ανέρχεται στα 1,95 δισ. δολάρια.

Capital Gas συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη έχει εισέλθει δυναμικά τα τελευταία χρόνια στην αγορά LNG carriers και διαθέτει στόλο με 6 πλοία αξίας 1,15 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με τη VesselsValue. H εταιρεία έχει υπό ναυπήγηση τρία ακόμη πλοία, ενώ σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές προχώρησε πρόσφατα σε συμφωνία για την κατασκευή τριών ακόμη πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, τα οποία θα παραλάβει στα μέσα του 2024.

H ναυτιλιακή Thenamaris του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου διαθέτει στο στόλο της 13 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, αξίας 1,13 δισ. δολαρίων, κατά την VesselsValue.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι ελληνικές τράπεζες αύξησαν κατά 12,2% τη χρηματοδότηση της ελληνόκτητης ναυτιλίας το 2023

Οι ελληνικές τράπεζες συνεχίζουν χρόνο με τον χρόνο και ειδικότερα από το 2017 να αυξάνουν τη χρηματοδότηση τηw ελληνόκτητης ναυτιλίας.   Σύμφωνα με την έρευνα της Petrofin Research oι ελληνικές τράπεζες αποτελούν τη μόνη ομάδα που παρουσιάζει αύξηση, κατά 12,25%

Με το βλέμμα στον «Θαλασσόλυκο»: Στα ραντάρ του Στόλου η τουρκική αεροναυτική άσκηση

*Του Κώστα Σαρικά Λίγες μόλις ημέρες πριν από την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Άγκυρα και τη συνάντηση του με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και ενώ το κλίμα επισκιάζεται από την προκλητική απόφαση του Τούρκου προέδρου για μετατροπή της ιστορικής Μονής της Χώρας

Πολεμικό Ναυτικό: Εκτοξεύθηκαν οι παραιτήσεις στελεχών – «Συναγερμός» της ΕΣΠΕΕΝΠΑ με αναλυτικά στοιχεία

Το 2023 σε επίπεδο παραιτήσεων στο Πολεμικό Ναυτικό ήταν μια πολύ κακή χρονιά, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Νήσων Περιφέρειας Αττικής (ΕΣΠΕΕΝΠΑ), δυστυχώς από τις ενδείξεις φαίνεται ότι το 2024 ξεκίνησε με τους χειρότερους οιωνούς.

[VIDEO] Δείτε πώς γίνει η νέα εντυπωσιακή Μαρίνα στη Λευκάδα

Προχωρούν τα σχέδια για την ανάπτυξη της Μαρίνας Βλυχού στην Λευκάδα. Όπως δήλωσε ο Βουλευτής Ν. Λευκάδας, Θανάσης Καββαδάς: “Ένα σημαντικό έργο για το Βλυχό, την ευρύτερη περιοχή, αλλά και για όλη τη Λευκάδα. Ένα έργο αναπτυξιακό, που θα δώσει

Μετάβαση στο περιεχόμενο