Νέες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που ξεπερνούν ακόμα και το 16%!

Απίστευτες αυξήσεις στα ήδη πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, που ξεπερνούν ακόμα και το 16%, βλέπουν τις τελευταίες μέρες οι επιβάτες που πήγαν στο γκισέ για να ταξιδέψουν από και προς τα νησιά του Αιγαίου.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, με τις ευλογίες της κυβέρνησης και στο όνομα της αύξησης των καυσίμων, συνεχίζουν ακάθεκτες τη λεηλασία του λαϊκού εισοδήματος για ένα απλό ακτοπλοϊκό ταξίδι, προσθέτοντας κάθε χρόνο και νέες αυξήσεις στα εισιτήρια. Με το άλλο χέρι συνεχίζουν να εισπράττουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο με την πρόκληση των δήθεν άγονων γραμμών, το Μεταφορικό Ισοδύναμο (ΜΙ).

Επιπρόσθετα τα τελευταία δύο χρόνια έχουν εισπράξει ακόμα μερικά εκατοντάδες εκατομμύρια έξτρα, επειδή οι… αναξιοπαθούντες εφοπλιστές θεωρούνται από την κυβέρνηση «επιχειρήσεις που πλήγηκαν από την πανδημία», με αποτέλεσμα κάπου να χάνεται ο λογαριασμός από τα όσα έχουν τσεπώσει.

Ενας μισθός για μια τετραμελή οικογένεια

Εντελώς ενδεικτικά όσον αφορά τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, το ταξίδι άνω των 8 ωρών στην πλαστική καρέκλα του καταστρώματος του πλοίου από Πειραιά για Ικαρία από τα 39,50 ευρώ που ήταν τον Αύγουστο, τώρα …αισίως έφτασε τα 45 ευρώ. Αύξηση 13,92 ευρώ. Ενώ για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το εισιτήριο της οικονομικής αεροπορικής θέσης από 49 ευρώ πήγε στα 55,50 ευρώ. Αύξηση 13,26%.

Από Πειραιά για Σάμο τον Αύγουστο του 2021 το εισιτήριο στο κατάστρωμα (πλαστική καρέκλα) ήταν 49 ευρώ και τώρα εκτινάχθηκε στα 57 ευρώ. Αύξηση 16,32%.

Από Πειραιά για Σύρο το ακτοπλοϊκό εισιτήριο από 38 ευρώ που κόστιζε στην οικονομική θέση, τώρα κοστίζει 40 ευρώ. Αύξηση 5,26%. Το ναύλο για το αυτοκίνητο είναι 78 ευρώ. Αν μια 4μελής οικογένεια τώρα στις γιορτές σκεφτεί να πάρει μία ανάσα σε αυτό το νησί, που είναι από τα πιο κοντινά στην Αττική, θα πρέπει να καταβάλει πήγαινε – έλα χωρίς όχημα 320 ευρώ. Αν πάρει και το όχημα τότε το κόστος εκτινάσσεται στα 476 ευρώ!

Από Πειραιά για Πάρο από τα 41 ευρώ που κόστιζε το ακτοπλοϊκό εισιτήριο της οικονομικής θέσης τώρα έφτασε στα 43,50 ευρώ. Αύξηση 6,12%, ενώ για Ρόδο το εισιτήριο της πλαστικής καρέκλας στο κατάστρωμα από 68,50 ευρώ πήγε στα 71,50 ευρώ. Αύξηση 4,3%.

Πέρα από τα όσα κερδίζουν οι εφοπλιστές με τα εισιτήρια – φωτιά, η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και η προκάτοχός της του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και όλες οι προηγούμενες, συνεχίζει να ενισχύει την εφοπλιστική κερδοφορία και με «ζεστό» χρήμα βγαλμένο από την άγρια φορολογία των μόνιμων υποζυγίων, του εργαζόμενου λαού.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας, Γ. Πλακιωτάκης, τον Σεπτέμβρη, μιλώντας στη Βουλή, «αυξήσαμε το κονδύλι των άγονων γραμμών από τα 90 εκατ. το 2019 στα 130 εκατ. το 2020 και στα 138 εκατ. το 2021» και βέβαια έπεται συνέχεια για το 2022.

Τα έξτρα δωράκια λόγω κορονοϊού έχουν ξεπεράσει τα 70 εκατ. ευρώ, ενώ τον Σεπτέμβρη από κοινού με τον ΣΥΡΙΖΑ ψήφισαν στη Βουλή να δοθούν στους ακτοπλόους εφοπλιστές άμεσα ως προκαταβολή 370 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση 44 ενδονησιωτικών και διαπεριφερειακών γραμμών. «Αυτά – είχε αναφέρει ο υπουργός Ναυτιλίας – είναι έξτρα χρήματα, νέα χρήματα για την εξυπηρέτηση της δημόσιας θαλάσσιας συγκοινωνίας μέσω πολυετών συμβάσεων 4 έως 7 ετών».

Το «πάρτι» των εφοπλιστών θα συνεχιστεί

Βέβαια, το «ζεστό» χρήμα με τη σέσουλα και τα προνόμια δεν σταματούν εδώ. Οι εφοπλιστές διεκδικούν το δικό τους μερίδιο από το Ταμείο Ανάκαμψης, που ανέρχεται σε «2,6 δισ. ως 3 δισ. ευρώ», για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου. Δηλαδή, δεν φτάνει που οι εφοπλιστές για την ενίσχυση της κερδοφορίας τους και αξιοποιώντας δεόντως το θεσμικό πλαίσιο που έχουν διαμορφώσει για το χατίρι τους όλες οι κυβερνήσεις, μείωσαν τον ακτοπλοϊκό στόλο, αποδρομολογώντας πλοία – κυρίως τα νεότερα για να τα δρομολογήσουν σε άλλες κερδοφόρες γραμμές στο εξωτερικό – αφήνοντας στις ακτοπλοϊκές γραμμές μερικά υπερήλικα και υποσυντήρητα πλοία και εγκαταλείποντας νησιά στην απομόνωση, τώρα έρχονται από πάνω να ζητήσουν και ρέστα, δηλαδή την ανανέωση του στόλου τους στο όνομα της «προστασίας του περιβάλλοντος» και της «πράσινης» ανάπτυξης.

Η πρόκληση γίνεται ακόμα μεγαλύτερη αν προστεθεί ότι μετά από όλα αυτά οι ακτοπλόοι εφοπλιστές έχουν προτείνει υπογραφή τριετούς ΣΣΕ με «αυξήσεις» 0% για το 2020, 0% για το 2021 και 3% για το 2022… Ενώ σε σχετική τους ανακοίνωση εμφανίστηκαν και χουβαρντάδες, λέγοντας ότι …από το 2010 μέχρι το 2019 έχουν δώσει στους ναυτεργάτες αυξήσεις 5%, όταν μόνο στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια οι αυξήσεις σε αυτό το διάστημα είναι πάνω από 40%, χωρίς να λογαριάζεται τι έχουν εισπράξει από επιδοτήσεις και επιχορηγήσεις.

Μπαράζ ανατιμήσεων

Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έρχονται να προστεθούν στις υπέρογκες αυξήσεις και το μπαράζ ανατιμήσεων σε δεκάδες είδη λαϊκής κατανάλωσης με τα οποία βρίσκονται αντιμέτωπα τα λαϊκά νοικοκυριά από τον περασμένο Σεπτέμβρη. Οι ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά λαϊκής κατανάλωσης διαμορφώθηκαν τον Νοέμβρη ως εξής:

  • 3,5% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, κυρίως λόγω αύξησης σε ελαιόλαδο 18,5%, άλλα βρώσιμα έλαια 16,7%, ψωμί 4,3%, άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής 2,4%, ζυμαρικά 3,9%, πουλερικά 5,6%, αρνί και κατσίκι 21,3%, μοσχάρι 1,5%, παρασκευάσματα με βάση το κρέας 6,1%, νωπά ψάρια 9,8%, τυριά 3,5%, πατάτες 11,9%, νωπά λαχανικά 2,5%, καφέ 3,9%, σοκολάτες – προϊόντα σοκολάτας 3,8%.
  • 17,7% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ηλεκτρισμό 37,8%, φυσικό αέριο 180,9%, πετρέλαιο θέρμανσης 45,2%, ενοίκια κατοικιών 0,3%.
  • 9,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε καύσιμα και λιπαντικά 24,9%, καινούργια αυτοκίνητα 6,3%.

Τα παραπάνω αποτελούν μάλιστα τον «πρόλογο» για τα ακόμα χειρότερα που είναι μπροστά, αφού, σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις, από την 1/1/2022 έρχονται αυξήσεις έως και 20% σε δεκάδες προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, όπως είναι και τα τρόφιμα.

Στη λίστα των ανατιμήσεων που θα γίνουν από τις αρχές του νέου έτους περιλαμβάνονται και τα εξής προϊόντα: Αλεύρι (5% – 20%), είδη ζαχαροπλαστικής (20%), καφές (3% – 10%), ρύζι Αμερικής (8%), σοκολάτες και ζαχαρώδη (5% – 7%), μαρμελάδες (4% – 10%), ελιές (5%), κονσέρβες (5%), ξίδι (8%), βρεφικό γάλα (4%), γλυκά κουταλιού (4% – 10%), σαπούνι (4%), κρασιά (3% – 10%), πατατάκια (4,5%), μπαταρίες (8%), δημητριακά (έως 6%), φρυγανιές (5,5%).

(Aναδημοσίευση από τον «Ριζοσπάστη)

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αντίδοτο» για τα Rafale εξακολουθεί να ψάχνει η Τουρκία: Ανοιχτό το ενδιαφέρον για Typhoon Eurofighter

*Του Κώστα Σαρικά Παρά την απόκτηση 40 καινούργιων μαχητικών F-16 Viper και την αναβάθμιση ακόμη 79 στην ίδια διαμόρφωση φαίνεται ότι τα Rafale της Πολεμικής μας Αεροπορίας εξακολουθούν να παραμένουν ο μεγάλος «πονοκέφαλος» της Άγκυρας. Πόσο μάλλον όταν η πολιτική και στρατιωτική

Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ»: «Δεν είναι αρκετά τα πλοία», προειδοποιεί ο Υποναύαρχος Γρυπάρης

Μετά την απόσυρση της γερμανικής φρεγάτας Hessen, η ευρωπαϊκή επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» (EUNAVFOR ASPIDES) στην Ερυθρά Θάλασσα θα δυσκολευτεί να φέρει εις πέρας τις αποστολές της. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Spiegel», ο Έλληνας διοικητής της επιχείρησης, υποναύαρχος Βασίλειος Γρυπάρης ,

Η πολιτική οικονομία της δημογραφικής παρακμής

I. Δύο προσεγγίσεις για την σχέση δημογραφίας και ανάπτυξης Στην οικονομική φιλολογία η μελέτη των σχέσεων μεταξύ δημογραφίας και ανάπτυξης είναι περιορισμένη. Οι υφιστάμενες εργασίες δεν είναι πολλές και, πέραν από την κλασσική θεωρία του «δημογραφικού μερίσματος» (demographic dividend) έχουν

Τουρισμός: Οι δημοφιλείς πόλεις της Ευρώπης με τους περισσότερους πορτοφολάδες

Καθώς πλησιάζουμε όλο και πιο κοντά στο να κανονίσουμε τις καλοκαιρινές μας διακοπές, είναι δυστυχώς σημαντικό να θυμόμαστε ότι δεν είναι όλοι όσοι συναντάμε στα ταξίδια μας καλοπροαίρετοι. Μια νέα μελέτη της βρετανικής εταιρείας ταξιδιωτικής ασφάλισης QuoteZone ανέδειξε ότι πολλοί δημοφιλείς ευρωπαϊκοί προορισμοί αποτελούν…

Μετάβαση στο περιεχόμενο