Το αυξημένο κόστος ναυπήγησης “παγώνει” τις επενδύσεις των εφοπλιστών

Του Γιώργου Γεωργίου

Νέα επενδυτικά σχέδια για την προσαρμογή στους επερχόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς καταρτίζουν αρκετοί πλοιοκτήτες, αλλά οι υψηλές τιμές που καταγράφονται σήμερα στα ναυπηγεία δεν επιτρέπουν την άμεση υλοποίησή τους.

Μία εταιρεία με έτοιμο “πράσινο” πλάνο, το οποίο καθυστερεί λόγω της κατάστασης στις γιάρδες είναι η Neptune Lines, συμφερόντων της Μελίνας Τραυλού, η οποία δραστηριοποιείται στην αγορά θαλάσσιας μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών.

Η ναυτιλιακή δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο LNG, το οποίο εκτιμάται ότι θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο για τη μετάβαση στη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών. “Το LNG είναι μία ώριμη τεχνολογία. Μάλιστα, τα περισσότερα car carriers που τέθηκαν φέτος υπό ναυπήγηση θα καίνε το συγκεκριμένο καύσιμο. Είναι ένα καλό μονοπάτι για να προχωρήσουμε” σημείωσε σε μεσοβδόμαδο συνέδριο ο Τεχνικός Διευθυντής της Neptune Lines, Γιώργος Κριεζής.

Μάλιστα, όπως είπε ο κ. Κριεζής, η εταιρεία έχει αναπτύξει, σε συνεργασία με έναν ευρωπαϊκό σχεδιαστικό οίκο, ένα νέο σχέδιο για μεσαίου μεγέθους car carriers, κατάλληλα για τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων. “Πρόκειται για ένα αποδοτικό σχέδιο, βασισμένο σε κινητήρα LNG υψηλής πίεσης” τόνισε.

Ωστόσο, η παραγγελία των εν λόγω βαποριών θα καθυστερήσει για κάποιο χρονικό διάστημα, καθώς οι τιμές στις γιάρδες είναι ιδιαιτέρως υψηλές. “Τα ναυπηγεία έλαβαν πολλές παραγγελίες φέτος, λόγω της καλής αγοράς, και αύξησαν σημαντικά το κόστος” εξήγησε ο κ. Κριεζής.

Κι άλλοι μεγάλοι εφοπλιστές, όπως ο Γιάννης Κούστας, ο οποίος διοικεί την Danaos Corporation με στόλο containerships, έχουν αναδείξει το κόστος ναυπήγησης ως ανασταλτικό παράγοντα για την παραγγελία νέων πλοίων.

To προφίλ της Neptune

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, η Neptune Lines διαχειρίζεται 18 πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών, με μέση ηλικία τα 8,5 έτη. Η ναυτιλιακή ιδρύθηκε το 1975 από τον Νίκο Τραυλό και μέχρι το 1986 είχε αποκτήσει το πρώτο της πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων.

Το 2017 αποφάσισε να επεκτείνει τις δραστηριότητές της, με αποτέλεσμα να ιδρυθεί η Neptune Dry Management, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο χύδην ξηρού φορτίου.

Σημειώνεται ότι η επικεφαλής του ομίλου, κα Τραυλού, προαλείφεται για τον προεδρικό θώκο στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι αναφορικά με τα πληρώματα των πολεμικών πλοίων. Τον τελευταίο καιρό, λόγω έλλειψης πληρωμάτων παγκοσμίως, έχει ξεκινήσει η συζήτηση για την μείωση του αριθμού των πληρωμάτων στα

ΥΕΘΑ: Στο Καστελόριζο ο Νίκος Δένδιας – Επισκέφθηκε Επιτηρητικά φυλάκια μαζί με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ [vid, pics]

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, επισκέφθηκε σήμερα, Μεγάλο Σάββατο 4 Μαΐου 2024, Επιτηρητικά Φυλάκια της περιοχής ευθύνης της 95 ΑΔΤΕ, στο νησιωτικό σύμπλεγμα Μεγίστης, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη, τον Διοικητή της ΑΣΔΕΝ Αντιστράτηγο Εμμανουήλ Θεοδώρου και τον Διοικητή της

Ελεύθερος μετά από παρέμβαση του ΥπΕξ ο Έλληνας αστυνομικός στα Ιεροσύλημα

Όπως αναφέρουν διπλωματικές πηγές, υπό κράτηση τέθηκε προσωρινά το Μεγάλο Σάββατο (4/5) Έλληνας αστυνομικός, μέλος της φρουράς του πρόξενου στην Ιερουσαλήμ. Είχε προηγηθεί επεισόδιο που σημειώθηκε κατά την Τελετή Αφής του Αγίου Φωτός στον Ναό της Αναστάσεως. Ο Έλληνας αστυνομικός αφέθηκε ελεύθερος μετά

Οι χρεώσεις για τις αποσκευές «βραχνάς» στα αεροπορικά εισιτήρια

Οι ταξιδιώτες θα πρέπει να είναι εξίσου προσεκτικοί όταν σχεδιάζουν πώς θα μεταφέρουν την αποσκευή τους, όπως και όταν κάνουν κράτηση για την πτήση τους. Τα τέλη αποσκευών αλλάζουν και αυξάνονται σε όλο τον κλάδο. Σήμερα, αν παραδώσετε μία βαλίτσα στις United Airlines, American

Μετάβαση στο περιεχόμενο